-
31. Data: 2016-11-04 16:32:55
Temat: Re: Pierwszeństwo przy pasie włączania się do ruchu
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 04.11.2016 o 16:08, Dalok pisze:
> W realu dochodzi jeszcze znak A-7 "ustąp pierwszeństwa"
> i oznakowanie poziome.
> Wtedy winnym kolizji będzie kierowca A, bo działanie znaku A-7
> nie dotyczy tylko skrzyżowania, a dotyczy też "innych miejsc przecinania
> się
> kierunków ruchu", czyli na cały pas rozbiegowy.
A czemu nie na cała autostradę, albo na przykład najbliższe 100m?
Albo jak wjeżdzasz z rozbiegówki to musisz ustępować wszystkim do
następnego węzła, bo w końcu ty miałeś A-7 oni D-1 i to nie dotyczy
tylko tego "skrzyżowania" tylko wszystkich przecinających się kierunków
ruchu - więc mają pierwszeństwo aż coś się w tej kwestii zmieni. Np.
nowe znaki na następnym węźle. Chcesz zmienić pas to sprawdzasz czy
wjechał na poprzednim węźle - jak tak to masz pierwszeństwo, jak nie to
zasady ogólne. Jak wjechaliście razem też prawa ręka;) Gdzie tkwi błąd?
Shrek
-
32. Data: 2016-11-04 16:37:25
Temat: Re: Pierwszeństwo przy pasie włączania się do ruchu
Od: "Olkowik" <u...@g...pl>
Użytkownik <r...@k...pl> napisał w wiadomości
news:7h3p1chdqgte0bt5sqrdmhfupkaf4paacp@4ax.com...
Fri, 4 Nov 2016 13:45:46 +0100, w <nvhvu8$1p4$1@news.mixmin.net>, "Olkowik"
<u...@g...pl> napisał(-a):
> Na poparcie swoich głupot podaj jeszcze odpowiednie przepisy,
> ale nie twoje wymysły, tylko przepisy z PoRD.
Jak nauczysz się czytać (uwaga-ważne! -- ze zrozumieniem), to możesz sobie
poczytać do czego służą linie na jezdni i co wyznaczają.
==============
Ja tylko napisałem żebyś uzasadnił swoje głupoty
za pomocą PoRD.
-
33. Data: 2016-11-04 17:00:49
Temat: Re: Pierwszeństwo przy pasie włączania się do ruchu
Od: "Dalok" <l...@o...pl>
Użytkownik "Shrek" <...@w...pl> napisał w wiadomości
news:nvi9n5$7jf$2@node2.news.atman.pl...
>W dniu 04.11.2016 o 16:08, Dalok pisze:
>
>> W realu dochodzi jeszcze znak A-7 "ustąp pierwszeństwa"
>> i oznakowanie poziome.
>> Wtedy winnym kolizji będzie kierowca A, bo działanie znaku A-7
>> nie dotyczy tylko skrzyżowania, a dotyczy też "innych miejsc przecinania
>> się
>> kierunków ruchu", czyli na cały pas rozbiegowy.
>
> A czemu nie na cała autostradę, albo na przykład najbliższe 100m?
.........
> Gdzie tkwi błąd?
>
> Shrek
Rozporządzenie o znakach określa odległości umiejscowienia
znaku od rejonu działania A-7.
Cytat z rozporządzenia :
Paragraf 3
3. Przepisu ust. 2 nie stosuje się do znaku A-7, ktory
umieszcza si?? w odległości do 50 m od skrzy˝owania
na drogach, na ktorych dopuszczalna pr??dkoEc pojazdow
przekracza 60 km/h, oraz do 25 m od skrzy˝owania
na pozosta?ych drogach, z zastrze˝eniem paragr. 5
ust. 5.
6. Przepis ust. 5 stosuje si?? odpowiednio do znaku
A-7 umieszczonego przed torowiskiem pojazdow szynowych
lub w innych miejscach przecinania si?? kierunkow
ruchu.
