  • Data: 2009-01-31 13:21:23
    Temat: Re: "Photoshop" online
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 31 Jan 2009 12:14:06 +0100, Gotfryd Smolik news
    <s...@s...com.pl> wrote:

    > Nie, prostota, aby nie rzec: prymitywizm używania inteface "klikalnego"
    >zachęca bądź nawet przymusza do koniecznosci wizualizacji tego miejsca
    >"gdzie kliknąć".
    > Używanie kilku swobodnie latających paneli wymaga używania klawiatury.
    > Używanie klawiatury (wszędzie gdzie można) jest szybsze lub znacznie
    >szybsze, używanie myszki - prostsze.
    > Sam używam zazwyczaj mikstu - najczęstsze operacje (nieważne w jakim
    >programie) klawiszami, reszta myszką.
    > Ale użyszkodnik który *zaczął* "mouse only" później się właśnie
> [...]

    Gotfrtyd, obsługa programu za pomocą klawiatury ma się nijak do
    ,,idei'' interfejsu, a tylko do staranności technicznej jego
    wykonania. Tak więc argumentem od czapy jest: dzięki takiemu
    interfejsowi Gimpa mogę go używać z klawiaury. Jeżeli jakiegoś
    interefejsu nie da się obsługiwać z klawiatury znaczy to tylko, że
    projektant skopał daną realizację.

    Gimp jest dla mnie również przykładem, dlaczego idea Open Source bywa
    do d... . Gdyby GIMP był sprzedawany, to by się nie przyjął z prostego
    powodu: większość użytkowników, to Windows, więc gdyby przeciętny
    Windowsista zobaczył GIMPA to raczej by go nie kupił, i albo autorzy
    zdecydowali by się być niszą, albo by to zmienili. W OS nie masz tego
    feedbacku, gdyż programy z reguły reaizują fukcje wymagane przez
    autorów, a na propozycje zmian kłócące się z tym uziemniają
    propozycją: ,,napisz sobie sam''. Tak więc feedbacku brak.

    A bez silnego feedbacku autorzy nie ruszą palcem. Przykładem może być,
    że wiele programów przez prawie 10 lat nie mogło się naumieć, że
    niczego nie zapisuje się do katalogu instalacyjnego, a tylko do
    katalogu użytkownika. Dopiero w Viscie MS to wymusił, a wtedy
    rozpoczął się płacz i zgrzytanie zębów - za to w zeszłym roku wiele
    programów się poprawiło ;)
    --
    Grzegorz Krukowski