  • Data: 2020-06-22 13:57:04
    Temat: Re: Piękna orka elektryków :-)
    Od: Cavallino <C...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 22-06-2020 o 13:38, J.F. pisze:

    > Mnie tam w poludnie nie ma w domu,

    Mnie też, ale jest bojler, klima i jacuzzi, więc można je zaprogramować
    żeby się włączyły.
    Ale ja je propgramuję na niską taryfę, bo wychodzi taniej niż z solara,
    który latem pracuje w wysokiej, na zużycie w zimie.....

    > Ale na razie efekt jest taki, ze mniej trujemy, i nie doplacamy

    Nie - efekt jest taki, że trujemy więcej i dopłacamy.
    Bo powstrzymujemy inwestycje w nasze oze, które wyrugowałyby z rynku
    produkcję z węgla....

    > Jesli takie oplacalne, to niech obywatele sobie stawiaja bez doplat :-)

    Jeśli z węgla tak tanio, to niech sobie go fedrują na własny koszt....
    I składki też niech za siebie płacą, postojowe też itd
    Wtedy będzie można nie dopłacać również do OZE.

    > Wychodzi na to, ze gornicy powinni sie przestawic na produkcje
    > fotoogniw, albo wiatrakow ...

    Dokładnie.
    Ale nawet dożywotnie zasiłki dla nich, zamiast kopalń, byłyby bardziej
    opłacalne...

    > Jakby byl taki tani, to by wszedzie staly panele :-)

    Zobacz wyniki przetargów i oferowane ceny, bo Twoja analiza widać zawodzi...
    Tani jest prąd, a nie instalacja fotowoltaiczna.

    > A ktore przetargi

    Googla zabrali?