    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Piezo buzzer
    Date: Wed, 7 Mar 2012 15:57:52 +0000 (UTC)

    Pan Wojtek B. napisał:

    > do instrumentów akustycznych w dawnych czasach amatorsko zastosowałem
    > przetwornik z wkładek piezo do gramofonu dawały ok 1v pp bez obciążenia
    > przy wymuszeniach fortepianowych (przy obciążeniu ok. 100 Kohm można było
    > nagrywać na magnetofon ), nie wiem tylko czy dynamika bębna nie będzie za
    > duża czy nie ulegnie taki czujnik destrukcji spróbować można

    ,,,,,.....

    Też mi sie zdarzało. Przetwornik ma taką własność, że nawet jak ulegnie
    destrukcji, to działa nadal. Konstrukcję ma prostą jak budowa cepa --
    między dwiema elektrodami (folia, blacha) warstwa winianu sodowo-potasowego.
    Ten cały winian topi się w temperaturze kilkudziesięciu stopni -- bywało,
    że wytapiałem przetwornik z surowców wtórnych. Teraz patrzę w internet --
    można sobie kupić kilogram za jakieś pięć dych. Da się z tego narobić
    przetworników, że ho ho. Tylko nie do kończa jestem przekonany, że to
    o to chodzi z tym triggerem bębna centralnego.

    Jarek

    --
    Pedał nawalił chłopakom od perkusji
    Perkusja była srebrna w rybie łuski