  • Data: 2016-06-29 21:36:33
    Temat: Re: Perfect - Ale w koło jest wesoło... Skąd takie słowa?
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:nl0vde$ucg$1@usenet.news.interia.pl...

    > Oj, nie byłbym tego tak pewien.
    > Wiesz dobrze zarówno Ty, jak i Jarek, jaka była budowa kineskopowych
    > odbiorników TV. Niektóre konstrukcje były wrażliwe na kurz, zwłaszcza w
    > środowisku wilgotnym. A wyładowania na WN mogły siać zarówno na tor fonii,
    > jak i miały wpływ na tor wizji.

    Jeśli chodzi o to, że zanieczyszczenie układu może wpłynąć na jakość pracy
    urządzenia, to owszem, jak najbardziej - i nie o to mi chodzi.

    > Tak więc Panie i Panowie, szczotki w dłoń, szukać IXI i szorować kineskopy
    > ;)

    Nie szorować!!! I nie chodzi o możliwość kopnięcia prądem, tylko o tę
    grafitową warstewkę, która w niektórych kineskopach jest skrajnie delikatna
    i już potarcie palcem potrafi ją zedrzeć! Delikatnie szmateczką, uważając na
    grafit (niektóre są dobrze przytwierdzone, to takie wrażliwe na odkurzanie
    nie są), bo inaczej nie będzie gładzenia tętnień układu WN!
    Wyszorować pudło, wymyć delikatnie płytę, uważając, żeby nie uszkodzić
    wrażliwych elementów. Głośniki pędzelkiem, kineskop delikatnie mięciutką
    szmatką. On wytrzyma i szczotkę ryżową, ale grafit na nim już nie.

    --
    Ludzie, którzy podniecają się swoim IQ, to frajerzy.
    (C) Stephen Hawking