  • Data: 2020-06-22 12:41:46
    Temat: Re: Piękna orka elektryków :-)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:rcq038$aie$1$C...@n...chmurka.net...
    W dniu 22-06-2020 o 11:56, J.F. pisze:

    >Przecież o moją pytałeś.

    A i tak na obecnych regulacjach to chyba nie - bo jesli calego pradu
    wlasnego nie zuzyles, to zwrócą Ci mniej.

    >Masz na myśli kogoś kto chciałby zarabiać na wyprodukowanym prądzie?
    >Prąd w hurcie kosztuje dużo taniej (chyba)....

    No wlasnie Zenek cos podawal, tylko pamiec mi zawodzi - 9 gr ?

    W szczycie drozej, w nocy taniej - a przeciez wegiel w nocy tanszy nie
    jest :-)

    >Ostatnio do OZE też nie.

    Moze maja inny system doplat, chocby zielone certyfikaty :-)

    >Masowych nie oznacza że dla wybranych grup.

    >I nie zmieniaj tematu.
    >Jeśli dopłaty do oze są be, to czemu do węgla nie są niby be?

    Nie mowie ze sa be czy nie sa - tylko ze Niemcy nam dostarczaja tani
    prad, bo wczesniej do niego doplacili.
    To chyba sie nam podwojnie oplaci i czy nalezy to zmieniac ? :-)

    >Bo się w poprzednim stuleciu przyzwyczaiłeś, że się dopłaca do węgla
    >i przyjmujesz to za pewnik?

    Akurat nie przyjmuje, bo bezposrednich doplat to Unia nie lubi.
    Trzeba jakos ukryc, a miejsc do ukrycia jest pelno.

    >Akurat dotacja do instalacji OZE są przynajmniej jasne i klarowne, a
    >do węgla dopłaca się w tylu miejscach, że nawet nie da się tego
    >zliczyć do kupy.
    >Bo jak zliczysz zdrowie i leczenie?

    >Obstawiam, że są wielokrotnie większe niż do OZE, nawet w
    >przeliczeniu na wyprodukowaną kWh.

    Musialbys jakos rzetelnie policzyc, podzielic na produkcje, przeliczyc
    ile by to wypadalo w przypadku OZE.

    Jakos tak mi utkwilo, ze prad z OZE drogi.
    Byc moze solary potanialy ... ale u nas jeszcze warunki pogodowe
    kiepskie, i slonca relatywnie malo.

    J.