  • Data: 2009-02-19 22:23:37
    Temat: Re: Pilnie poszukiwany Inżynier Elektronik
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Powodzenia, zanim zrobisz papiery na MIG/MAG MMA TIG to ze 2 lata mina. O
    > cene kursow sie nie pytaj (chociaz tutaj stocznie maja wlasne szkolki - o
    > ile te stocznie jeszcze sie nie zamknely).

    Oczywiście z mojej strony to był żart.
    Jednak nie jest on czymś nierealnym.
    Dam przykład.
    Robiliśmy instalację CO. Akurat nie było butli gazowych pod ręką, ale był
    migomat.
    Trzeba było pospawać kilka kawałków rur stalowych. Nikt przecież nie będzie
    jechał 180km tylko po to, żeby przywieźć butle.
    No to mówię do dwóch pracowników "z braku laku, pospawajcie te odcinki rur
    migomatem".
    Dwóch spawaczy z papierami, jeden gazowy, który przepracował w tym zawodzie
    kilkanaście lat, a drugi elektryczny, który przepracował prawie 30 lat jako
    spawacz i ponoć spawał nawet aluminium.
    Spawają na zmianę jednocześnie klnąc i narzekając, że tym się w ogole nie da
    spawać, ze to syf, a nie spawarka.
    Spoina zrobiona. Próba szczelności - cieknie. No to robią poprawki, a
    zamiast spawu zrobił się "glut" duży i wstrętny. Kolejna próba szczelności -
    cieknie.
    No to tłumaczę im "odetnijcie ten pospawany kawałek i pospawajcie od nowa,
    ale przygotujcie rurę tak jak się należe tworząć odpowiednie sfazowania".
    Znów się wszystko powtarza. Spaw brzydki i cieknie.
    W końcu wziąłem się za spawanie sam, pomimo, iż się na tym nie znam i
    migomatem dopiero bawiłem się 2 lub 3 raz w życiu.
    Połozyłem szczelną spoinę, która wyglądała prawie tak jak z palnika
    gazowego.
    Nie kończyłem żadnych kursów spawaczy i nie miałem ze spawaniem nic
    wspólnego, poza drobnymi spawaniami amatorskimi.
    Przed zakupem tego migomata tylko trochę poczytałem o spawaniu migomatem i
    przygotowaniu materiału do spawania.

    > To nie sprzataczka - tu trzeba znalezc kogos kto _umie_ albo chce sie
    > _nauczyc_ a nie uczyc.

    No fakt, nawet jak jest już spawaczem od wielu lat ;)))