  • 11. Data: 2010-02-16 10:41:11
    Temat: Re: Pierwszeństwo przejazdu.
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Tue, 16 Feb 2010 10:30:24 +0100, Jarek Pudelko napisał(a):

    > Jakies pol roku temu robilem prawko A i za kazdym razem na kursie
    > rzucalem okiem w lusterko i bylem gotowy do podjechania do przodu jak
    > tylko musialem sie zatrzymac przed strzalka warunkowego skretu :)

    Będąc na jesieni w Bielsku-Białej rozbawił mnie napis na Lce z tyłu -
    "Uważaj! Zatrzymujemy się na znaku "STOP" i warunkowej strzałce!"

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 12. Data: 2010-02-16 12:48:49
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "MadMan" <m...@n...wp.pl> napisał w wiadomości
    t...

    > Będąc na jesieni w Bielsku-Białej rozbawił mnie napis na Lce z tyłu -
    > "Uważaj! Zatrzymujemy się na znaku "STOP" i warunkowej strzałce!"

    Przy takim poziomie debili na drodze ma to jakiś sens i to nawet edukacyjny.
    Często jest "zachowaj odstęp", ale na ciężarówki kiepsko działa. Te osły
    często podjeżdżają zbyt blisko czego kursanci bardzo nie lubią.
    neelix

  • 13. Data: 2010-02-16 12:54:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Jarek Pudelko j...@b...ceti.pl ...

    > No to zatrzymaj sie kiedys przed warunkowa strzalka do skretu w prawo
    > jak nakazuja przepisy (np. na skrzyzowaniu Pradnicka/Opolska jadac
    > Pradnicka i skrecajac w prawo w Opolska [CKMK]). Ruch na Opolskiej jest
    > wtedy wstrzymany w strone estakady wiec nie ma mozliwosci kolizji i nikt
    > w zasadzie sie nie zatrzymuje. Gwarantuje, ze osoba jadaca za Toba
    > conajmniej sie tego nie spodziewa i szansa na 'bum' jest spora :)

    oczywiscie sadziłem ze trzymamy sie tematu watku, czyli w tym wypadku moja
    wypowiedz o insynuowaniu odnosiła sie do plynnej zmiany pasa, a kwestia
    zatrzymania dotyczyła sytuacji, gdy masz pierwszenstwo.
    Niemniej na zielonych strzałkach czesto sie zatrzymuje (zwłaszcza tam,
    gdzie wiem, ze czesto "stoja i przyglądają się"). Na razie, odpukac, nikt
    mi nie wjechał.
    co nie zmienia faktu, ze akurat zatrzymywanie sie na wszystkich strzałkach
    IMO kupy sie nie trzyma - czesto za strzałką nie ma pasów dla pieszych...
    Ale to juz temat na inna dyskusje, twoja wypowiedz traktuje bardziej jako
    dygresje, niz jako wypowiedz w watku.

  • 14. Data: 2010-02-16 13:42:59
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    wiadomości news:Xns9D2180648487Abudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1.
    ..

> [...]
    > Ale to juz temat na inna dyskusje, twoja wypowiedz traktuje bardziej jako

    Strzałki do natychmiastowej likwidacji, a zwłaszcza tam, gdzie jest wjazd na
    ruchliwą drogę, bo są traktowane jako zielone światło.
    neelix

  • 15. Data: 2010-02-16 14:07:41
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "neelix" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Strzałki do natychmiastowej likwidacji, a zwłaszcza tam, gdzie jest wjazd
    > na ruchliwą drogę, bo są traktowane jako zielone światło.

    Jak to w Polsce bywa - załatwianie spraw od dupy strony. \
    Swiatła - zamiast karać tych, co nie używają swiatel wtedy i w taki sposob
    jak trzeba - wprowadzono nakaz jazdy na swiatłach 24h
    Zamiast karać tych, co nieprzestrzegają zasad korzystania ze strzałek,
    najlepiej zlikwidować to udogodnienie w całości.

