  • 1. Data: 2009-03-09 09:44:10
    Temat: Re: Picasa 2 jak przyciemnic zdjecie
    Od: "Szczepan" <s...@w...pl>

    Użytkownik "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com> napisał

    > Zauważyłem że 99,9% zdjec mozna skorygować prawidlowo. Jak zdjecie jest
    > przepalone to nic z niego i tak sie nie wycinie i żadne przyciemnianie nie
    > pomoze.

    Wiesz co pomalu przkonuje sie coraz bardziej do korygowania zdjec przy
    pomocy Picasy. Rzeczywiscie jest to proces bardzo prosty, szybki i
    odwracalny.

    Jednego tylko nie moge skapnac w tej Picasie, moze dasz mi jakas wskazowke.
    W jaki sposob wyswietlic w Picasie drzewko katalogow takie jak mam
    faktycznie na dyskach. Rzecz w tym ze ja mam wszystkie zdjecia uporzadkowane
    na dyskach i przy pomocy Explorera Windows zdajduje wszystko blyskawicznie.
    Po otworzeniu Picasy zas widze jakas platanine katalogow, pogrupowanych w
    nieznany mi sposob i praktycznie zadnego zdjecia nie jestem w stanie tam
    znalezc.
    Do wyboru widze dwie mozliwosci 1 - plaska struktura folderow 2 - struktura
    drzewa folderow. W zadnej z opcji nie widze wlasciwego obrazu katalogow.
    Wielokrotnie wykonywalem opcje "Dodaj folder do programu picasa" a i tak te
    katalogi nie pokazuja sie w drzewku wyswietlanym przez Picase.
    Po kilku takich probach niestety przechodze do programu FastStone gdzie
    wszystkie katalogi sa w identycznej formie jak je zalozylem w Windows.

    Moze sa w Picasa jakies opcje o ktorych nie wiem, ktore pozwolily by
    znajdowac wszystkie zdjecia tak prosto jak w FastStone?

    --
    Szczepan

  • 2. Data: 2009-03-09 12:19:11
    Od: Yaro <m...@o...pl>

    Chyba się nie da ;-(

  • 3. Data: 2009-03-09 13:13:54
    Od: "Szczepan" <s...@w...pl>

    Użytkownik "Yaro" <m...@o...pl> napisał

    > Chyba się nie da ;-(

    Oczekujac na odpowiedz sam znalazlem dosyc dobre rozwiazanie.
    Wyszukuje to co potrzeba w Eksploratorze Windows i klikam prawym na wybrane
    zdjecie
    "Otworz przy pomocy Picasa" i otwiera mi sie Picasa we wlasciwym katalogu z
    gotowym do korekty wybranmym zdjeciem.
    W takim ukladzie te porabane katalogi z Picasa nie musza mnie obchodzic a w
    otworzonym powyzszym sposobem katalogu nawigacja w Picasa odbywa sie
    normalnie.

    --
    Szczepan

  • 4. Data: 2009-03-10 13:27:35
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Szczepan wrote:
> [...]
    > platanine katalogow, pogrupowanych w nieznany mi sposob i praktycznie
    > zadnego zdjecia nie jestem w stanie tam znalezc.

    Picasa (na pewno 3, ale chyba też i 2) umozliwia przelaczenie do widoku
    drzewa katalogów - "Wyświetl strukture drzewa katalogów" (domyslnie jest
    widok "Płaski"). Tylko w menadzerze folderów musisz dodać aby dysk/katalog
    był skanowany.

> [...]
    > obrazu katalogow. Wielokrotnie wykonywalem opcje "Dodaj folder do
    > programu picasa" a i tak te katalogi nie pokazuja sie w drzewku

    Dodaj cały dysk (albo wybrany folder) ze zdjeciami jako "zawsze przeszukuj",
    natomiast wywal z menadrzera folderów pozosytałe niepotrzebne wpisy.

    U mnie wygląda to tak:
    http://img153.imageshack.us/img153/6334/picasafolder
    y.png

    Więc się da :-)