eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPierwszeństwo przy pasie włączania się do ruchu
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 275

  • 31. Data: 2016-11-04 16:32:55
    Temat: Re: Pierwszeństwo przy pasie włączania się do ruchu
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.11.2016 o 16:08, Dalok pisze:

    > W realu dochodzi jeszcze znak A-7 "ustąp pierwszeństwa"
    > i oznakowanie poziome.
    > Wtedy winnym kolizji będzie kierowca A, bo działanie znaku A-7
    > nie dotyczy tylko skrzyżowania, a dotyczy też "innych miejsc przecinania
    > się
    > kierunków ruchu", czyli na cały pas rozbiegowy.

    A czemu nie na cała autostradę, albo na przykład najbliższe 100m?

    Albo jak wjeżdzasz z rozbiegówki to musisz ustępować wszystkim do
    następnego węzła, bo w końcu ty miałeś A-7 oni D-1 i to nie dotyczy
    tylko tego "skrzyżowania" tylko wszystkich przecinających się kierunków
    ruchu - więc mają pierwszeństwo aż coś się w tej kwestii zmieni. Np.
    nowe znaki na następnym węźle. Chcesz zmienić pas to sprawdzasz czy
    wjechał na poprzednim węźle - jak tak to masz pierwszeństwo, jak nie to
    zasady ogólne. Jak wjechaliście razem też prawa ręka;) Gdzie tkwi błąd?

    Shrek


  • 32. Data: 2016-11-04 16:37:25
    Temat: Re: Pierwszeństwo przy pasie włączania się do ruchu
    Od: "Olkowik" <u...@g...pl>

    Użytkownik <r...@k...pl> napisał w wiadomości
    news:7h3p1chdqgte0bt5sqrdmhfupkaf4paacp@4ax.com...
    Fri, 4 Nov 2016 13:45:46 +0100, w <nvhvu8$1p4$1@news.mixmin.net>, "Olkowik"
    <u...@g...pl> napisał(-a):

    > Na poparcie swoich głupot podaj jeszcze odpowiednie przepisy,
    > ale nie twoje wymysły, tylko przepisy z PoRD.

    Jak nauczysz się czytać (uwaga-ważne! -- ze zrozumieniem), to możesz sobie
    poczytać do czego służą linie na jezdni i co wyznaczają.

    ==============
    Ja tylko napisałem żebyś uzasadnił swoje głupoty
    za pomocą PoRD.


  • 33. Data: 2016-11-04 17:00:49
    Temat: Re: Pierwszeństwo przy pasie włączania się do ruchu
    Od: "Dalok" <l...@o...pl>

    Użytkownik "Shrek" <...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:nvi9n5$7jf$2@node2.news.atman.pl...
    >W dniu 04.11.2016 o 16:08, Dalok pisze:
    >
    >> W realu dochodzi jeszcze znak A-7 "ustąp pierwszeństwa"
    >> i oznakowanie poziome.
    >> Wtedy winnym kolizji będzie kierowca A, bo działanie znaku A-7
    >> nie dotyczy tylko skrzyżowania, a dotyczy też "innych miejsc przecinania
    >> się
    >> kierunków ruchu", czyli na cały pas rozbiegowy.
    >
    > A czemu nie na cała autostradę, albo na przykład najbliższe 100m?
    .........
    > Gdzie tkwi błąd?
    >
    > Shrek

    Rozporządzenie o znakach określa odległości umiejscowienia
    znaku od rejonu działania A-7.
    Cytat z rozporządzenia :
    Paragraf 3
    3. Przepisu ust. 2 nie stosuje się do znaku A-7, ktory
    umieszcza si?? w odległości do 50 m od skrzy˝owania
    na drogach, na ktorych dopuszczalna pr??dkoEc pojazdow
    przekracza 60 km/h, oraz do 25 m od skrzy˝owania
    na pozosta?ych drogach, z zastrze˝eniem paragr. 5
    ust. 5.

    6. Przepis ust. 5 stosuje si?? odpowiednio do znaku
    A-7 umieszczonego przed torowiskiem pojazdow szynowych
    lub w innych miejscach przecinania si?? kierunkow
    ruchu.


