    From: The_EaGle <e...@j...com>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: Pierwszy motocykl, czy warto stary?
    Date: Thu, 19 May 2011 12:25:18 +0200

    W dniu 2011-05-19 09:29, Krzysiek pisze:

    > eee.. eksploatacja samochodu od momentu zakupu przez 3 lata wyszła mnie
    > ok. 19 tys. (prowadzę rejestr) - w tym: paliwo, wymiana tarcz
    > hamulcowych, przeglądy, wymiany filtrów i oleju, ubezpieczenie, wymiana
    > amortyzatorów i sprężyn, kilka drobnych napraw i montaż instalacji
    > gazowej. Przejechałem nim ok. 70 tys. km.

    No właśnie a ja w przeciągu 6 lat zrobiłem autem 265 tys km od nowości.
    W tym czasie wartość auta zmniejszyła się z 70 tys do 18 tys , zużyłem
    paliwa za prawie 70 tys PLN , zapłaciłem za serwis prawie 21 tys PLN -
    najdroższa awaria to był moduł zarządzania za 700zł i sprzegiełko
    alternatora też coś koło 700zł - reszta to eksploatacja. Oleje filtry co
    20tys km, średnie spalanie 6-6.5l na 100km. Za ubezpieczenie zapłaciłem
    11 tys PLN za OC/AC.

    Jak sobie to podliczysz to wyjdzie średnia powyżej 12 tys. Gdyby ceny
    paliwa były podobne jak obecnie to było by 16 tys rocznie.

    Tak wiec samochód przeciętnie kosztuje powyżej 1000PLN mc. Motocykl
    chyba mniej bo cena motocykla przeważnie jest niższa niż samochodu.
    Utrata wartości także jest niższa. Choć gdyby przejechać motocyklem
    200tys km to pewnie trzeba by wymieniać motocykl - ale mogę się mylić :)

    Pozdrawiam
    Rafał