    From: de Fresz <d...@N...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Pętaks
    Date: Tue, 9 Nov 2010 17:25:08 +0100
    <ib1tpu$nv3$1@news.onet.pl> <i...@t...hamstera.pl>
    <ib4asd$5gi$1@news.onet.pl> <i...@t...hamstera.pl>
    <ib6h6e$jeu$1@news.onet.pl> <ib8p48$bec$1@inews.gazeta.pl>
    <i...@t...hamstera.pl>
    <s...@g...mierzwiak.com>
    <ibapu4$c6f$1@news.onet.pl> <ibb7ni$6su$1@inews.gazeta.pl>
    <ujz5g5n2vzlh$.ogj1ds9635y8$.dlg@40tude.net>
    <ibbon0$7so$1@inews.gazeta.pl>
    <1v11v41ex9cxa$.f4zerply0z1a$.dlg@40tude.net>

    On 2010-11-09 17:05:21 +0100, Krasnal <k...@o...pl> said:

    > No dobra, nie twierdzę, że nie masz racji w sprawie szkieł Pentaxa. Ale Ty
    > dalej o szkłach systemowych a cały sens mojej wypowidzi był taki, że są też
    > dobre szkła innych producentów.

    Robione do wszystkich systemów. No dobra, Olki jak zwykle są w d*** ;-)

    > Po co wtedy kupować Pentaksa? Tak samo po
    > co Sony, po co Olympusa, po co Canona? Może właśnie komuś puszka bardziej
    > pasuje, może współpraca ze starymi szkłami, może lepiej leży w dłoni.

    Zgodzisz się, że to mało przekonujące argumenty do budowania poważnej
    pozycji rynkowej, prawda? Poza tym dużo tych "może", lepiej jest
    operować policzalnymi/mierzalnymi argumentami. Obrazowanie? Dotychczas
    z tym było słabo, po K-x teraz K-5 powinien być wreszcie jakimś
    przełomem. AF - nic specjalnego jak na tą półkę. Ficzersy korpusu -
    rewelacja. Ergonomia - różnie, raczej ok, ale można znaleźć minusy.

    > Zauważ, że szkła innych poroducentów są przeważnie tańsze niż podobne szkła
    > systemowe (te lepsze niż kit). Prawie każdy kupuje z kitem i często tylko
    > tak używa, ale jeśli chcemy dokupić fajne dobre szkła powstaje dylemat.

    Gdyby ograniczyć się tylko do tego, o wyborze systemu można by
    decydować rzutem kostką. Lub po odcieniu szarości, jaki ma obudowa. Dla
    świadomego kupującego (pomińmy te szare masy klientów sklepów nie dla
    idiotów, ok?) istotne powinno być również to, jakie fajne szkła
    znajdzie w danym systemie, które dobrze wpasują się w jego potrzeby i
    budżet. U Nikona - proszę: 50/1.8, 35/1.8, 85/1.8, 18-105, 16-85,
    17-55, 70-300VR, 100/2DC. U Canona np.: 50/1.8, 17-55IS, 10-22, 17-40,
    24/105/4, 70-200/4(IS), 65/2.8 MPE itd. A u Pentaxa, poza legendą
    Limitedów?

    Osobę fotografa pomińmy lub przymijmy za constans - on tu tylko
    zaciemnia obraz ;-)

    de Fresz