    Totalny bez sens.

    ps. podobnie jest z drogami - nie poprawia sie ich stanu, ale wprowadza
    ograniczenia prędkości.
    Przyklady mozna wymieniać długo, a problem jest wspólny - zamiast coś
    załatwić jak trzeba, najlepiej wprowadzać coraz więcej ograniczej, zakazów,
    nakazów. Kurwa tu nigdy nie będzie normalnie.

    Najlepiej zapożyczyć z ciężarówek kagańce i ustawić je na 90km/h dla
    wszystkich. To załatwia problem przekraczania prędkości poza obszarem
    zabudowanym - prawda?

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    Omega X25XE

  • 16. Data: 2010-02-16 15:46:51
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Kuba (aka cita)" <y...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Zamiast karać tych, co nieprzestrzegają zasad korzystania ze strzałek,
    > najlepiej zlikwidować to udogodnienie w całości.

    Strzałki są dobre tylko tam, gdzie nie ma ruchu. Po co stać na czerwonym jak
    poprzeczną nic nie jedzie? Na ruchliwych skrzyżowaniach jest wpieprzanie
    się na siłę i dochodzi do wypadków. Na co komu olewany przepis? Trzeba było
    nie likwidować malowanych. Ja nie wiem dlaczego nie stoją i nie karają?
    Światła to skutek przewagi debili i wyolbrzymionej bezsilności państwa
    wobec-dosłownie-jednostek, chociaż zadecydowały inne powody-pieniądze.
    Martwi i to bardzo udział policji w takich skandalach. Teraz policja popiera
    48 pkt dla drogowych debili. Oczywiście usunięcie takich z dróg również tak
    jak zakaz świecenia uderza w biznes paliwowo-samochodowy.

> [...]
    > załatwić jak trzeba, najlepiej wprowadzać coraz więcej ograniczej,
    > zakazów, nakazów. Kurwa tu nigdy nie będzie normalnie.

    Nie będzie, bo ludzie tworzący prawo są nienormalni, oderwani od
    rzeczywistości, załatwiający swoje i kolesi interesy.

    > Najlepiej zapożyczyć z ciężarówek kagańce i ustawić je na 90km/h dla
    > wszystkich. To załatwia problem przekraczania prędkości poza obszarem
    > zabudowanym - prawda?

    A to już kwestia zdebilenia kierowców. Jak zdawali egzamin na PJ to musieli
    respektować prawo drogowe. Nagle przestało ono obowiązywać i to w kwestiach
    zasadniczych?
    neelix

  • 17. Data: 2010-02-16 16:04:29
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    > Strzałki są dobre tylko tam, gdzie nie ma ruchu. Po co stać na czerwonym
    > jak poprzeczną nic nie jedzie? Na ruchliwych skrzyżowaniach jest
    > wpieprzanie się na siłę i dochodzi do wypadków.

    jesli sie ktoś wpieprza to tak samo wymusza pierwszeństwo, jakby nie bylo
    sygnalizacji a tylko znak ustąp pierwszeństwa.
    Czy wobec tego uważasz, ze należy zlikwidować znaki ustąp pierwszeństwa, bo
    ktoś łąmiący przepisy moze komuś sie wpieprzyć na siłe a zamiast tego
    postawić znaki stop?
    A moze szlabany i inne zapory, zeby napewno nikt nikomu sie nie wpieprzył?

    > Na co komu olewany przepis?

    ale to nie przepis jest zły tylko jego egzekwowanie.
    Zamiast tyly fotoradarów ustawić kamery na skrzyżowaniach rejestrujące
    przejeżdzanie na czerwonym i na strzałkach.

    > Ja nie wiem dlaczego nie stoją i nie karają?

    ja też nie, ale to nie znaczy, ze należy likwidować strzałki, bo to pomysł
    rodem od Kononowicza.

    > Światła to skutek przewagi debili i wyolbrzymionej bezsilności państwa
    > wobec-dosłownie-jednostek, chociaż zadecydowały inne powody-pieniądze.

    tak czy inaczej załatwione to od dupy strony.
    Podobnie jest z halogenami. Moze zamiast zacząć wymagać używania ich zgodnie
    z przeznaczeniem, zakazać montowania w samochodach i nie dopuszczać w
    homologacji takich świateł?
    Nie uważasz, ze poziom załatwienia sprawy podobny?

