  • Data: 2015-12-11 11:02:32
    Temat: Re: Perełka pewnego forum...
    Od: EM <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-12-11 o 07:01, J.F. pisze:
    > Pomysl w miare dobry ... ale nie lepiej przelaczyc tak, zeby
    > zoltozielonym puscic zero a nie faze ?
    >
    > No i stosowna koszulke.

    To jest właśnie podejście nielektryków aby żółtozielony stosować jako
    nautralny (zero). Ja też widziałem kiedyś jakąś normę i tam było to
    jasno napisane, że dopuszczalne jest stosowanie przewodu żołtozielonego
    jako fazowego, przy czym jego końce muszą być oznaczone kolorem.
    Próbowałem odnaleźć to już ostatnio, ale mi się nie udało.

    Tak samo jak te całe dywagacje na temat tego podłączenia żyrandola. Co
    zrobi elektryk? Nie podłączy tego PE, albo podłączy pod N. Może sprawdzi
    kontrolką czy tam przypadkiem nie ma fazy na niebieskim.
    EM