  • Data: 2009-01-30 23:11:59
    Temat: Re: "Photoshop" online
    Od: Radio Erewan <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 30 Jan 2009 22:26:56 +0000 (UTC), Mateusz Szczyrzyca napisał(a):

    > Ja nie jestem jedynym, któremu się interfejs Gimpa podoba, trzeba to mieć
    > na uwadze.

    Przyzwyczajenie drugą naturą człowieka.

> [...]
    > graficznym z wirtualnymi pulpitami, interfejs ten, jest znacznie
    > wygodniejszy niż analogiczny ,,normalny'' w tym środowisku. Mając
    > opanowane skróty klawiaturowe i odpowiednie rozmieszczenie okien na wielu
    > pulpitach z odpowiednimi ustawieniami, naprawdę wygodnie się na tym pracuje,
    > po prostu kto nie widział jak można na tym pracować, nie uwierzy.
    >
    > PS Może pokuszę się o nagranie filmiku o co mi chodzi w tej kwestii, bo
    > pisać, to ja sobie mogę.

    > Ale większa część rynku nie oznacza automatycznie, że coś jest lepsze,

    Nie neguję, że można osiągnąć mistrzostwo w używaniu jakiegoś konkretnego
    narzędzia. I będzie ono "niewymienialne". MS wymienił mi eksploratora
    windows i podstawowych operacji teraz nie mogę robić z klawiatury, a
    śmigałem w nim jak w Nortonie... Cóż - nie lubię Viśty za to.
    Ale wracając do wątku - koncepcja interfejsu użytkownika, a w szczególności
    interfejsu użytkownika programu graficznego przez lata ewoluowała. Sam PS
    od wersji 3 (którą już dobrze pamiętam) do dzisiejszego wyglądu bardzo
    mocno się zmieniał. Przez te kilkanaście lat rozwoju eksperymentowano z
    różnymi rzeczami, rolery, latające paletki, dockery. kontekstowe menu,
    kontekstowe palety, caaała masa zmian i udogodnień. Wymyślał je Aldus,
    Corel, Macromedia, Microsoft, Adobe, Micrografx, Quark, Xerox, Apple i
    dziesiątki mniejszych. Dziś większość aplikacji okołograficznych jest do
    siebie bardzo podobna. I po takiej wieloletniej bitwie prowadzącej do tego,
    że na rynku pozostało Adobe, Corel, Apple i kulejący Quark, osiągnięto to,
    co dziś widzimy w Corelu Xn czy aplikacjach Adobe CSn. To jest skutek wojny
    miedzy innymi na wygodę pracy - ewolucji UI programu graficznego.
    I jakoś nikt w tej wojnie po darmowy wzorzec Gimpa nie sięgał. Nawet małe
    firmy, które mogły by na użyciu rewolucyjnego interfejsu coś zyskać, nie
    kopiują Gimpa. To moim skromnym zdaniem oznacza, że z owym interfejsem jest
    coś nie teges (i potwierdzają to moje subiektywne odczucia).
    Dziwi mnie jednak upór developerów. Szkoda tego programu i tyle.

    Radosław "Radio Erewan" Przybył; http://www.fototv.pl