  • 21. Data: 2010-01-28 13:30:41
    Temat: Re: Plamy na zdjęciach w Canonie
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    XX YY wrote:

    > jesli na zdjeciu z obiektywem pylki beda widoczne a na zdjeciu bez
    > obiektywu nie tzn ze pylki w obiektywie.

    A ty inteligencie widzisz pyłki na matrycy przy przysłonie 1.4 czy może od 10 w
    górę?

  • 22. Data: 2010-01-28 13:31:57
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    nb wrote:

    > Przepinanie obiektywu jest bez znaczenia. Trzy miesiące noszenia
    > w torbie, torba w plecaku, czasem na szyi i wystarczy aby zabrudzić.
    > Żadnych ekstremalnych warunków, co najwyżej rowerowa przejażdżka
    > przez park, albo podmiejskie odludzia.
    > Tak się dzieje z alfą + kitowy obiektyw nigdy nie przepinany.

    Wystarczy różnica ciśnień i powietrze razem z pyłkami jest zasysane przez
    wszystkie otwory w body.

  • 23. Data: 2010-01-28 13:43:00
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 28 Jan., 14:30, Mateusz Ludwin <n...@s...org> wrote:

    > A ty inteligencie widzisz py ki na matrycy przy przys onie 1.4 czy mo e od 10 w
    > g r ?
    > --
    > Mateusz Ludwin                             mateuszl [at] gmail [dot] com

    dalbys sobie juz stary siana
    jestes jednym z ostatnich chamowatych typow jacy tu sie ostali
    ale i ciebie wdepczemy w glebe.
    precz chamstwu.

  • 24. Data: 2010-01-28 13:49:02
    Temat: Re: Plamy na zdjęciach w Canonie [OT]
    Od: Michał Smoczyk <m...@w...pl>

    nb pisze:

    > Ještěd ma bardzo charakterystyczną wieżę, którą trudno pomylić z innymi.

    No właśnie tą wieżą się zasugerowałem (widoczną na niektórych
    zdjęciach), jak widać niesłusznie.

  • 25. Data: 2010-01-28 14:36:32
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    XX YY wrote:

    > dalbys sobie juz stary siana
    > jestes jednym z ostatnich chamowatych typow jacy tu sie ostali
    > ale i ciebie wdepczemy w glebe.
    > precz chamstwu.

    Co inteligenciku, zrozumiałeś już że znowu palnąłeś głupotę? Gdzie chcesz
    zobaczyć pyłki przy zdjętym obiektywie, skoro do ich zobaczenia potrzebna jest
    dwucyfrowa liczba przysłony?

    Odpowiedź jest natychmiastowa, co idioto?

  • 26. Data: 2010-01-28 16:34:44
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Andrzej Libiszewski pisze:

    > Gdybym wczoraj nie musiał czyścić matrycy w Olympusie E-520 to może bym
    > nawet uwierzył. Odpowiedź nie jest natychmiastowa, wolę się zastanowić
    > zanim napiszę.

    Natychmiastowe odpowiedzi dają XXYY oraz nasz stary znajomy Jacek
    Kowalski od top pro :)
    Tego stylu nie da się podrobić :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 27. Data: 2010-01-28 16:35:56
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    XX YY pisze:
    > odpowiedz jest natychmiastowa
    >
    > to moga byc rowniez malusienkie pylki na tylnej soczewce obiektywu.

    Malusieńkie jak malusieńki ze stajenki czy mniejsze? :)

    Teoria Wszystkiego, ciąg dalszy :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /umiera się tylko raz/

  • 28. Data: 2010-01-28 21:09:34
    Od: thearti <t...@p...onet.pl>

    On 28 Sty, 13:48, Michał Grzelak <m...@p...onet.pl> wrote:

    > Ale dlaczego syf na matrycy (paproch zawsze w tym samym miejscu, bez
    > znaczenia który obiektyw podpiąłem) był bardziej widoczny na
    > przymkniętej przysłonie, zaś prawie "przezroczysty" przy maksymalnym
    > otwarciu?

    Promienie swiatla padaja na dany pixel z roznych kierunkow, wiec czesc
    jest w stanie ominac pylek. W miare przymykania blokujesz kolejne
    skrajne promienie, swiatlo pada coraz bardziej rownolegle i pylek
    rzuca coraz ostrzejszy cien na matryce.

    arti

  • 29. Data: 2010-01-28 21:17:57
    Od: thearti <t...@p...onet.pl>

    On 28 Sty, 12:29, XX YY <f...@g...com> wrote:
    > jesli na zdjeciu z obiektywem pylki beda widoczne a na zdjeciu bez
    > obiektywu nie tzn ze pylki w obiektywie.
    > jesli na zdjeciu bez obiektywu  plamy beda widoczne tzn ze na matrycy.

    No tym razem to dales czadu :)

  • 30. Data: 2010-01-28 23:21:38
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    <l...@l...localdomain> napisał :

    > Może zamiast obiektywu dać dekielek z dziurką... Znaczy, profesjonalny
    > obiektyw otworkowy najwyższej jakości kupiony na Alledrogo ;)
    >
    > Wtedy zdaje się będą widoczne, że hoho?

    Na otworkowym powinny być bardzo wyraźnie widoczne. Zamiast kombinować z
    obiektywem otworkowym można też założyć jakis inny obiektyw i silnie go
    przymknąć - jeśli nawet też będzie miał brudną tylna soczewkę, to
    prawdopodobieńśtwo aby spowodowało to powstanie plam w tych samych miejscach
    co z popzrtednim obiektywem jest praktycznie zerowe. Jeśli zatem po zmianie
    obiektywu plamy nie znikną i zostaną w tych samych miejscach - to są
    spowodowane zabrudzeniem matrycy.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)