    > Nie będzie, bo ludzie tworzący prawo są nienormalni, oderwani od
    > rzeczywistości, załatwiający swoje i kolesi interesy.

    sam zaproponowaleś wlasnie załatwienie sprawy w najgorszy z mozliwych
    sposobów, wiec sie nie dziw, ze Ci "tworzący prawo" postępują podobnie
    beznadziejnie jak Twoje "zlikwidować strzałki"

    > A to już kwestia zdebilenia kierowców. Jak zdawali egzamin na PJ to
    > musieli respektować prawo drogowe. Nagle przestało ono obowiązywać i to w
    > kwestiach zasadniczych?

    no widzisz.
    Wiec czy to strzałki są winne wymuszenia i nieprzestrzegania przepisów, czy
    moze jednak kierowcy?
    Czy to strzałki należy eliminować, czy moze nieprzestrzegających prawa
    kieroców?

    Co Ci strzałki zawiniły? Bardzo fajny wynalazek potrafiący usprawnić ruch, a
    to, ze ktoś nie przestrzega zasad .. to tak samo jak przekraczanie
    prędkości, wymuszanie pierwszeństwa we wszytskich innych sytuacjach i cała
    masa innych nagminnie łamanych przepisów.

    ps. idąc Twoim tokiem myslenia - skoro tyle kierowców wjeżdza na
    skrzyżowanie na zółtym/czerwonym swietle - należy zlikwidować swiatła.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    Omega X25XE

  • 18. Data: 2010-02-16 16:37:22
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    > Użytkownik "neelix" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > jesli sie ktoś wpieprza to tak samo wymusza pierwszeństwo, jakby nie bylo
    > sygnalizacji a tylko znak ustąp pierwszeństwa.

    A-7 nie zmusza do zatrzymywania się, a strzałka zmusza. Jest wjazd na
    czerwonym. Nie montuje się świateł tam gdzie ruch jest szczątkowy.

> [...]
    > postawić znaki stop?
    > A moze szlabany i inne zapory, zeby napewno nikt nikomu sie nie wpieprzył?

    B-20 różni się od A-7, ale też jest olewany. Trzeba surowo karać tylko
    policjanta nigdy nie ma. Policjant pojawia się dopiero po wypadku.

    > ale to nie przepis jest zły tylko jego egzekwowanie.
    > Zamiast tyly fotoradarów ustawić kamery na skrzyżowaniach rejestrujące
    > przejeżdzanie na czerwonym i na strzałkach.

    To ustawić. Tylko bat może czegoś nauczyć, skoro z kursu nic we łbach nie
    zostało.

    > ja też nie, ale to nie znaczy, ze należy likwidować strzałki, bo to pomysł
    > rodem od Kononowicza.

    Jeśli strzałka stanowi zagrożenie (pomijam stosunek kierowców do niej)
    powinna zniknąć. Kto powiedział, że wszędzie?

> [...]
    > dopuszczać w homologacji takich świateł?
    > Nie uważasz, ze poziom załatwienia sprawy podobny?

    Co do przeciwmgłowych należało zapisać wprost, że nie wolno ich używać przy
    normalnej przejrzystości powietrza, a nie pieprzyć o drogach krętych z
    którego to pieprzenia nie ma zakazu wprost. Prawo ma być proste i
    zrozumiałe.

    > sam zaproponowaleś wlasnie załatwienie sprawy w najgorszy z mozliwych
    > sposobów, wiec sie nie dziw, ze Ci "tworzący prawo" postępują podobnie
    > beznadziejnie jak Twoje "zlikwidować strzałki"

    Strzałki tylko tam gdzie mały ruch. Reszta może zostać zlikwidowana. Nie ma
    poszanowania prawa, nie ma nadzoru i karania więc zagrażające bezpieczeństu
    ich istnienie jest absurdalne.

> [...]
    > czy moze jednak kierowcy?
    > Czy to strzałki należy eliminować, czy moze nieprzestrzegających prawa

    Widzisz bezsilność tzw. stróżów prawa czy nie widzisz? Skoro kierowca nie
    potrafi zatrzymać się w celu wytracenia prędkości, w celu rozejrzenia się,
    przeanalizowania zagrożenia, ustąpienia pierwszeństwa to trzeba odbierać im
    możliwość wjazdu za pomocą ewidentnego czerwonego, a nie nieformalnego
    zielonego.

