  • 1. Data: 2011-05-18 08:36:48
    Temat: Pierwszy motocykl, czy warto stary?
    Od: Krzysiek <a...@a...pl>

    Czy warto w ogóle kupić stary motocykl np. z lat 90-93 - wiadomo ze
    względu na koszt zakupu?
    Wiem że nie ma co patrzeć na przebiegi, niestety stan sprzętu sam
    również nie będę umiał ocenić.
    Jakie są najczęściej występujące problemy?
    Rozglądam się za virażką 250. za 4-5 tys. zł.
    Zupełnie nie mam rozeznania ile taki motocykl potrafi przejeździć w
    swoim "życiu"...

    --
    Nowicjusz

  • 2. Data: 2011-05-18 09:15:29
    Temat: Re: Pierwszy motocykl, czy warto stary?
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Wed, 18 May 2011 10:36:48 +0200) ktos podajacy sie za Krzysiek
    wyklawiaturowal co nastepuje:

> [...]
    > Rozglądam się za virażką 250. za 4-5 tys. zł.
    > Zupełnie nie mam rozeznania ile taki motocykl potrafi przejeździć w

    Koszt zakupu to kropla w morzu jezeli chodzi o eksploatacje motocykla.
    Kiedys opisalem ile kosztowalo mnie posiadanie GS500 przez pierwszy rok.

    http://groups.google.com/group/pl.rec.motocykle/brow
    se_thread/thread/ecb557174f2c5e2b/00be49407e432e3f

    W skrocie, motocykl za 5kzl, koszty 9kzl w pierwszym sezonie, razem 14kzl.

    Piotr Klimek
    Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
    http://bikepics.com/members/piko/

  • 3. Data: 2011-05-18 09:43:50
    Od: Krzysiek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-05-18 11:15, Piotr Klimek pisze:
> [...]
    se_thread/thread/ecb557174f2c5e2b/00be49407e432e3f

    > W skrocie, motocykl za 5kzl, koszty 9kzl w pierwszym sezonie, razem 14kzl.

    no to mnie ścięło z nóg...
    Chociaż gdyby nie wliczać ubioru, koszt zakupu i paliwa to nie wygląda
    to aż tak źle.
    Przeglądy są takie drogie, po 500 zł.?

    --
    Nowicjusz

  • 4. Data: 2011-05-18 09:46:38
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Wed, 18 May 2011 11:43:50 +0200) ktos podajacy sie za Krzysiek
    wyklawiaturowal co nastepuje:

    se_thread/thread/ecb557174f2c5e2b/00be49407e432e3f

    > no to mnie ścięło z nóg...

    Za przyjemnosci sie placi :)

    > Chociaż gdyby nie wliczać ubioru, koszt zakupu i paliwa to nie wygląda
    > to aż tak źle.

    No ale ciuchy skads wziasc musisz.

    > Przeglądy są takie drogie, po 500 zł.?

    Zalezy jak sie ceni Twoj mechanik. Mozna tez dlubac samemu, tak czy
    inaczej serwisy robi sie czesciej niz w samochodach i czesci sa drozsze.

  • 5. Data: 2011-05-18 09:47:23
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Krzysiek" <a...@a...pl> napisał w wiadomości

    > no to mnie ścięło z nóg...
    > Chociaż gdyby nie wliczać ubioru, koszt zakupu i paliwa to nie wygląda to
    > aż tak źle.

    A gdyby również odliczyć koszty opon, klocków i napędu, to posiadanie
    motocykla wypada naprawdę tanio.
    No, bez jaj. PK podał prawdziwe koszty używania motocykla. Może tylko z tymi
    kluczykami przesadził.

    > Przeglądy są takie drogie, po 500 zł.?

    Tu Piotr podał przeglądy w serwisie a nie obowiązkowe badania techniczne.

    --
    Jasio
    etz vfr

  • 6. Data: 2011-05-18 09:49:49
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Wed, 18 May 2011 11:47:23 +0200) ktos podajacy sie za Jasio
> [...]

    > motocykla wypada naprawdę tanio.
    > No, bez jaj. PK podał prawdziwe koszty używania motocykla. Może tylko z tymi

    Od tamtego czasu mam juz kolejny motocykl i nigdy wiecej kluczykow nie
    zgubilem, wiec statystycznie zdarza sie to zadko i koszt jest pomijalny :)

  • 7. Data: 2011-05-18 09:55:45
    Od: Yorick <"USUŃ.TO_yorick"@poczta.onet.pl_ORAZ.TO>

    Dnia 18 - 05 - 2011 (środa) o godzinie 10:36, Krzysiek napisał(a):

    > Czy warto w ogóle kupić stary motocykl np. z lat 90-93 - wiadomo ze
    > względu na koszt zakupu?

