  • Data: 2010-02-16 17:30:23
    Temat: Re: Pierwszeństwo przejazdu.
    Od: marjan <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Budzik pisze:
    > Użytkownik neelix a...@w...pl ...

    > dlatego juz w pierwszym poscie napisałem ze ten burak nie jest całkowicie
    > powazny.
    > Zeby byc skrupulatnym, ja nie widzialem posta w ktorym marjan jasno
    > powiedziałby, ze chciałby pojechac inaczej ale nie mogl bo nie umie.

    Jak jak napisałem już wcześniej - nie chciałem sobie utrudniać życia, bo
    wiem, że czasem zmiana pasa na odcinku ok 100 metrów może okazać się
    trudna do wykonania bez rycia się, a tego nie lubię. Miałem możliwość
    wjechać na pas lewy, bo tak mi było wygodniej - tak też uczyniłem.
    Daleko mi do jakiegokolwiek pouczania innych, bo sam jestem gówniarz i
    dopiero uczę się jeździć (mam PJ od niecałych 2 lat i przejechane ok.
    20-25 kkm, więc bardzo niedużo). Cały ten wątek założyłem niejako ze
    zdziwienia, że koleś nie miał pojęcia, że miałem w tym miejscu
    pierwszeństwo. To on otworzył szybę mając mi conieco do powiedzenia, ja
    tylko odpowiedziałem.
    Co do usprawniania ruchu - zdecydowanie jestem za, i tak jak wcześniej
    pisałem: gdy dzieje się to moim niewielkim kosztem to oczywiście że tak
    staram się jeździć. W tym jednak przypadku uznałem, że nie będę szukał
    sobie utrudnienia, gdy mogę przejechać zgodnie z przepisami zajmując od
    razu pas, który mi odpowiada. Absolutnie nie zrobiłem tego ze
    złośliwości, żeby gościowi wyjazd utrudnić, czy też z zazdrości, że
    facet ma auto 10 razy droższe od mojego.

    Aczkolwiek z całej dyskusji wyciągam wniosek taki, żeby w tego typu
    sytuacjach po prostu zajmować pas prawy, bo zakładając, że piszący na
    p.m.s. to jakimś stopniu przekrój kierowców jeżdżących po naszych
    drogach, to pewnie w 3 na 10 przypadków gdybym nie odpuścił doszłoby do
    kolizji (a jakoś nie czuję potrzeby wymiany przodu na czyjś koszt).

    --
    Pozdrawiam serdecznie,
    Mariusz [marjan] Morycz