  • Data: 2009-02-21 19:41:05
    Temat: Re: Pilnie poszukiwany Inżynier Elektronik
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp> szukaj wiadomości tego autora

    Irek wrote:
> [...]
    > były problemem. Nie dlatego że tak dobrze płacę czy tak niewiele kandydaci chcieli
    > zarabiać, tylko dlatego że zazwyczaj do rozmowy o pienišdzach nawet nie
    > dochodziło, a jak już doszło, to była to tylko formalność.
    >
    > Zazwyczaj kandydat miał olewajšcy stosunek do pracy (przykładowo nie miał czasu
    > się spotkać i porozmawiać - to po co wysyłał CV?), rozmawiał z rękami w
    > kieszeniach w taki sposób, że od razu człowieka szlak trafiał, albo po prostu
    > chciał... ale niestety nie potrafił. Ze wszystkich _rozdań_ zawsze jak zaczynała
    > się rozmowa o pienišdzach - kandydat zostawał.

    Czesc,

    Nie rozumiem - mowisz ze jesli jednym z pierwszych tematow rozmowy byla
    kasa, to kandydat zostawal na dalsza czesc rozmowy, czy zostawal w
    pracy, czy zostawal na lodzie? ;-)
    Czy ja cos nie rozumiem?

    > Zaczynanie od oferty z $,
    > szegółowych wymagań i precyzyjnego CV moim zdaniem nie ma wielkiego sensu. Wolę
    > posłuchać kandydata, sprawdzić co potrafi - na to wystarczy czasami 5 minut,
    > czasami dzień i już jest o czym rozmawiać i można zdecydować co kandydatowi
    > zaproponować w kwestii obowišzków, a co za tym idzie i wynagrodzenia.

    Ale Ty szukasz pracownika osobiscie. Bardzo czesto wstepna selekcja jest
    robiona przez agencje, albo panienki z HR czy inne sekretarki - a one
    pogadac to o pogodzie moga a nie na techniczne tematy. Zreszta w PL jest
    inaczej, tu jest inaczej - w PL caly czas jest to rynek pracodawcy.
    Tutaj jest to rynek 50/50 albo i lepiej pracownika. Przyklad: rozmowa z
    gosciem z agencji miesiac temu. Ja mu mowie 'Dawaj co masz powyzej ?x'.
    Gosc od razu mowi co ma (2 oferty) i nikt niepotrzebnie nie traci czasu.
    Zadzwonilem do agencji w PL zeby zrobic podobny ekperyment (coby tresc
    tego watku zweryfikowac z rzeczywistoscia, albo moze i wrocic ;-) ) no i
    nie wyszlo, albo stawek nie znali albo to top-secret. Nie to nie ;-)

    > Dlaczego tak wolę? Co się stanie gdy ktoś przeczyta ofertę i zachwyci się kasš,
    > ale nie ma ochoty w zasadzie pracować? Nabierze mnie a po przykładowo roku wyleci
    > z pracy?

    Tutaj to 'wyczucie' podczas rozmowy musi pracowac. Z reguly widac czy
    gosc wie o czym mowi i czy sie tym interesuje.
    Powiedz: uczciwe jest zabieranie komus czasu i pieniedzy (bo dojechac
    trzeba, urlop z roboty wziac itp), jesli ten ktos tak naprawde jedzie 'w
    ciemno'? Przeciez w wiekszosci ogloszen o prace w Polsce ni chuja nie
    znalazem za ile... A z godzinke teraz specjalnie szukalem. Gdzie tu
    uczciwosc?

    > A jeśli ktoś uzna że kasa za mała i nawet się nie pofatyguje, a tym
    > czasem zaoferował bym mu znacznie więcej - gdyż jest tego wart.

    Widelki podajesz. Z tych 2 ogloszen co byly powyzej mojego minimum jedno
    mialo widelki x....x+5k, drugie x...x+25k.

    > Szkoda by było,
    > prawda?
    > Zauważyłem że zazwyczaj patrzycie z pozycji pracownika i do tego z nastawieniem
    > _należy mi się_.

    W zyciu bylem po 'obu stronach' barykady.

    > Wczujcie się w rolę pracodawcy, potraficie?

    A gdzies zle napisalem? Ja _naprawde_ nie potrafie zrozumiec czemu nie
    podaje sie widelek.

    Tu pewnie wieksze roznice moga byc w przypadkach mala firma/duza firma
    (bo w malej masz wieksza kontrole nad procesem). Ale zauwaz ze wiekszosc
    ogloszen rysuje obraz 'duzej i wspanialej' firmy. Co do k***y nedzy
    znaczy 'praca w mlodym dynamicznym zespole'? To ze robisz z nieukami i
    po godzinach - no to gdzie uczciwosc? Takie stwierdzenia sa prawie w
    kazdym ogloszeniu.

    ;-)

    --
    Jerry1111