  • 34. Data: 2016-11-04 17:23:04
    Temat: Re: Pierwszeństwo przy pasie włączania się do ruchu
    Od: 007 <n...@i...dyndns.org.invalid>

    PlaMa w
    <news:581b9d49$0$15210$65785112@news.neostrada.pl>:

    > Cześć, miałem ostatnio długą dyskusję ze znajomym na temat pierwszeństwa
    > na pasie włączania się do ruchu (tzw. rozbiegowym).
    > Na pasie (3) dochodzi do kolizji obu pojazdów.
    [...]
    > Z czyjej winy? Czy [A] ma nadal obowiązek ustąpić pierwszeństwa czy może
    > [B] powinien ustąpić pojazdowi chcącemu zająć wolny pas z prawej strony?

    > Pomóżcie rozwiązać ten problem :)

    <http://www.embud.szczecin.pl/pdf/instr.drogowa.2004
    .pdf>

    strona 259 2.2.1.3

    "2.2.1.3 Linia pojedyncza przerywana - wydzielająca
    Znak P-1c "linia pojedyncza przerywana - wydzielająca" (rys. 2.2.1.3)
    stosuje się do oddzielenia od pasa ruchu następujących pasów:
    - włączania"

    <http://info-car.pl/infocar/artykuly/pasy-rozbiegowe
    -jak-wjechac-na-autostrade.html>

    "Ideą pasów rozbiegowych jest umożliwienie płynnego wjazdu na docelowy pas
    ruchu drogi. W tym celu należy rozpędzić pojazd na pasie rozbiegowym do
    prędkości zbliżonej lub równej ograniczeniu prędkości i wjechać pomiędzy
    pojazdy już znajdujące się na drodze. Należy to zrobić płynnie, wyraźnie
    sygnalizować manewr, a przede wszystkim nie wymusić przy tym pierwszeństwa.
    Przed każdym pasem rozbiegowym jest bowiem ustawiony znak ,,ustąp
    pierwszeństwa przejazdu" i należy się do niego stosować."



    --
    'Tom N'


  • 35. Data: 2016-11-04 17:37:02
    Temat: Re: Pierwszeństwo przy pasie włączania się do ruchu
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:nvi04o$8b5$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 04.11.2016 o 13:38, r...@k...pl pisze:
    >> W tym konkretnym przypadku jest to pas włączający/wyłączający (o
    >> ile oczywiście
    >> gruba linia istnieje). Kończysz manwer włączania się do ruchu, gdy
    >> z niego
    >> zjedziesz.
    >> Czyli winnym będzie właśnie ten włączający się.
    >
    >> Upraszczając -- pas za grubą linią należy do innej drogi, czyli
    >> przejeżdżając
    >> przez niego dopiero zmieniasz drogę.

    >Nie przekonałeś mnie;)

    szczegolnie jesli znak "autostrada" jest na poczatku wjazdu, na dlugo
    przed rozpoczeciem tej grubej kreski :-)
    A na nowych wezlach to jeszcze ciekawiej, bo tam dlugo pasy jada
    rownolegle, oddzielone czyms wiecej niz kreska, ale juz zaliczane do
    autostrady.

    Tak czy inaczej - kierowca jadacy caly czas autostrada, gdyby mial
    zagrozic, to :
    a) zmienia pas, wiec musi ustapic pierwszenstwa,
    b) nie wolno mu tego pasa zmienic, bo kreska ...

    J.


  • 36. Data: 2016-11-04 18:57:29
    Temat: Re: Pierwszeństwo przy pasie włączania się do ruchu
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 4 Nov 2016 16:37:25 +0100, w <nvia02$lpi$1@news.mixmin.net>, "Olkowik"
    <u...@g...pl> napisał(-a):

    > Użytkownik <r...@k...pl> napisał w wiadomości
    > news:7h3p1chdqgte0bt5sqrdmhfupkaf4paacp@4ax.com...
    > Fri, 4 Nov 2016 13:45:46 +0100, w <nvhvu8$1p4$1@news.mixmin.net>, "Olkowik"
    > <u...@g...pl> napisał(-a):
    >
    > > Na poparcie swoich głupot podaj jeszcze odpowiednie przepisy,
    > > ale nie twoje wymysły, tylko przepisy z PoRD.
    >
    > Jak nauczysz się czytać (uwaga-ważne! -- ze zrozumieniem), to możesz sobie
    > poczytać do czego służą linie na jezdni i co wyznaczają.
    >
    > ==============
    > Ja tylko napisałem żebyś uzasadnił swoje głupoty
    > za pomocą PoRD.

