  • 1. Data: 2012-01-16 19:52:11
    Temat: Picasa Album i zla jakosc zdjec
    Od: "Hue Saturation" <n...@n...post.pl>

    Witam

    zdjecia obrabiane w PS (nef'y z nikona d90) i zapisane jako jpg'i wygladaja
    dobrze (zywe kolory, dobry kontrast, nasycenie itp) w samym oczywiscie PS
    jak i w IrfanView. Po zaladowaniu ich do internetowego albumu picasy (w
    oryginalnej wielkosci)wygladaja (na tym samym monitorze) znacznie gorzej
    (kolory ziemiste, nasycenie za slabe, mniejszy kontrast).
    O co moze chodzic ? Przy wysylaniu zdjec do albumu picasy nie ma zadnych
    parametrow, ktorych bledne ustawienie mogloby byc przyczyna takiego stanu
    zdjec.

  • 2. Data: 2012-01-16 19:56:43
    Temat: Re: Picasa Album i zla jakosc zdjec
    Od: Bronek Kozicki <b...@s...net>

    On 16/01/2012 19:52, Hue Saturation wrote:
> [...]
    > mniejszy kontrast).
    > O co moze chodzic ? Przy wysylaniu zdjec do albumu picasy nie ma zadnych

    wyłącz AdobeRGB jeżeli masz to gdzieś włączone

    B.

  • 3. Data: 2012-01-16 20:07:29
    Od: "Hue Saturation" <n...@n...post.pl>

    > wyłącz AdobeRGB jeżeli masz to gdzieś włączone

    A moglbys wskazac te podejrzane miejsca(programy), w ktorych moze siedziec
    to AdobeRGB, bo chyba nie chodzi o ustawienia gamutu w aparacie ani
    roboczej przestrzeni barwnej PS bo zdjecia PO OBROBCE wygladaja poprawnie np
    w IV ?
    Dodam tylko ze jpg'i sa skonwertowane do sRGB....

  • 4. Data: 2012-01-16 20:24:20
    Od: Bronek Kozicki <b...@s...net>

    On 16/01/2012 20:07, Hue Saturation wrote:

> [...]
    > siedziec to AdobeRGB, bo chyba nie chodzi o ustawienia gamutu w aparacie
    > ani roboczej przestrzeni barwnej PS bo zdjecia PO OBROBCE wygladaja

    nie chcę teoretyzować za daleko, ale ustawienie AdobeRGB w aparacie
    /może/ spowodować że po wywołaniu RAW w komputerze przestrzeń docelowa
    też będzie AdobeRGB (to jest atrybut RAW, podobnie jak np. balans
    bieli). Jak długo program pokazujący obraz na ekranie wie co zrobić z
    gamutem zapisanym w JPGu, tak długo AdobeRGB będzie się dobrze
    prezentował; sęk w tym że tylko niektóre przeglądarki potrafią go
    obsłużyć (np. Opera nie potrafi) i pokazują wszystko tak, jakby było w
    sRGB. Kiepskie nasycenie kolorów to typowy objaw obrazu zapisanego jako
    AdobeRGB ale pozazywanego jako sRGB.

    > Dodam tylko ze jpg'i sa skonwertowane do sRGB....

    a w takim razie problem pewnie jest gdzie indziej.

    B.

  • 5. Data: 2012-01-16 20:38:52
    Od: Piotr <pdatos@_SPAMERZY_NA_DRZEWO_poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-01-16 20:52, Hue Saturation pisze:
> [...]
    > O co moze chodzic ? Przy wysylaniu zdjec do albumu picasy nie ma zadnych
    > parametrow, ktorych bledne ustawienie mogloby byc przyczyna takiego

    AFAIK, Picasa nie wspiera profili barwnych i z tego powodu te przekłamania.

  • 6. Data: 2012-01-16 21:14:05
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 16/01/2012 20:24, Bronek Kozicki wrote:

> [...]
    > AdobeRGB ale pozazywanego jako sRGB.

    > a w takim razie problem pewnie jest gdzie indziej.

    Jeśli ten PS jest jakiś nowy, to zauważyłem identyczne zachowanie w
    demie PS 5.1. RAWy 5D, w aparacie ustawione sRGB, wywoływarka PSowa
    ustawia na siłę AdobeRGB i trzeba to przy każdym zdjęciu odznaczać. Do
    tego jeszcze kilka małych upierdliwości jak choćby wklejanie każdego
    pliku przeniesionego drag&drop na okno PNa jako smart objects, nie wiem
    nawet gdzie to wyłączyć a utrudnia tylko życie. Zrezygnowałem z upgradu
    po tygodniu z nową wersją.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 7. Data: 2012-01-17 09:20:34
    Od: "Hue Saturation" <n...@n...post.pl>

    .

    > a w takim razie problem pewnie jest gdzie indziej.

    Miales racje.
    Te kilka ktore sprawdzilem mialy faktycznie sRGB, ale wiekszosc miala aRGB
    i po skonwertowaniu juz jest OK.

    Dziekuje