-
34. Data: 2016-11-04 17:23:04
Temat: Re: Pierwszeństwo przy pasie włączania się do ruchu
Od: 007 <n...@i...dyndns.org.invalid>
PlaMa w
<news:581b9d49$0$15210$65785112@news.neostrada.pl>:
> Cześć, miałem ostatnio długą dyskusję ze znajomym na temat pierwszeństwa
> na pasie włączania się do ruchu (tzw. rozbiegowym).
> Na pasie (3) dochodzi do kolizji obu pojazdów.
[...]
> Z czyjej winy? Czy [A] ma nadal obowiązek ustąpić pierwszeństwa czy może
> [B] powinien ustąpić pojazdowi chcącemu zająć wolny pas z prawej strony?
> Pomóżcie rozwiązać ten problem :)
<http://www.embud.szczecin.pl/pdf/instr.drogowa.2004
.pdf>
strona 259 2.2.1.3
"2.2.1.3 Linia pojedyncza przerywana - wydzielająca
Znak P-1c "linia pojedyncza przerywana - wydzielająca" (rys. 2.2.1.3)
stosuje się do oddzielenia od pasa ruchu następujących pasów:
- włączania"
<http://info-car.pl/infocar/artykuly/pasy-rozbiegowe
-jak-wjechac-na-autostrade.html>
"Ideą pasów rozbiegowych jest umożliwienie płynnego wjazdu na docelowy pas
ruchu drogi. W tym celu należy rozpędzić pojazd na pasie rozbiegowym do
prędkości zbliżonej lub równej ograniczeniu prędkości i wjechać pomiędzy
pojazdy już znajdujące się na drodze. Należy to zrobić płynnie, wyraźnie
sygnalizować manewr, a przede wszystkim nie wymusić przy tym pierwszeństwa.
Przed każdym pasem rozbiegowym jest bowiem ustawiony znak ,,ustąp
pierwszeństwa przejazdu" i należy się do niego stosować."
--
'Tom N'
-
35. Data: 2016-11-04 17:37:02
Temat: Re: Pierwszeństwo przy pasie włączania się do ruchu
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:nvi04o$8b5$...@n...news.atman.pl...
W dniu 04.11.2016 o 13:38, r...@k...pl pisze:
>> W tym konkretnym przypadku jest to pas włączający/wyłączający (o
>> ile oczywiście
>> gruba linia istnieje). Kończysz manwer włączania się do ruchu, gdy
>> z niego
>> zjedziesz.
>> Czyli winnym będzie właśnie ten włączający się.
>
>> Upraszczając -- pas za grubą linią należy do innej drogi, czyli
>> przejeżdżając
>> przez niego dopiero zmieniasz drogę.
>Nie przekonałeś mnie;)
szczegolnie jesli znak "autostrada" jest na poczatku wjazdu, na dlugo
przed rozpoczeciem tej grubej kreski :-)
A na nowych wezlach to jeszcze ciekawiej, bo tam dlugo pasy jada
rownolegle, oddzielone czyms wiecej niz kreska, ale juz zaliczane do
autostrady.
Tak czy inaczej - kierowca jadacy caly czas autostrada, gdyby mial
zagrozic, to :
a) zmienia pas, wiec musi ustapic pierwszenstwa,
b) nie wolno mu tego pasa zmienic, bo kreska ...
J.
-
36. Data: 2016-11-04 18:57:29
Temat: Re: Pierwszeństwo przy pasie włączania się do ruchu
Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>
Fri, 4 Nov 2016 16:37:25 +0100, w <nvia02$lpi$1@news.mixmin.net>, "Olkowik"
<u...@g...pl> napisał(-a):
> Użytkownik <r...@k...pl> napisał w wiadomości
> news:7h3p1chdqgte0bt5sqrdmhfupkaf4paacp@4ax.com...
> Fri, 4 Nov 2016 13:45:46 +0100, w <nvhvu8$1p4$1@news.mixmin.net>, "Olkowik"
> <u...@g...pl> napisał(-a):
>
> > Na poparcie swoich głupot podaj jeszcze odpowiednie przepisy,
> > ale nie twoje wymysły, tylko przepisy z PoRD.