    Jeżeli jest w dobrym stanie technicznym, to dlaczego nie?

    > Wiem że nie ma co patrzeć na przebiegi, niestety stan sprzętu sam
    > również nie będę umiał ocenić.

    To zapłać komuś, żeby zrobił to dla Ciebie. Poważnie. Nie są to wielkie
    pieniądze (np. we Wrocławiu średnio coś około 200 PLN za przegląd
    "przedsprzedażowy"), a może Cię to uchronić przed wdepnięciem na minę.

    > Jakie są najczęściej występujące problemy?
    > Rozglądam się za virażką 250. za 4-5 tys. zł.

    Masz spore szanse, że coś sensownego kupisz. Akurat te motocykle były
    rzeczywiście dość chętnie kupowane przez "klasycznych niemieckich emerytów,
    jeżdżących nimi tylko w niedzielę do kościoła ;-)" Dlatego faktycznie
    czasami można spotkać na rynku wtórnym zadbane 15-20 letnie egzemplarze.
    Jednak naprawdę dobre sztuki chodzą raczej po 6-7 tys.

    W ubiegłym sezonie udało mi się kupić dla żony zadbaną XV 250 z 1990 roku.
    Zajęło mi to jednak prawie 2 miesiące zanim znalazłem egzemplarz w naprawdę
    dobrym stanie. Zjeździłem przy tym cały Dolny Śląski i kawałek przyległych
    województw...

    > Zupełnie nie mam rozeznania ile taki motocykl potrafi przejeździć w
    > swoim "życiu"...

    Jeżeli był regularnie serwisowany, to może przejechać sporo - to prosta,
    raczej niezawodna konstrukcja. Jeżeli natomiast przez 20 lat nikt przy nim
    nic nie robił, to cudu raczej nie będzie ...

    --
    Yorick
    LS 650

  • 8. Data: 2011-05-18 10:16:57
    Od: Krzysiek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-05-18 11:47, Jasio pisze:
> [...]
    > motocykla wypada naprawdę tanio.
    > No, bez jaj. PK podał prawdziwe koszty używania motocykla. Może tylko z tymi

    pisałem że szukam motocyklu w tej kwocie, koszty ubioru to co innego. Są
    to wydatki jednorazowe. Paliwo do samochodu też tankuję - więc to mogę
    pominąć.

    --
    Nowicjusz

  • 9. Data: 2011-05-18 10:32:19
    Od: duddits <d...@N...pl>

    On 18.05.2011 12:16, Krzysiek wrote:
    > pisałem że szukam motocyklu w tej kwocie, koszty ubioru to co innego. Są
    > to wydatki jednorazowe.

    Żebyś się nie zdziwił. Ile to ja już ciuchów na moto zakupiłem
    jednorazowo :)

    --
    duddits

  • 10. Data: 2011-05-18 11:47:30
    Od: "Carramba" <c...@o...pl>

    Co do sensu zakupu dosc leciwego moto mam nieco odmienne zdanie. W tamtym
    roku kupilem w kwietniu BMW F 650 rocznik 1997, za 7200 zł, moto miało
    wymieniony olej i filtry, robilem tylko zawory luz, plytki i robota jakies
    260 zł, w tym mechanik jeszcze cos robil ale juz dzis dokladnie nie pamietam
    < a gazniki czyscil, ustawił i wymienił jakieś gumki uszczelniające zawory
    iglicowe. Moto sprzedalem po wakacjach za ta sama cene, za jaka kupilem.
    Pojezdzilem prawie 5 miesięcy i bylem bardzo zadowolony z motorku.
    Ceny czesci w serwisie BMW nie porazaly, a wrecz zaskoczyly mnie pozytywnie.
    Np. płytki do regulacji zaworów po 9 zeta, komplet naprawczy gaznika 72
    zeta.
    Słowem nie ma reguły, zalezy od kogo kupujesz, ja kupilem od znajomego i
    szczerze mi powiedzial co kupuje i co nalezy jeszcze zrobic aby moto
    polatalo. A Beemka byla prosto z Belgii.