  • Data: 2016-11-05 09:11:06
    Temat: Re: Pierwszeństwo przy pasie włączania się do ruchu
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 05.11.2016 o 01:26, PlaMa pisze:

    > https://www.google.pl/maps/@52.1690316,20.9359826,3a
    ,75y,226.77h,75.01t/data=!3m6!1e1!3m4!1sliw4HdW2qSU1
    l4qifaa3YA!2e0!7i13312!8i6656

    > Jakby połamało - Auchan, Warszawa, Krakowska 61

    W rzeczywistości to jeszcze gorzej wygląda, bo teraz są tam jescze
    resztki jakiegoś starego oznakowania (linia zatrzymania idąca na skos
    przez pas ruchu;)

    Moim zdaniem jest tak, że masz pierwszeństwo przed jadącym środkowym i
    zjeżdzającym na prawy. W praktyce jakbym zobaczył na środkowym kogoś z
    prawym kierunkiem, to bym mu profilaktycznie odpuścił.

    Tylko raz przypominam sobie przetrenowanie tej sytuacji w praktyce -

    https://www.google.pl/maps/@52.2770702,20.9941562,3a
    ,75y,358.69h,89.65t/data=!3m6!1e1!3m4!1sQ3SmoBPs5vE_
    RtTMekHGHA!2e0!7i13312!8i6656

    ktoś z dokładnie tego miejsca zmieniał na prawy ja już całkiem żwawo na
    rozbiegówce. Hamowałem dość mocno przed końcem, chwile kombinowałem żeby
    doczekać się dużej przerwy w samochodach, w końcu wycofałem i już
    wyjechałem normalnie rozpędzeniem się na rozbiegówce.

    Prawdę mówiąc wtedy byłem przekonany, że to on "był w prawie", teraz
    dochodzę do wniosku że chyba nie. W praktyce to chyba dość rzadka
    sytuacja, więc mało kto się nad tym doktoryzuje. Jak już dojedzie do
    takiej to lepiej odpuścić, bo ten drugi zapewne tego nie analizował,
    tylko opiera się na intuicji i mądrościach ludowych, a te mu
    podpowiadają że ma pierwszeństwo.

    Shrek