    Nie pisałem ci, abyś poczytał definicję skrzyżowania?
    Widocznie nie pokładałem nadziei, że zrozumiesz.


  • 37. Data: 2016-11-04 18:58:55
    Temat: Re: Pierwszeństwo przy pasie włączania się do ruchu
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 04 Nov 2016 15:58:09 +0100, r...@k...pl

    > P1c.
    > Nigdzie w ich definicji nie ma niczego o pierwszeństwie.
    > Tam jest do czego te pasy służą.

    Myślę, że zmyliły Cię pojęcia pasa włączającego i wyłączającego. To nie
    jest tożsame z włączaniem/wyłączaniem z ruchu.

    > Nawet w rozporządzeniu o autostradach ten pas jest odróżniany od jezdni:
    > "1. Wjazd na jezdnię autostrady powinien mieć równoległy pas włączania,
    > umieszczony z prawej strony jezdni."

    To nadal jest pełnoprawny pas ruchu (a nie np. zatoka czy pobocze), który
    podlega prawom o zmianie pasa ruchu (w tym Art. 22.4.). Co innego, i
    dlatego zapytałem, gdybyś napisał o drugiej grubej P-7, bo te rzeczywiście
    oddzielają jezdnię od pobocza czy pasa awaryjnego, gdzie możliwe jest
    zatrzymanie lub postój, a zza którego istotnie następuje włączenie się do
    ruchu -- i trzeba ustąpić wszystkim, i tym co jadą "naszym" sąsiednim i tym
    co zmieniają z dalszego na "nasz" sąsiedni.

    > Tak samo jak zatoka autobudowa nie jest częścią jezdni.

    Otóż nie tak samo, bo zatoka jest wyłączona z ruchu, a pas
    włączający/wyłączający nie jest wyłączony z ruchu.

    > Reszta w magicznej definicji skrzyżowania.

    Nd.

    --
    Pozdor
    Myjk


  • 38. Data: 2016-11-04 19:25:48
    Temat: Re: Pierwszeństwo przy pasie włączania się do ruchu
    Od: "Axel" <n...@s...mu>



    "Dalok" wrote in message news:nvibc1$oa9$1@news.mixmin.net...

    >>> W realu dochodzi jeszcze znak A-7 "ustąp pierwszeństwa"
    >>> i oznakowanie poziome.
    >>> Wtedy winnym kolizji będzie kierowca A, bo działanie znaku A-7
    >>> nie dotyczy tylko skrzyżowania, a dotyczy też "innych miejsc przecinania
    >>> się
    >>> kierunków ruchu", czyli na cały pas rozbiegowy.
    >>
    >> A czemu nie na cała autostradę, albo na przykład najbliższe 100m?
    .........
    >> Gdzie tkwi błąd?


    > Rozporządzenie o znakach określa odległości umiejscowienia
    > znaku od rejonu działania A-7.
    > Cytat z rozporządzenia :
    > Paragraf 3
    > 3. Przepisu ust. 2 nie stosuje się do znaku A-7, ktory
    > umieszcza si?? w odległości do 50 m od skrzy˝owania
    > na drogach, na ktorych dopuszczalna pr??dkoEc pojazdow
    > przekracza 60 km/h, oraz do 25 m od skrzy˝owania
    > na pozosta?ych drogach, z zastrze˝eniem paragr. 5
    > ust. 5.

    > 6. Przepis ust. 5 stosuje si?? odpowiednio do znaku
    > A-7 umieszczonego przed torowiskiem pojazdow szynowych
    > lub w innych miejscach przecinania si?? kierunkow
    > ruchu.

    Ale zauważyłeś, że jeśli linie są widoczne, to te 'drogi' się nie krzyżują?

