    Date: Mon, 16 Jan 2012 20:24:20 +0000
    From: Bronek Kozicki <b...@s...net>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Picasa Album i zla jakosc zdjec

    On 16/01/2012 20:07, Hue Saturation wrote:

    > A moglbys wskazac te podejrzane miejsca(programy), w ktorych moze
    > siedziec to AdobeRGB, bo chyba nie chodzi o ustawienia gamutu w aparacie
    > ani roboczej przestrzeni barwnej PS bo zdjecia PO OBROBCE wygladaja
    > poprawnie np w IV ?

    nie chcę teoretyzować za daleko, ale ustawienie AdobeRGB w aparacie
    /może/ spowodować że po wywołaniu RAW w komputerze przestrzeń docelowa
    też będzie AdobeRGB (to jest atrybut RAW, podobnie jak np. balans
    bieli). Jak długo program pokazujący obraz na ekranie wie co zrobić z
    gamutem zapisanym w JPGu, tak długo AdobeRGB będzie się dobrze
    prezentował; sęk w tym że tylko niektóre przeglądarki potrafią go
    obsłużyć (np. Opera nie potrafi) i pokazują wszystko tak, jakby było w
    sRGB. Kiepskie nasycenie kolorów to typowy objaw obrazu zapisanego jako
    AdobeRGB ale pozazywanego jako sRGB.

    > Dodam tylko ze jpg'i sa skonwertowane do sRGB....

    a w takim razie problem pewnie jest gdzie indziej.

    B.