    Subject: Re: Pierwszeństwo po raz N-ty
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    <pjavhh$aub$1@node1.news.atman.pl> <pjbton$6tb$1@node1.news.atman.pl>
    <pjc294$biu$2@node1.news.atman.pl> <pjc4ph$gnl$1@node2.news.atman.pl>
    <5b59a32a$0$601$65785112@news.neostrada.pl>
    <5b59b2ff$0$606$65785112@news.neostrada.pl>
    <pjcepe$poa$1@node2.news.atman.pl>
    <5b59c333$0$594$65785112@news.neostrada.pl>
    <5b59fbe7$0$609$65785112@news.neostrada.pl>
    <5b5a0af2$0$609$65785112@news.neostrada.pl>
    <5b5a1897$0$677$65785112@news.neostrada.pl>
    <f53c7m9nth26.1gqz3zlrmnpz5$.dlg@40tude.net>
    <5b5ace68$0$605$65785112@news.neostrada.pl>
    <5b5adc3c$0$607$65785112@news.neostrada.pl>
    <5b5b06d5$0$593$65785112@news.neostrada.pl>
    <5b5b09ef$0$608$65785112@news.neostrada.pl>
    <5b5b42fa$0$685$65785112@news.neostrada.pl>
    <5b5b4b06$0$672$65785112@news.neostrada.pl>
    From: Akarm <a...@w...pl>
    Date: Fri, 27 Jul 2018 20:38:50 +0200

    W dniu 2018-07-27 o 18:40, J.F. pisze:

    > Zmienia. Wjechales, to A-7 obowiazywal i po wjechaniu masz pierwszenstwo.
    > Ale jak o 6:00:00 zapala swiatla, to juz nie.

    Jest dokładnie tak samo, jak na wszystkich skrzyżowaniach z sygnalizacją
    świetlną i znakami określającymi pierwszeństwo.

    > inne skrzyzowania sa krotsze, albo maja normalne oznakowania.

    Ręce opadają... Ja widzę tylko normalne oznakowanie.

    > Ale tam nie ma swiatel wewnatrz.

    Przecież właśnie o tym napisałem.
    Kiedyś prawie wszystkie skrzyżowania nie miały świateł wewnątrz.
    I nigdy to nie stanowiło problemu.
    Skoro teraz takie zwykłe skrzyżowania mogą okazać się groźne dla
    kierowców, to ci "kierowcy" nie powinni nigdy siadać za kierownicą.

    > Bo prostu jak bylo zielone to wjezdzales i przejezdzales.
    > A jak bylo zolte, to dodawales gazu i tez przejezdzales :-)
    > A projektant dbal, zeby zielone dla kierunku poprzecznego zapalilo sie
    > odpowiednio pozniej.
    > A jak skrecales w lewo, to pamietales, zeby ustapic, chyba ze S-3

    Na tym skrzyżowaniu jest inaczej? Nie widziałem, żeby nie działało
    żółte. Jeśli tak jest, to należałoby zawiadomić odpowiednie służby. Ale
    nie wydaje mi się, żeby tak było. Nie widziałem też, żeby było zielone
    dla poprzecznego ruchu od razu w momencie włączenia czerwonego.
    Ja widzę normalne skrzyżowanie. I to takie które najbardziej lubię.
    Szybkie i bezpieczne.

    > A tu jakies ronda, z pierwszenstwem jak wszedzie ... ale nie, bo znak
    > nie dziala ...

    Jakie "znak nie działa"? Podpowiem: jeśli ktoś takie (świetne według
    mnie) skrzyżowanie uważa za problematyczne, to powinien oddać prawo
    jazdy. Taki "kierowca" stanowi zagrożenie.

    > Obys kiedys trafil na takie nieznane, to zrozumiesz :-)

    Dla mnie prawie każde jest nieznane, podczas jazdy spotykam praktycznie
    tylko takie nieznane.
    Kiedy pracowałem jako kierowca, jeździłem samochodami osobowymi po całej
    Polsce i nigdy nie miałem żadnych trudności. Nigdy nie zastanawiałem się
    (i nie zastanawiam nadal) nad skrzyżowaniami. Nie widzę powodów do
    zapoznawania się z nimi. Przecież to byłby bezsens.
    Teraz jeżdżę głównie po Warszawie, ale znam praktycznie tylko
    skrzyżowania koło domu.
    I nie używam nawigacji.
    Jeżdżę patrząc na drogowskazy i znaki.

    Każdy kierowca (który zna PoRD) przejedzie każde skrzyżowanie bez problemu.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/