    --
    Axel


  • 39. Data: 2016-11-04 19:31:00
    Temat: Re: Pierwszeństwo przy pasie włączania się do ruchu
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.11.2016 o 17:00, Dalok pisze:

    >>> W realu dochodzi jeszcze znak A-7 "ustąp pierwszeństwa"
    >>> i oznakowanie poziome.
    >>> Wtedy winnym kolizji będzie kierowca A, bo działanie znaku A-7
    >>> nie dotyczy tylko skrzyżowania, a dotyczy też "innych miejsc przecinania
    >>> się
    >>> kierunków ruchu", czyli na cały pas rozbiegowy.
    >>
    >> A czemu nie na cała autostradę, albo na przykład najbliższe 100m?
    > .........
    >> Gdzie tkwi błąd?
    >>
    >> Shrek
    >
    > Rozporządzenie o znakach określa odległości umiejscowienia
    > znaku od rejonu działania A-7.
    > Cytat z rozporządzenia :
    > Paragraf 3
    > 3. Przepisu ust. 2 nie stosuje się do znaku A-7, ktory
    > umieszcza si?? w odległości do 50 m od skrzy˝owania
    > na drogach, na ktorych dopuszczalna pr??dkoEc pojazdow
    > przekracza 60 km/h, oraz do 25 m od skrzy˝owania
    > na pozosta?ych drogach, z zastrze˝eniem paragr. 5
    > ust. 5.
    >
    > 6. Przepis ust. 5 stosuje si?? odpowiednio do znaku
    > A-7 umieszczonego przed torowiskiem pojazdow szynowych
    > lub w innych miejscach przecinania si?? kierunkow
    > ruchu.

    No i - skoro ty twierdzisz, że obowiązuje do końca rozbiegówki, bo...
    (właśnie dlaczego akurat do końca), to ja twierdzę, że do czasu nowego
    znaku, lub skrzyżowania - wjechałeś spod A-7 masz ustępować przy
    wszystkich przecięciach się kierunku ruchu, aż coś się zmieni. Ty
    twierdzisz, że coś się zmienia pod koniec rozbiegówki - dlaczego akurat tam?

    Shrek


  • 40. Data: 2016-11-04 19:37:38
    Temat: Re: Pierwszeństwo przy pasie włączania się do ruchu
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.11.2016 o 17:23, 007 pisze:

    > <http://info-car.pl/infocar/artykuly/pasy-rozbiegowe
    -jak-wjechac-na-autostrade.html>
    >
    > "Ideą pasów rozbiegowych jest umożliwienie płynnego wjazdu na docelowy pas
    > ruchu drogi. W tym celu należy rozpędzić pojazd na pasie rozbiegowym do
    > prędkości zbliżonej lub równej ograniczeniu prędkości i wjechać pomiędzy
    > pojazdy już znajdujące się na drodze. Należy to zrobić płynnie, wyraźnie
    > sygnalizować manewr, a przede wszystkim nie wymusić przy tym pierwszeństwa.
    > Przed każdym pasem rozbiegowym jest bowiem ustawiony znak ,,ustąp
    > pierwszeństwa przejazdu" i należy się do niego stosować."

    A jakby nie było A-7 to możnaby zmieniać pas na pałę?

    A-7 nic nie wnosi w takim wypadku, dopóki obowiązuje oznakowanie
    poziome. A obowiązuje ono dopóki jest widoczne. Służy on tylko temu,
    zeby jakiś kretyn nie wbił się z rozbiegówki na zasypaną śniegiem
    autostradę od razu na lewy pas "bo oni są po prawej, więc mam
    pierwszeństwo".

    Po prostu zabezpieczenie idiotoodporne, które z koleii powoduje, że inni
    idioci uważają, że mają pierwszeństwo wbyjając się na pas
    zjazowo/wjazdowy. Jak widać na idiotów rady nie ma - jak się zabezpieczy
    przed jednymi, to inni wkorzystają okazję;)

    BTW - czasem wnosi, le to raczej mało fortunny przypadek:

    https://www.google.pl/maps/@52.2926629,21.0171948,3a
    ,75y,165.78h,100.62t/data=!3m6!1e1!3m4!1sN_zLXWNqqbs
    Kv94H311Q8w!2e0!7i13312!8i6656?hl=pl

    Shrek

strony : 1 ... 3 . [ 4 ] . 5 ... 10 ... 20 ... 28


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: