  • 1. Data: 2009-03-08 23:33:05
    Temat: obiektyw do A300
    Od: "nos" <w...@t...pl>

    Witam!
    Chciałbym dokupić obiektyw do sony alfa300. Miałby to być jakiś uniwersalny
    zumik do +/- 1500pln. Czy za te pieniądze da się kupić coś, aby różnica
    między kitem 18-70mm była wyrażnie zauważalna dla amatora (jakim jestem :))

  • 2. Data: 2009-03-09 06:19:46
    Temat: Re: obiektyw do A300
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

> [...]
    > uniwersalny zumik do +/- 1500pln. Czy za te pieniądze da się kupić
    > coś, aby różnica między kitem 18-70mm była wyrażnie zauważalna dla

    Tamron 17-50/2,8. Roznica bedzie, choc jesli robisz
    glownie odbitki 10x15cm ;) to moze byc slabo widoczna.

  • 3. Data: 2009-03-09 06:48:25
    Od: "waldek" <m...@p...onet.pl>

    Witam!
    Miałem ten sam problem kilka miesięcy temu. Kupiłem a300 z kitem, ale on
    jest trochę mydlany. Potem na allegoro dokupiłem KM28-75/2,8 i jak na razie
    prawie go nie odpinam od aparatu. Miesiąc temu kupiłem Tamrona 17-50/2,8 bo
    trochę brakowało mi "szerokiego kąta" I okazało się że tamron jest mniej
    ostry od KM :), a był wybierany w sklepie.
    Pozdrawiam - Waldek

  • 4. Data: 2009-03-09 07:05:22
    Od: Marx <M...@n...com>

    nos pisze:
> [...]
    > między kitem 18-70mm była wyrażnie zauważalna dla amatora (jakim jestem :))

    Podaj zakres.
    Bo jak kit Ci nie odpowiada, to albo go nie przymykasz, albo trafiles
    felerny model. Kit jest calkiem niezly.
    Marx

  • 5. Data: 2009-03-09 07:52:06
    Od: Marcin Fal <m...@g...com>

    On 9 Mar, 00:33, "nos" <w...@t...pl> wrote:
> [...]
    > między kitem 18-70mm była wyrażnie zauważalna dla amatora (jakim jestem :))

    Zależy jaki zakres.

    Z szerokim dołem to może uda Ci się jeszcze gdzieś upolować 16-105
    3.5-5.6 (może używany?), albo Tamron 17-50 2.8, jak nie przeszkadza Ci
    zakres od 24mm to 24-105 3.5-4.5 jest zupełnie fajny. Jeszcze węższy
    to 28-135 4-4.5, albo 28-75 2.8.

    Wszystko to przyzwoite szkła.

  • 6. Data: 2009-03-09 09:24:42
    Od: nb <n...@n...net>

    at Mon 09 of Mar 2009 08:05, Marx wrote:

    > Podaj zakres.
    > Bo jak kit Ci nie odpowiada, to albo go nie przymykasz, albo trafiles
    > felerny model. Kit jest calkiem niezly.

    Coś może bliżej o rozrzucie jakości w zależności od modelu?

    Czytam tutaj trochę o A300 i mam wrażenie że żyjemy w innych
    światach. Ja już ponarzekałem na upierdliwe przyciski/pokrętła
    ale nikomu to nie wadzi. Co do obiektywu kitowego (18-70) to
    nic gorszego nie widziałem może za wyjątkiem Druha. Smiena 8
    i Lubitiel biją go na głowę. Zdjęcia robione w różnych warunkach,
    różna przysłona, czarne gałęzie na tle śniegu, odległość 30 metrów,
    ze statywu, ostrzenie ręczne i automatyczne. Nie może wyjść
    nieostro. A efekt gorszy niż małpką (Kodak Z612, Lumix FZ7)
    z wolnej ręki od niechcenia spod pachy przez podwójną szybę
    zakurzonego okna.

    Natomiast zdjęcia z bliska - od minimum do 2m - wychodzą
    zupełnie dobrze. Może nawet zbyt ostro bo np splot gęsto tkanej
    torby ortalionowej czasami daje morę a piksele monitora LCD
    zawsze z morą.

    Body A300 ma podobne zdanie na temat obiektywu co ja,
    ostatnio go ignoruje i wyświetla 'No lens attached' :-)
    Odnoszę złom do sprzedawcy.

    PS Tak na wszelki wypadek - za wyjątkiem Druha nie miałem
    wpływu na wybór żadnego aparatu którego używałem.

    --
    nb

  • 7. Data: 2009-03-09 09:59:07
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

> [...]
    > różna przysłona, czarne gałęzie na tle śniegu, odległość 30 metrów,
    > ze statywu, ostrzenie ręczne i automatyczne. Nie może wyjść nieostro.

    No po prostu chlopie nie znasz sie na obiektywach ;)

  • 8. Data: 2009-03-09 10:15:07
    Od: nb <n...@n...net>

    at Mon 09 of Mar 2009 10:59, Jakub Jewuła wrote:

    > No po prostu chlopie nie znasz sie na obiektywach ;)

    Ta ja wiem, tylko skąd obiektyw o tym wie???

    --
    nb

  • 9. Data: 2009-03-09 10:32:02
    Od: Marx <M...@n...com>

    Ewidentnie masz uszkodzony obiektyw albo aparat... Napraw, a potem pokaz
    zdjecia. Co do rozrzutu jakosciowego zeknij na to:
    http://klubkm.pl/forum/showthread.php?t=17249
    Marx

  • 10. Data: 2009-03-09 12:42:16
    Od: nb <n...@n...net>

    at Mon 09 of Mar 2009 11:32, Marx wrote:

    > Ewidentnie masz uszkodzony obiektyw albo aparat...

    Nie było okazji (drugiego obiektywu), żeby sprawdzić
    co z dwojga szwankuje.

    > Napraw, a potem
    > pokaz zdjecia. Co do rozrzutu jakosciowego zeknij na to:
    > http://klubkm.pl/forum/showthread.php?t=17249

    Bardzo pomocne info. Dzięki!
    Tamte opinie mniej więcej pokrywają się z moimi obserwacjami.

    A teraz pytanie, jak robić te zdjęcia na pokaz?
    Z powyższego linku i exifów dało się wyłowić:

    1 crop z nieprzeskalowanego obrazka
    2 sharpnes/contrast - normal/normal
    3 ogniskowa na max
    4 kompresja jpg w okolicach 98%, subsampling, optymalizacja itp na max.
    5 flash on (?)

    Nie brakuje czegoś istotnego? Jaka odległość obiektu?

    --
    nb