eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPił i zabił - pójdzie siedzieć (?)Re: Pił i zabił - pójdzie siedzieć (?)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!newsfeed.straub-
    nv.de!feeder.news-service.com!feeder2.cambriumusenet.nl!feed.tweaknews.nl!209.1
    97.12.242.MISMATCH!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrad
    a.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!atlantis.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl!
    not-for-mail
    From: "P_ablo" <o...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Pił i zabił - pójdzie siedzieć (?)
    Date: Mon, 15 Mar 2010 11:11:00 +0100
    Organization: TP - http://www.tp.pl/
    Lines: 33
    Message-ID: <hnl18j$ls9$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    References: <hni2ks$aoj$1@news.interia.pl>
    <1...@4...com>
    <hnihke$d5j$1@inews.gazeta.pl> <hnjdim$bho$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <hnjk8s$52d$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <hnjp6q$l3c$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: gac83.internetdsl.tpnet.pl
    X-Trace: atlantis.news.neostrada.pl 1268648020 22409 83.12.2.83 (15 Mar 2010 10:13:40
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 15 Mar 2010 10:13:40 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5843
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5579
    X-RFC2646: Format=Flowed; Response
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2264397
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
    news:hnjp6q$l3c$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    >
    > Ale mówimy o zderzeniu dwóch samochodów.
    > III zasada dynamiki Newtona mówi że siła działa taka sama w obie strony.
    > Jeżeli samochody będą tej samej masy, to i przeciążenia będą takie same w
    > obu samochodach, a pasażerowie w sztywniejszym mają większe szanse na
    > uniknięcie zgniecenia.
    > Jeżeli chodzi o uderzenie w nieodkształcającą się przeszkodę, typu
    > betonowa ściana, to oczywiście przeciążenia w twardszym samochodzie będą
    > wyższe, jednak prawdę mówiąc nie słyszałem o przypadku żeby ktoś zapięty w
    > pasy, przy poprawnie działających poduszkach zginął w niezgniecionym
    > samochodzie z powodu przeciążeń.


    No to malo slyszales. Tego typu problem byl przy projektowaniu SMARTa. Na
    testach wychodzilo, ze mimo nieodksztalconego nadwozia pasazerowie mieli
    popekane watroby i inne narzady.

    W sportowym samochodzie tworzy sie klatke aby przestrzen pasazerska nie
    zostala podczas wypadku naruszona bo to daje wieksze prawdopodobienstwo
    przezycia. Jednoczesnie przykladowo w F1 pozostale elementy samochodu maja
    podczas kolizji poodpadac i pogniesc sie absorbujac energie.

    W cywilnych samochodach sprawa nie jest juz taka prosta. Przy projektowaniu
    dupowozu dochodzi do wielu kompromisow - niewielka masa, koszty i wyglad
    robia swoje. Auta maja byc ekologiczne i oszczedne a co za tym idzie jak
    najlzejsze.

    --
    Picasso


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: