  • Data: 2012-05-24 17:11:51
    Temat: Re: Pierwsza autostrada w Mazowieckim
    Od: Arek <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    [...]
    > Niektóre firmy po prostu są za małe na to, żeby naraz prowadzić z 10
    > niezależnych projektów i móc zamortyzować
    > jeden czy dwa nieudane kontrakty. Ryzykują więc biorąc spory kontrakt,
    > bo chcą rosnąć, i wiedzą, że ci co już

    Dokładnie, jednak warto dodać, że jak nie biorą kontraktów to nie traca
    i nie ryzykują. Owszem tracą, koszt maszyn, koszt ludzi jest kosztem
    stałym. Jeżeli są same kontrakty ryzykowne, to może się okazać, że nie
    ma wyboru.

    > urośli, też kiedyś ryzykowali. A jak się nie uda to padną. Czy to
    > tragedia? Dla tych ludzi osobiście może i tak,
    > ale z punktu widzenia systemu? Znika jeden podmiot, pojawi się drugi,
    > zasoby nie znikają, tylko zmieniają
    > właściciela... ot, darwinizm.

    Zależy jak szeroko zdefiniujesz system. Myślę, że jest to tragedia do
    obszaru naszego kraju. Dla firm europejskich koszenie tańszej
    wyspecjalizowanej konkurencji z polski to czysty zysk.

    Tak trochę z boku, dzięki budowom na euro Polska mogła zyskać podwójnie,
    jednym z tych zysków to wpompowanie kasy w rozwój krajowego przemysłu.
    Wszyło jak zwykle inaczej. Większą część kasy zgarnęli niepolscy
    wykonawcy, a mali podwykonawcy pobankrutowali. Czyli nie ma kasy, nie ma
    przemysłu a są długi i kosmicznie drogie autostrady.

    I co ciekawe są jeszcze tacy co się cieszą, dramat.

    A.