>
> Jak nauczysz się czytać (uwaga-ważne! -- ze zrozumieniem), to możesz sobie
> poczytać do czego służą linie na jezdni i co wyznaczają.
>
> ==============
> Ja tylko napisałem żebyś uzasadnił swoje głupoty
> za pomocą PoRD.
Nie pisałem ci, abyś poczytał definicję skrzyżowania?
Widocznie nie pokładałem nadziei, że zrozumiesz.
-
37. Data: 2016-11-04 18:58:55
Temat: Re: Pierwszeństwo przy pasie włączania się do ruchu
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Fri, 04 Nov 2016 15:58:09 +0100, r...@k...pl
> P1c.
> Nigdzie w ich definicji nie ma niczego o pierwszeństwie.
> Tam jest do czego te pasy służą.
Myślę, że zmyliły Cię pojęcia pasa włączającego i wyłączającego. To nie
jest tożsame z włączaniem/wyłączaniem z ruchu.
> Nawet w rozporządzeniu o autostradach ten pas jest odróżniany od jezdni:
> "1. Wjazd na jezdnię autostrady powinien mieć równoległy pas włączania,
> umieszczony z prawej strony jezdni."
To nadal jest pełnoprawny pas ruchu (a nie np. zatoka czy pobocze), który
podlega prawom o zmianie pasa ruchu (w tym Art. 22.4.). Co innego, i
dlatego zapytałem, gdybyś napisał o drugiej grubej P-7, bo te rzeczywiście
oddzielają jezdnię od pobocza czy pasa awaryjnego, gdzie możliwe jest
zatrzymanie lub postój, a zza którego istotnie następuje włączenie się do
ruchu -- i trzeba ustąpić wszystkim, i tym co jadą "naszym" sąsiednim i tym
co zmieniają z dalszego na "nasz" sąsiedni.
> Tak samo jak zatoka autobudowa nie jest częścią jezdni.
Otóż nie tak samo, bo zatoka jest wyłączona z ruchu, a pas
włączający/wyłączający nie jest wyłączony z ruchu.
> Reszta w magicznej definicji skrzyżowania.
Nd.
--
Pozdor
Myjk
-
38. Data: 2016-11-04 19:25:48
Temat: Re: Pierwszeństwo przy pasie włączania się do ruchu
Od: "Axel" <n...@s...mu>
"Dalok" wrote in message news:nvibc1$oa9$1@news.mixmin.net...
>>> W realu dochodzi jeszcze znak A-7 "ustąp pierwszeństwa"
>>> i oznakowanie poziome.
>>> Wtedy winnym kolizji będzie kierowca A, bo działanie znaku A-7
>>> nie dotyczy tylko skrzyżowania, a dotyczy też "innych miejsc przecinania
>>> się
>>> kierunków ruchu", czyli na cały pas rozbiegowy.
>>
>> A czemu nie na cała autostradę, albo na przykład najbliższe 100m?
.........
>> Gdzie tkwi błąd?
> Rozporządzenie o znakach określa odległości umiejscowienia
> znaku od rejonu działania A-7.
> Cytat z rozporządzenia :
> Paragraf 3
> 3. Przepisu ust. 2 nie stosuje się do znaku A-7, ktory
> umieszcza si?? w odległości do 50 m od skrzy˝owania
> na drogach, na ktorych dopuszczalna pr??dkoEc pojazdow
> przekracza 60 km/h, oraz do 25 m od skrzy˝owania
> na pozosta?ych drogach, z zastrze˝eniem paragr. 5
> ust. 5.
> 6. Przepis ust. 5 stosuje si?? odpowiednio do znaku
> A-7 umieszczonego przed torowiskiem pojazdow szynowych
> lub w innych miejscach przecinania si?? kierunkow
> ruchu.
Ale zauważyłeś, że jeśli linie są widoczne, to te 'drogi' się nie krzyżują?
--
Axel
-
39. Data: 2016-11-04 19:31:00
Temat: Re: Pierwszeństwo przy pasie włączania się do ruchu
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 04.11.2016 o 17:00, Dalok pisze:
>>> W realu dochodzi jeszcze znak A-7 "ustąp pierwszeństwa"
>>> i oznakowanie poziome.
>>> Wtedy winnym kolizji będzie kierowca A, bo działanie znaku A-7
>>> nie dotyczy tylko skrzyżowania, a dotyczy też "innych miejsc przecinania
>>> się
>>> kierunków ruchu", czyli na cały pas rozbiegowy.
>>
>> A czemu nie na cała autostradę, albo na przykład najbliższe 100m?
> .........
>> Gdzie tkwi błąd?
>>
>> Shrek
>
> Rozporządzenie o znakach określa odległości umiejscowienia
> znaku od rejonu działania A-7.
> Cytat z rozporządzenia :
> Paragraf 3
> 3. Przepisu ust. 2 nie stosuje się do znaku A-7, ktory
> umieszcza si?? w odległości do 50 m od skrzy˝owania
> na drogach, na ktorych dopuszczalna pr??dkoEc pojazdow
> przekracza 60 km/h, oraz do 25 m od skrzy˝owania
> na pozosta?ych drogach, z zastrze˝eniem paragr. 5
> ust. 5.
>
> 6. Przepis ust. 5 stosuje si?? odpowiednio do znaku
> A-7 umieszczonego przed torowiskiem pojazdow szynowych
> lub w innych miejscach przecinania si?? kierunkow
> ruchu.
No i - skoro ty twierdzisz, że obowiązuje do końca rozbiegówki, bo...
(właśnie dlaczego akurat do końca), to ja twierdzę, że do czasu nowego
znaku, lub skrzyżowania - wjechałeś spod A-7 masz ustępować przy
wszystkich przecięciach się kierunku ruchu, aż coś się zmieni. Ty
twierdzisz, że coś się zmienia pod koniec rozbiegówki - dlaczego akurat tam?
Shrek
-
40. Data: 2016-11-04 19:37:38
Temat: Re: Pierwszeństwo przy pasie włączania się do ruchu
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 04.11.2016 o 17:23, 007 pisze:
> <http://info-car.pl/infocar/artykuly/pasy-rozbiegowe
-jak-wjechac-na-autostrade.html>
>
> "Ideą pasów rozbiegowych jest umożliwienie płynnego wjazdu na docelowy pas
> ruchu drogi. W tym celu należy rozpędzić pojazd na pasie rozbiegowym do
> prędkości zbliżonej lub równej ograniczeniu prędkości i wjechać pomiędzy
> pojazdy już znajdujące się na drodze. Należy to zrobić płynnie, wyraźnie
> sygnalizować manewr, a przede wszystkim nie wymusić przy tym pierwszeństwa.
> Przed każdym pasem rozbiegowym jest bowiem ustawiony znak ,,ustąp
> pierwszeństwa przejazdu" i należy się do niego stosować."
A jakby nie było A-7 to możnaby zmieniać pas na pałę?
A-7 nic nie wnosi w takim wypadku, dopóki obowiązuje oznakowanie
poziome. A obowiązuje ono dopóki jest widoczne. Służy on tylko temu,
zeby jakiś kretyn nie wbił się z rozbiegówki na zasypaną śniegiem
autostradę od razu na lewy pas "bo oni są po prawej, więc mam
pierwszeństwo".
Po prostu zabezpieczenie idiotoodporne, które z koleii powoduje, że inni
idioci uważają, że mają pierwszeństwo wbyjając się na pas
zjazowo/wjazdowy. Jak widać na idiotów rady nie ma - jak się zabezpieczy
przed jednymi, to inni wkorzystają okazję;)
BTW - czasem wnosi, le to raczej mało fortunny przypadek:
https://www.google.pl/maps/@52.2926629,21.0171948,3a
,75y,165.78h,100.62t/data=!3m6!1e1!3m4!1sN_zLXWNqqbs
Kv94H311Q8w!2e0!7i13312!8i6656?hl=pl
Shrek