  • 31. Data: 2011-05-19 08:04:26
    Temat: Re: Pierwszy motocykl, czy warto stary?
    Od: Arni <a...@n...spam.pl>

    Piotr Klimek pisze:

    > Im wiecej jezdzisz tym czesciej sie robi serwis, wiec jesli liczyc koszty
    > eksploatacji to tylko po wliczeniu paliwa, bo inaczej to nie ma moim
    > zdaniem sensu.

    ja nie pisze o planowanych przegladach tylko o awaryjnosci i kosztach
    takich napraw. A to moze byc zupełnie niezwiazane z niczym

    --
    Arni Toruń
    '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"

  • 32. Data: 2011-05-19 08:08:57
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Thu, 19 May 2011 10:04:26 +0200) ktos podajacy sie za Arni
    wyklawiaturowal co nastepuje:

    > ja nie pisze o planowanych przegladach tylko o awaryjnosci i kosztach
    > takich napraw. A to moze byc zupełnie niezwiazane z niczym

    Moim zdaniem awaryjnosc jest rowniez powiazana z przebiegiem. Ale w sumie
    to mniejsza o to, niech sobie kazdy liczy jak mu wygodniej.

    Piotr Klimek
    Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
    http://bikepics.com/members/piko/

  • 33. Data: 2011-05-19 08:21:49
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Piotr Klimek" <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> napisał w wiadomości
    > Dnia (Thu, 19 May 2011 10:04:26 +0200) ktos podajacy sie za Arni
    > wyklawiaturowal co nastepuje:

    [ciach]

    > Moim zdaniem awaryjnosc jest rowniez powiazana z przebiegiem. Ale w sumie
    > to mniejsza o to, niech sobie kazdy liczy jak mu wygodniej.

    A dokładnie jest powiązana i ze stanem i z przebiegiem.
    Jeśli kupisz sobie brytyjskiego sztrucla, który był parkowany przy ulicy i
    jeżdżony przez 12miesięcy w roku to i mały przebieg nie uratuje przed dużą
    awaryjnością.
    Howgh.

    --
    Jasio
    etz vfr

  • 34. Data: 2011-05-19 08:34:15
    Od: duddits <d...@N...pl>

    On 19.05.2011 10:08, Piotr Klimek wrote:
    > Moim zdaniem awaryjnosc jest rowniez powiazana z przebiegiem. Ale w sumie
    > to mniejsza o to, niech sobie kazdy liczy jak mu wygodniej.

    No najwyraźniej. Ja nie bardzo sobie wyobrażam jak w takim szacowaniu
    można pomijać koszt paliwa :)

    --
    duddits

  • 35. Data: 2011-05-19 09:50:17
    Od: "marcin" <m...@n...pl>

    Użytkownik "Krzysiek" <a...@a...pl> napisał w wiadomości
    > eee.. eksploatacja samochodu od momentu zakupu przez 3 lata wyszła mnie
    > ok. 19 tys. (prowadzę rejestr) - w tym: paliwo

    Zakładając, że paliłby Ci tylko 5l/100km benzyna na przejechanie tych 70 tys. km
    kosztowałaby ok. 17 000... Nawet jesli masz gaz, to realna oszczędność, którą
    skrupulatnie liczyłem przez pierwsze 10 tys. km posiadaniu gazu wynosi góra 25-30%
    (nie pomniejszona o koszt zakupu instalacji, czyli na gazie byś miał koszt paliwa
    17000 - 30% + około 2 tys za instalację... czyli 14 tysięcy złotych za samo paliwo.
    zostaje 5 tysięcy na całą resztę, czyli:

    > wymiana tarcz
    > hamulcowych, przeglądy, wymiany filtrów i oleju, ubezpieczenie, wymiana
    > amortyzatorów i sprężyn, kilka drobnych napraw

    7 wymian oleju to około 1400 złotych...

    Eee, coś tu naciągasz :P
    --
    pzdr,
    marcin

  • 36. Data: 2011-05-19 09:53:01
    Od: "Grzybol" <g...@w...pl>

    Użytkownik "marcin" <m...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > instalacji, czyli na gazie byś miał koszt paliwa 17000 - 30% + około 2 tys
    > za instalację... czyli 14 tysięcy złotych za samo paliwo. zostaje 5

    Kalkulator se kup prefesorze... od siedmiu boleści...

    --
    Grzybol

  • 37. Data: 2011-05-19 09:56:34
    Od: "Grzybol" <g...@w...pl>

> [...]
    > instalacji, czyli na gazie byś miał koszt paliwa 17000 - 30% + około 2 tys
    > za instalację... czyli 14 tysięcy złotych za samo paliwo. zostaje 5

    Sory. To ja se musze kupic:-) Od seidmiu bolesci...

    --
    Grzybol

  • 38. Data: 2011-05-19 10:11:24
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    W dniu 2011-05-18 17:20, Tom01 pisze:

    > Urywają sie ciągadła od zamków, pruje się tu i ówdzie.

    Właśnie, ja wymieniałem już chyba wszystkie zamki - także jak ktoś kupi
    sobie kurtkę roleffa za np 500zł to niech doliczy 200 na wymianę zamków
    w ciągu roku. Czyli za 700zł to jest marna kurtka...

  • 39. Data: 2011-05-19 10:13:41
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    W dniu 2011-05-18 17:27, Gr4N4c1K pisze:

    > to jakiś strasznie drogi samochód... bentley?? farrari??
    >
    > tyle to mi wyszło jak podliczyłem 8 lat eksploatacji. czynności
    > obsługowe i naprawy. nie liczę tylko paliwa.

    Naturalnie że z paliwem.
    Wliczam:
    - paliwo
    - AC/OC
    - serwis
    - opony
    - różne inne pierdoły
    rocznie przebywam 40-45tys km - jeżdżę dieslem CR jak nie jeżdżę motocyklem

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 40. Data: 2011-05-19 10:25:18
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    W dniu 2011-05-19 09:29, Krzysiek pisze:

    > eee.. eksploatacja samochodu od momentu zakupu przez 3 lata wyszła mnie
    > ok. 19 tys. (prowadzę rejestr) - w tym: paliwo, wymiana tarcz
    > hamulcowych, przeglądy, wymiany filtrów i oleju, ubezpieczenie, wymiana
    > amortyzatorów i sprężyn, kilka drobnych napraw i montaż instalacji
    > gazowej. Przejechałem nim ok. 70 tys. km.

    No właśnie a ja w przeciągu 6 lat zrobiłem autem 265 tys km od nowości.
    W tym czasie wartość auta zmniejszyła się z 70 tys do 18 tys , zużyłem
    paliwa za prawie 70 tys PLN , zapłaciłem za serwis prawie 21 tys PLN -
    najdroższa awaria to był moduł zarządzania za 700zł i sprzegiełko
    alternatora też coś koło 700zł - reszta to eksploatacja. Oleje filtry co
    20tys km, średnie spalanie 6-6.5l na 100km. Za ubezpieczenie zapłaciłem
    11 tys PLN za OC/AC.

    Jak sobie to podliczysz to wyjdzie średnia powyżej 12 tys. Gdyby ceny
    paliwa były podobne jak obecnie to było by 16 tys rocznie.

    Tak wiec samochód przeciętnie kosztuje powyżej 1000PLN mc. Motocykl
    chyba mniej bo cena motocykla przeważnie jest niższa niż samochodu.
    Utrata wartości także jest niższa. Choć gdyby przejechać motocyklem
    200tys km to pewnie trzeba by wymieniać motocykl - ale mogę się mylić :)

    Pozdrawiam
    Rafał