> [...]
    > prędkości, wymuszanie pierwszeństwa we wszytskich innych sytuacjach i cała
    > masa innych nagminnie łamanych przepisów.

    Jak usprawnić ruch jak baran mający czerwone pakuje się na chama między
    pojazdy mające zielone i balansuje na granicy wypadku o ile go nie powoduje?

    > ps. idąc Twoim tokiem myslenia - skoro tyle kierowców wjeżdza na
    > skrzyżowanie na zółtym/czerwonym swietle - należy zlikwidować swiatła.

    Nie widzisz, że zaczynasz bredzić jakimiś wymyślonymi przez siebie
    absurdami? Sam mówiłeś o monitoringu. Nie ma policjanta to rejestrować. O
    światłach po co są i kiedy są montowane już napisałem. Jak się coś stawia
    lub likwiduje to trzeba z głową. Przeważnie głowy im brakuje.
    neelix

  • 19. Data: 2010-02-16 16:43:48
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    > A-7 nie zmusza do zatrzymywania się, a strzałka zmusza. Jest wjazd na
    > czerwonym. Nie montuje się świateł tam gdzie ruch jest szczątkowy.

    to jest argument na Twoje "wszytskie strzałki do usunięcia"?
    Chyba żeś dziś nie sikał.

    > B-20 różni się od A-7, ale też jest olewany. Trzeba surowo karać tylko
    > policjanta nigdy nie ma. Policjant pojawia się dopiero po wypadku.

    ale czemu do dowodzi?
    Tego, ze należy pilnowac prawa, czy tego, ze należy usuwać znaki?

    > Jeśli strzałka stanowi zagrożenie (pomijam stosunek kierowców do niej)
    > powinna zniknąć. Kto powiedział, że wszędzie?

    Ty, wlasnie o to chodzi

    From: "neelix" <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: =?iso-8859-2?Q?Re:_Pierwsze=F1stwo_przejazdu.?=
    Date: Tue, 16 Feb 2010 13:42:59 +0100

> [...]
    > światłach po co są i kiedy są montowane już napisałem. Jak się coś stawia
    > lub likwiduje to trzeba z głową. Przeważnie głowy im brakuje.

    Nie bredze - ja tylko odpowiadam na Twoje:
    "Strzałki do natychmiastowej likwidacji, a zwłaszcza tam, gdzie jest wjazd
    na
    ruchliwą drogę, bo są traktowane jako zielone światło"

    Skoro rozwiązaniem na przestrzeganie przepisów ma być likwidacja przepisów i
    znaków - to podałem Ci inny przyklad podobnego zabierania sie za naprawde
    sytuacji na drodze od dupy strony, zebys dostrzegł analogie.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    Omega X25XE

  • 20. Data: 2010-02-16 19:13:35
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    > Użytkownik "neelix" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    > to jest argument na Twoje "wszytskie strzałki do usunięcia"?
    > Chyba żeś dziś nie sikał.

    Sam wyskakujesz z jakimiś dziwnymi porównaniami.

    > ale czemu do dowodzi?
    > Tego, ze należy pilnowac prawa, czy tego, ze należy usuwać znaki?

    Sam sobie odpowiedz.

    > Ty, wlasnie o to chodzi

    To sobie jeszcze raz poczytaj.

    > Nie bredze - ja tylko odpowiadam na Twoje:
    > "Strzałki do natychmiastowej likwidacji, a zwłaszcza tam, gdzie jest wjazd
    > na
    > ruchliwą drogę, bo są traktowane jako zielone światło"

    Takie trudne by to zrozumieć???

    > Skoro rozwiązaniem na przestrzeganie przepisów ma być likwidacja przepisów
    > i znaków - to podałem Ci inny przyklad podobnego zabierania sie za
    > naprawde sytuacji na drodze od dupy strony, zebys dostrzegł analogie.

    Brednie mają być usuwane z przepisów. Strzałki nie raz były usuwane i
    przywracane w różnych wersjach.
    neelix