eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPierwsza autostrada w MazowieckimRe: Pierwsza autostrada w Mazowieckim
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: Arek <a...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Pierwsza autostrada w Mazowieckim
    Date: Thu, 24 May 2012 17:11:51 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 39
    Message-ID: <jplj3n$7gj$1@node2.news.atman.pl>
    References: <jpi5fh$s1$1@node2.news.atman.pl><x...@n...gazeta.pl>
    <jpiknq$m49$1@inews.gazeta.pl><jpil83$nbd$1@inews.gazeta.pl>
    <jpilva$p3m$1@inews.gazeta.pl><jpim9j$po8$1@inews.gazeta.pl>
    <jpimvt$rfh$1@inews.gazeta.pl><jpinij$v42$1@node1.news.atman.pl>
    <jpinv0$76e$11@inews.gazeta.pl> <jpivb0$jf3$1@inews.gazeta.pl>
    <jpl47o$fgb$2@inews.gazeta.pl> <jpl5k9$j6v$1@inews.gazeta.pl>
    <jpl6lu$lp6$1@inews.gazeta.pl> <jpl9h5$sir$1@inews.gazeta.pl>
    <jpl9qt$5n$1@inews.gazeta.pl> <jplgr5$cn6$1@news2.ipartners.pl>
    NNTP-Posting-Host: 83.238.97.130
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1337872311 7699 83.238.97.130 (24 May 2012 15:11:51 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 24 May 2012 15:11:51 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:12.0) Gecko/20120428
    Thunderbird/12.0.1
    In-Reply-To: <jplgr5$cn6$1@news2.ipartners.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2451372
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2012-05-24 16:33, Jakub Witkowski pisze:
    > W dniu 2012-05-24 14:33, komar pisze:
    >
    >> Mi bardziej chodzi o to, że firmy biorą jedno zlecenie, które wykańcza
    >> całą firmę. Zwykle jedna nieopłacona faktura nie kładzie całej firmy,
    >> chyba, że ktoś biorąc zlecenie kierował się ułańską fantazją.

    [...]
    > Niektóre firmy po prostu są za małe na to, żeby naraz prowadzić z 10
    > niezależnych projektów i móc zamortyzować
    > jeden czy dwa nieudane kontrakty. Ryzykują więc biorąc spory kontrakt,
    > bo chcą rosnąć, i wiedzą, że ci co już

    Dokładnie, jednak warto dodać, że jak nie biorą kontraktów to nie traca
    i nie ryzykują. Owszem tracą, koszt maszyn, koszt ludzi jest kosztem
    stałym. Jeżeli są same kontrakty ryzykowne, to może się okazać, że nie
    ma wyboru.

    > urośli, też kiedyś ryzykowali. A jak się nie uda to padną. Czy to
    > tragedia? Dla tych ludzi osobiście może i tak,
    > ale z punktu widzenia systemu? Znika jeden podmiot, pojawi się drugi,
    > zasoby nie znikają, tylko zmieniają
    > właściciela... ot, darwinizm.

    Zależy jak szeroko zdefiniujesz system. Myślę, że jest to tragedia do
    obszaru naszego kraju. Dla firm europejskich koszenie tańszej
    wyspecjalizowanej konkurencji z polski to czysty zysk.

    Tak trochę z boku, dzięki budowom na euro Polska mogła zyskać podwójnie,
    jednym z tych zysków to wpompowanie kasy w rozwój krajowego przemysłu.
    Wszyło jak zwykle inaczej. Większą część kasy zgarnęli niepolscy
    wykonawcy, a mali podwykonawcy pobankrutowali. Czyli nie ma kasy, nie ma
    przemysłu a są długi i kosmicznie drogie autostrady.

    I co ciekawe są jeszcze tacy co się cieszą, dramat.

    A.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: