  • 21. Data: 2016-11-04 13:12:43
    Temat: Re: Pierwszeństwo przy pasie włączania się do ruchu
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.11.2016 o 12:53, r...@k...pl pisze:

    > A jeżeli jest tam "gruba" linia przerywana to...?

    To co? Nie mówię, że nie masz racji i coś to zmienia, ale ja nie wiem,
    więc prościej będzie zapytać ciebie;)

    Shrek

  • 22. Data: 2016-11-04 13:37:25
    Od: "Frankowik" <j...@w...pl>

    > pozostaje pytanie do czego służy "ustąp pierwszeństwa przejazdu" na
    > wjazdach na autostradę.
    > https://www.google.pl/maps/@53.0324614,18.7310191,3a
    ,75y,177.78h,69.15t/data=!3m6!1e1!3m4!1sdBJYGlVYvsxm
    aK9NaRapcQ!2e0!7i13312!8i6656?hl=pl

    > I gdzie się zaczyna, a gdzie się kończy to skrzyżowanie którego dotyczy
    > ten znak?

    Znak A-7 "ustąp pierwszeństwa" nie musi dotyczyć skrzyżowania,
    może być też "w innych miejscach przecinania się kierunkow
    ruchu."

  • 23. Data: 2016-11-04 13:38:40
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 4 Nov 2016 13:12:43 +0100, w <nvhtvp$8b5$4@node1.news.atman.pl>, Shrek
    <...@w...pl> napisał(-a):

    > To co? Nie mówię, że nie masz racji i coś to zmienia, ale ja nie wiem,
    > więc prościej będzie zapytać ciebie;)

    W tym konkretnym przypadku jest to pas włączający/wyłączający (o ile oczywiście
    gruba linia istnieje). Kończysz manwer włączania się do ruchu, gdy z niego
    zjedziesz.
    Czyli winnym będzie właśnie ten włączający się.

    Upraszczając -- pas za grubą linią należy do innej drogi, czyli przejeżdżając
    przez niego dopiero zmieniasz drogę.

  • 24. Data: 2016-11-04 13:45:46
    Od: "Olkowik" <u...@g...pl>

    <...@w...pl> napisał(-a):

> [...]

    Czyli winnym będzie właśnie ten włączający się.

    Upraszczając -- pas za grubą linią należy do innej drogi, czyli

    ============
    Na poparcie swoich głupot podaj jeszcze odpowiednie przepisy,
    ale nie twoje wymysły, tylko przepisy z PoRD.

  • 25. Data: 2016-11-04 13:49:30
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.11.2016 o 13:38, r...@k...pl pisze:

> [...]
    > Czyli winnym będzie właśnie ten włączający się.
    >
    > Upraszczając -- pas za grubą linią należy do innej drogi, czyli przejeżdżając

    Nie przekonałeś mnie;)

    Shrek

  • 26. Data: 2016-11-04 14:36:29
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 4 Nov 2016 13:45:46 +0100, w <nvhvu8$1p4$1@news.mixmin.net>, "Olkowik"
    <u...@g...pl> napisał(-a):

    > Na poparcie swoich głupot podaj jeszcze odpowiednie przepisy,
    > ale nie twoje wymysły, tylko przepisy z PoRD.

    Jak nauczysz się czytać (uwaga-ważne! -- ze zrozumieniem), to możesz sobie
    poczytać do czego służą linie na jezdni i co wyznaczają.

  • 27. Data: 2016-11-04 14:47:30
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 4 Nov 2016 13:49:30 +0100, w <nvi04o$8b5$6@node1.news.atman.pl>, Shrek
    <...@w...pl> napisał(-a):

    > Nie przekonałeś mnie;)

    Trudno. Ale to nie mój problem :)

  • 28. Data: 2016-11-04 15:21:54
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 04 Nov 2016 13:38:40 +0100, r...@k...pl

    > W tym konkretnym przypadku jest to pas włączający/wyłączający
    > (o ile oczywiście gruba linia istnieje).

    Konkretnie jakie oznaczenie masz na myśli pod pojęciem "gruba" i gdzie w
    ich definicji jest coś o pierwszeństwie przy ich "przekraczaniu"?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 29. Data: 2016-11-04 15:58:09
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 4 Nov 2016 15:21:54 +0100, w <j...@m...org>, Myjk
    <m...@n...op.pl> napisał(-a):

    > Fri, 04 Nov 2016 13:38:40 +0100, r...@k...pl

    > Konkretnie jakie oznaczenie masz na myśli pod pojęciem "gruba" i gdzie w
    > ich definicji jest coś o pierwszeństwie przy ich "przekraczaniu"?

    P1c.
    Nigdzie w ich definicji nie ma niczego o pierwszeństwie. Tam jest do czego te
    pasy służą.

    Nawet w rozporządzeniu o autostradach ten pas jest odróżniany od jezdni:
    "1. Wjazd na jezdnię autostrady powinien mieć równoległy pas włączania,
    umieszczony z prawej strony jezdni."

    Tak samo jak zatoka autobudowa nie jest częścią jezdni.

    Reszta w magicznej definicji skrzyżowania.

  • 30. Data: 2016-11-04 16:08:51
    Od: "Dalok" <f...@r...pl>

    Użytkownik "Dalok" <f...@r...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    > Przepis określa, że pierwszeństwo ma wjeżdżający na pas z prawej.
    > W miejscu kolizji nie ma skrzyzowania tylko jest droga z czterema pasami

    W realu dochodzi jeszcze znak A-7 "ustąp pierwszeństwa"
    i oznakowanie poziome.
    Wtedy winnym kolizji będzie kierowca A, bo działanie znaku A-7
    nie dotyczy tylko skrzyżowania, a dotyczy też "innych miejsc przecinania się
    kierunków ruchu", czyli na cały pas rozbiegowy.