    From: PeJot <P...@n...pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Plan Morawieckiego
    Date: Sun, 28 Feb 2016 15:29:23 +0100
    <nakqgu$fld$1@node1.news.atman.pl>
    <e...@g...com>
    <56cf239f$0$702$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@g...com>
    <nanid6$7rc$1@node1.news.atman.pl>
    <d...@g...com>
    <napp5s$fui$1@node1.news.atman.pl>
    <5...@g...com>
    <naq6u9$cdh$1@node2.news.atman.pl>
    <a...@g...com>

    W dniu 2016-02-28 o 12:54, Konrad Anikiel pisze:

    > To trochę bardziej skomplikowana historia. Duńczycy to bogaty naród, stać ich na
    drogie rowery. Do roboty jeżdżą karbonami, bo tam parking jest bezpieczny. Ale na
    ulicy takiego nie zostawisz, bo zginie. Rower do jazdy po mieście musi być tańszy i
    brzydszy od innych, żeby był mniej atrakcyjny dla złodzieja.

    Mnie tłumaczyć nie trzeba. Sam straciłem 2 fajne rowery, jeden
    ukradziono mi spod pracy. Dlatego teraz mam 2 rowery - sportowy i
    miejski, totalny badziew. Mimo to parkuję go w biurze.

    > W pracy powiedzieli mi że jeden rower na miesiąc idzie. Giną i koniec, przyjmij to
    jako koszt życia.

    Ja tak właśnie podchodzę do tematu. Tymczasem na pl.rec.rowery
    praktycznie co miesiąc jest ogłoszenie o kradzieży z prośbą "ktokolwiek
    widział, ktokolwiek wie". Najczęściej giną *wypasione* rowery,
    użytkowane jako miejskie. Parę razy napisałem, że na miasto, z uwagi na
    ryzyko kradzieży lepiej mieć tani i nieatrakcyjny dla złodzieja rower, a
    poza tym drugi czy trzeci rower dla rekreacji na przykład. Wtedy zwykle
    dyskusja kończy się na "olaboga *gdzie* ja będę trzymać 2 rowery".

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem