  • Data: 2020-06-22 15:18:41
    Temat: Re: Piękna orka elektryków :-)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:rcq6ai$e0i$1$C...@n...chmurka.net...
    W dniu 22-06-2020 o 13:38, J.F. pisze:

    >Mnie też, ale jest bojler, klima i jacuzzi, więc można je
    >zaprogramować żeby się włączyły.
    >Ale ja je propgramuję na niską taryfę, bo wychodzi taniej niż z
    >solara, który latem pracuje w wysokiej, na zużycie w zimie.....

    Czyli wcale nieprawda, ze zuzyles wszystko co wyprodukowales.
    wyslales do sieci, siec zwrocila ci mniej, choc biorac pod uwage
    taryfy, to moze i wiecej :-)

    58gr/kWh wydaje sie jednak przesadzone

    >Nie - efekt jest taki, że trujemy więcej i dopłacamy.

    Ale mniej, niz gdybysmy szkopskiego pradu wcale nie importowali.

    >Bo powstrzymujemy inwestycje w nasze oze, które wyrugowałyby z rynku
    >produkcję z węgla....

    Jesli to powstrzymywanie przez ograniczajace przepisy, to owszem,
    jesli przez brak doplat, to juz mniej jasne.

    No i czy na skutek zwiekszenia OZE gdzies tam w tle nie musialyby
    dymic te weglowe elektrownie ... tylko bezproduktywnie ?
    Oczywiscie mozna zastapic polski wegiel ruskim gazem, byloby troche
    czysciej ...

    >Zobacz wyniki przetargów i oferowane ceny, bo Twoja analiza widać
    >zawodzi...

    Jakis przyklad takiego przetargu ?

    >Tani jest prąd, a nie instalacja fotowoltaiczna.

    Jak instalacja bylay droga, to prad nie moglby byc tani ...

    J.