    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Fri, 26 Feb 2016 07:38:41 -0800 (PST)
    <nal2ur$drq$1@node2.news.atman.pl>
    <1...@g...com>
    <56cf2d62$0$658$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@g...com>
    <ecf0xcd7zjqq.1egfjy91s3f1$.dlg@40tude.net>
    <2...@g...com>
    <56d01800$0$645$65785112@news.neostrada.pl>
    <e...@g...com>
    <56d04a88$0$652$65785112@news.neostrada.pl>
    <8...@g...com>
    <56d06519$0$643$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: Plan Morawieckiego
    From: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu piątek, 26 lutego 2016 15:45:46 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    oglegroups.com...

    > Nie, dlaczego - kazdy moze uzywac czego chce. I tak sa niekompatybilne
    > miedzy soba.
    > A potem co najwyzej ktos zbankrutuje.
    >
    > Android zauwaz - dzieki uzyciu Javy jest w zasadzie niezalezny od
    > procesora.

    To jest jakiś tam proces, niedokończony, jeszcze sie kotłują, przez co nie ma jednego
    Androida na wszystko, producent sprzętu musi sobie go sam skompilować. W efekcie
    aplikacje też działają na wszystkim inaczej, napisanie programu który działa tak samo
    na każdym sprzęcie nie jest proste.

    > MS ze swoim .NET tez poszedl w te strone.

    Biblioteki to nie ich wynalazek.

    > No, historia tabletow jest dluzsza. Sporo juz wyginelo ... widac
    > musiala jednak elektronika potaniec.

    Elektronika żeby mogła potanieć, musi byc produkowana masowo. Musi być rynek. Musi
    być produkt. Musi być klient który widzi w tym produkcie cos ciekawego, uzytecznego
    itd. Jajko i kura.

    > HP miał Capricorna i Saturna, TI coś tam miał, Motorola, GI, Western
    > Digital, Zilog, MOS, AMD 2900, plus każdy w niezliczonych klonach,
    > podróbach, przeróbach.
    >
    > No to mowie - 3 rodziny - 8080/Z80, Motorola 6800 (nie mylic z 68000)
    > i Mostek 6500.
    > AMD2900 o ile dobrze kojarze to byla raczej rodzina kosci do robienia
    > procesorow. Porzadnych, drogich, i wielobitowych.
    >
    > Owszem, troche jeszcze wynalazkow bylo, ale jakos bardzo malo
    > popularne.

    Bardzo popularne były japońskie drukarki, każda z procesorem w środku, zwykle własnej
    produkcji. A większość ludzi w życiu o takich procesorach nie słyszała. Popularność
    to elastyczne słowo.

    > Ale dopiero niedawno.
    >
    > Ja sie juz gubie o co w tych nowoczesnych pomyslach chodzi, bo jak mam
    > laptopa z "dwie karty graficzne" i "one sie automatycznie przelaczaja"
    > to cos mnie trafia ... a one z kolei chyba na jednym RAM dzialaja. I
    > co ten i5 ma na pokladzie, a czego mu brakuje w kwestii graficznej.

    Teraz software rządzi tym rynkiem. CAD ma wymagania tak niskie w porównaniu z grami,
    że działa właściwie na wszystkim. Zoptymalizowany, od lat dopracowywany ten sam
    produkt, wymagający klient, wysoka cena. Z drugiej strony gry- mało czasu, wszystko
    bele jak, w dobie internetu poprawki same się ściągają i instalują, nawet nie
    zauważysz że coś było niedorobione. Optymalizacja tam nie istnieje, klient kupuje grę
    a dopiero potem dokupuje sprzęt żeby to chciało działać na wysokich obrotach. Biją
    się o ten rynek producenci sprzętu robiąc coraz to szybsze procesory graficzne, przy
    okazji wkładając te wolniejsze do CPU, dzięki temu jak nie jesteś fanem gier,
    kupujesz za grosze komputer wystarczający do zastosowań które kiedyś były najbardziej
    wymagające i kosztowały majątek, polecam cadhistory.net . Puściłem Seti@Home na A10.
    W tydzień zrobił 10000 kredytów. Puściłem na czterordzeniowym ARMie w tablecie (Tegra
    3). W tydzień zrobił 400. Od razu widać na jakim etapie rozwoju jest ARM. Popularny,
    bo telefony, bo tablety, ale wciąż zabawka. Coś jak ten Z80 w ZX Spectrum. Czekam na
    tego nowego Exynosa od Samsunga, ma być dużo szybszy.