  • Data: 2012-05-24 17:37:47
    Temat: Re: Pierwsza autostrada w Mazowieckim
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Arek" napisał w wiadomości grup
    >Tak trochę z boku, dzięki budowom na euro Polska mogła zyskać
    >podwójnie, jednym z tych zysków to wpompowanie kasy w rozwój
    >krajowego przemysłu. Wszyło jak zwykle inaczej. Większą część kasy
    >zgarnęli niepolscy wykonawcy, a mali podwykonawcy pobankrutowali.
    >Czyli nie ma kasy, nie ma przemysłu a są długi i kosmicznie drogie
    >autostrady.
    >I co ciekawe są jeszcze tacy co się cieszą, dramat.

    Bo to tak:
    a) nie mogles wybrac polskich wykonawcow. Kazda unijna firma moze
    startowac. Jesli polska firma wygrywa, to musi miec podstawy.
    b) polskie firmy tez mogly startowac, mogly tez wygrac, tylko czemu
    byly drozsze ?
    c) te co wygraly, to czesto polskie oddzialy, konsorcja z polskim
    partnerem itd.
    d) nawet jak wygraly zagraniczne, to jak widac wykonawcy sa polscy.

    Ciekawy przyklad miales we Wroclawiu - przetarg na stadion wygral
    Mostostal.
    Jakos mu ta robota nie szla, opoznienia byly i mu w koncu zlecenie
    odebrali.
    Niemiecki wykonawca np robil u siebie cale elementy zelbetowe.

    Nie wiem jak sie skonczyla sprawa z transportem, ale transport po
    miescie tych elementow po 100t robila polska firma, i ja ITD zwazyla.
    Przeciazenie wyszlo i mandat srogi byl. Albo poplyneli, albo wyszlo ze
    ITD wazyc nie umie, bo przyczepa odpowiednia ilosc osi miala.
    A teraz slyszymy ze do instalacji zatrudniono polska firme Imtech
    niemieckiego wlasiciela, ktora tez ma polskich podwykonawcow, ale im
    nie placi :-)

    zobaczymy jeszcze jak to z Chinczykami wyjdzie - czy w sumie
    sfinansuja nam polskie przedsiebiorstwa i budzet, czy sie okaze ze to
    im trzeba bedzie zaplacic :-)

    J.