  • 11. Data: 2011-06-02 11:18:12
    Temat: Re: [Piątkowo] Z cyklu Polska Meksykiem Europy
    Od: kamil <s...@s...com>

    On 02/06/2011 08:43, WOJO wrote:
    > Młody jestem i mało w życiu widziałem, proszę więc o wyjaśnienie w jakim
    > celu zakrywane są tablice ? :)

    Zwyczaj przyszedł z zachodu i krajów, gdzie tablice można dorobić (i
    tankować za darmo) za piątaka w każdym sklepie motoryzacyjnym, bez
    naklejek na szyby i innych cudów, a do tego sprawdzić dokładną historię
    samochodu znająć same numery, co niejednemu sprzedawcy jest nie na rękę. ;)

    Polacy coś tam podchwycili bo myśleli, że jest cool i zostało.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

  • 12. Data: 2011-06-02 12:00:20
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "WOJO" <s...@a...unknown.hehe> napisał w wiadomości
    > Młody jestem i mało w życiu widziałem, proszę więc o wyjaśnienie w jakim
    > celu zakrywane są tablice ? :)

    Powody zakrywania tablic są dwa - jeżeli ktoś ma dostęp do Cepiku (a ma
    nawet taki głupi ZUS od jakiegoś czasu), to może zidentyfikować
    sprzedającego. Dlaczego sprzedający nei chciałby zostać zidentyfikowany, to
    już odrębna sprawa.
    Są też tacy "specjaliści", którzy dostępu do Cepiku nie mają, ale bardzo
    chętnie przykręcą blachy (takie zrobione domowym sposobem) do identycznego
    samochodu jak w ogłoszeniu i dokonają napadu przy jego użyciu, albo np.
    zatankują i odjadą bez płacenia.
    Wszystko to nie zmienia faktu, że maskującuy tablice to prawdopodobnie
    zwykli paranoicy - ale takie ich prawo.

    --
    Yogi(n)
    http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasi

  • 13. Data: 2011-06-02 12:18:12
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2011-06-02 11:15, KJ Siła Słów pisze:

    > Skuter z listkiem byl fajny.

    Lepszy był ninja i tico ;)

  • 14. Data: 2011-06-02 15:29:18
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2011-06-02 11:11, Inead pisze:

    > A co to komunizm mamy czy sam nie potrafisz wniosków wyciagnąć???

    Ja umiem.
    Ty za to umiesz jedynie napisać "było - poszukaj" nie wnosząc nic do
    dyskusji.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 15. Data: 2011-06-02 18:10:34
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "LEPEK" <g...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Owszem - było.
    > Ale poszukaj sam i napisz tu, do jakich wniosków to doprowadziło.

    do takich samych jak "bzytki vel trytki" jako antidotym na złodzieji
    kołpaków ;-)\

    Są tacy, co myslą, ze im sie wydaje i tacy co wiedzą, ze nie ma sie co
    wydawać.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 16. Data: 2011-06-02 18:12:07
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Yogi(n)" <y...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Powody zakrywania tablic są dwa - jeżeli ktoś ma dostęp do Cepiku (a ma
    > nawet taki głupi ZUS od jakiegoś czasu), to może zidentyfikować

    no i co z tego?
    Przecież w ogłoszeniu i tak podajesz namiary na siebie i bardzo chętnie
    umówisz sie osobiście na oglądanie auta... Wtedy też zakryjesz tablice?

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 17. Data: 2011-06-02 18:12:34
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Filip KK" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Lepszy był ninja i tico ;)

    no ten wymiata :D

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 18. Data: 2011-06-02 18:27:54
    Od: "Hants" <hants@CUT_ITvp.pl>

    "kamil" <s...@s...com> wrote in message

    > Zwyczaj przyszedł z zachodu i krajów, gdzie tablice można dorobić (i
    > tankować za darmo) za piątaka w każdym sklepie motoryzacyjnym, bez

    Niestety w UK juz sie to zmienilo - teraz trzeba pokazac dowod rejestracyjny
    przy dorabianiu. Poza tym, kosztuje to jakies 7.50. :-)

  • 19. Data: 2011-06-03 10:15:57
    Od: "pavellz" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kuba (aka cita)" <y...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Przecież w ogłoszeniu i tak podajesz namiary na siebie i bardzo chętnie
    > umówisz sie osobiście na oglądanie auta... Wtedy też zakryjesz tablice?

    Mało tego, w celu skojarzenia danego typu auta i nr tablic wystarczy iść
    na parking przed blokiem. :) A po "darmowym tankowaniu" o dane personalne
    czy nr telefonu raczej nikt nie pyta, a jeśli już zapyta to i tak ma szanse
    je zweryfikować
    w systemie. ;)

  • 20. Data: 2011-06-04 09:43:43
    Od: "Inead" <a...@g...pl>

> [...]
    > na parking przed blokiem. :) A po "darmowym tankowaniu" o dane personalne
    > czy nr telefonu raczej nikt nie pyta, a jeśli już zapyta to i tak ma

    Sądzę, że to jakaś zaszłość z czasów "bezkomputerowych" gdy dostęp do
    "papierowej" bazy pojazdów miało dużo osób - często nieuprawnionych. Wtedy
    każdy właściciel komisu zdejmował blachy samochodom, bo klienci często sami
    docierali do sprzedającego omijając komis. Ale to było gdzieś tak na
    poczatku lat dziewięćdzisiątych- widać ludziom zostało ;-)