  • 41. Data: 2009-03-05 17:42:40
    Temat: Re: Pentax zrobił wszystkich w konia :>
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <gooab4$j5t$1@news.onet.pl>,
    dominik nabazgrał:
    > Chyba jedyną naprawdę wartą uwagi było postraszenie
    > wszystkich od samsunga, chociaż podobnie nie pokazali czegokolwiek
    > realnego :/

    To co to za zdjęcia aparatu obiegły świat? Z informacją zdaje się,
    że zaczną sprzedaż w wakacje?

    --
    2 * linux/kernel/panic.c
    144 for ( ; ; )

  • 42. Data: 2009-03-05 20:32:46
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Paweł W." <p...@p...onet.pl> napisał:

    > P.S.
    > Czy ktoś mi może wyjaśnić, co właściwie oznaczają te 135, 120, 220 na
    > filmach???

    Typ filmu (w sensie rozmiaru kasetki/ szpulki).
    135 - film małoobrazkowy w standardowej kasecie (bywały kiedyś też bez
    kasety - miały chyba inne oznaczenie numeru).
    120 - błona zwojowa o szerokości 6cm na standardowej szpuli - ładunek
    dzienny, czyli błona nawinięta wraz z czarnym papierem aby można było pzry
    świetle dziennym ładować do aparatu.
    220 - tu nie jestem pewny, ale chyba szerokość błony zwojowej identyczna jak
    120, ale inna szpulka (o cieńszej ośce?) i trochę więcej błony nawinięte na
    niej. Nie wiem też, czy był to ładunek dzienny, czy sama błona z
    koniecznością ładowania w ciemności.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 43. Data: 2009-03-05 20:42:14
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> writes:

    > 135 - film małoobrazkowy w standardowej kasecie (bywały kiedyś też bez
    > kasety - miały chyba inne oznaczenie numeru).

    "ładunek dzienny na szpuli" - 635

    MJ

  • 44. Data: 2009-03-05 21:04:54
    Od: bakulik <i...@n...polska>

    Świat już nigdy nie będzie taki sam, odkąd Marek Wyszomirski napisał(a):

> [...]
    > 120, ale inna szpulka (o cieńszej ośce?) i trochę więcej błony nawinięte na
    > niej. Nie wiem też, czy był to ładunek dzienny, czy sama błona z

    Dwa razy więcej błony, papier ochrony tylko na początku i końcu.

    --
    Pozdrawiam, Łukasz Bakuła.
    www.bakulik.pl | www.bakulik.com.pl | GG: 2243156 | Tlen: bakulik

  • 45. Data: 2009-03-05 21:55:46
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Marek Wyszomirski pisze:

    > Typ filmu (w sensie rozmiaru kasetki/ szpulki).
    > 135 - film małoobrazkowy w standardowej kasecie (bywały kiedyś też bez
    > kasety - miały chyba inne oznaczenie numeru).
    > 120 - błona zwojowa o szerokości 6cm

    Ale skąd się wzięły same liczby? Do czego się one odnoszą? Bo jakie
    mniej więcej formaty filmów oznaczają, to wiem.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Gates i Stirlitz patrzą, jak faszyści palą książki:
    - Cenzura - pomyślał Stirlitz.

  • 46. Data: 2009-03-05 22:23:47
    Od: bakulik <i...@n...polska>

    Świat już nigdy nie będzie taki sam, odkąd "Paweł W." napisał(a):

    > Ale skąd się wzięły same liczby? Do czego się one odnoszą? Bo jakie
    > mniej więcej formaty filmów oznaczają, to wiem.

    Kolejność wynajdywania ich przez Kodaka. :)

    http://www.brownie-camera.com/film.shtml

    Te, które na początku mają inną liczbę, niż 1, to po prostu modyfikacje
    wersji z 1, np. film 120 ma (miał) modyfikacje 220, 620...

    --
    Pozdrawiam, Łukasz Bakuła.
    www.bakulik.pl | www.bakulik.com.pl | GG: 2243156 | Tlen: bakulik
    pisząc na priv skonstruuj adres e-mail wg wzorca z nagłówka
    Niektórzy biorą Bilobil, żeby nie zapomnieć, żeby wziąć Viagrę.

  • 47. Data: 2009-03-05 22:32:56
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Paweł W." <p...@p...onet.pl> writes:

    > Ale skąd się wzięły same liczby? Do czego się one odnoszą? Bo jakie

    Kodaka zapytaj. Mniej wiecej po kolei te numerki lecialy, tyle ze
    po wiekszosci formatow pamiec zaginela...

    Tu jest kawalek listy:
    http://www.kodakcollector.nl/joomla/index.php?option
    =com_content&task=view&id=89&Itemid=142

    MJ

  • 48. Data: 2009-03-05 22:51:12
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Michal Jankowski pisze:

    > Kodaka zapytaj. Mniej wiecej po kolei te numerki lecialy, tyle ze
    > po wiekszosci formatow pamiec zaginela...

> [...]

    Dzięki za namiary - tobie i bakulikowi.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 49. Data: 2009-03-05 23:06:57
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-03-05 21:32:46 +0100, "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> said:

    > Typ filmu (w sensie rozmiaru kasetki/ szpulki).
    > 135 - film małoobrazkowy w standardowej kasecie (bywały kiedyś też bez
    > kasety - miały chyba inne oznaczenie numeru).
    Ładunek dzienny na szpuli. Typ 635, ale nie dam sobie nic obciąć. Był
    też ładunek nocny.
    Dzienny wkładało się do normalnej kasety przy świetle dziennym i
    wyciągało ochronny papier, przez szczelinę. Nocny jak sama nazwa
    wskazuje.
> [...]
    > 120, ale inna szpulka (o cieńszej ośce?) i trochę więcej błony nawinięte na
    > niej. Nie wiem też, czy był to ładunek dzienny, czy sama błona z
    Nie. Błona 220, to dokładnie ta sama błona, tylko że dwa razy dłuższa i
    nie ma papieru na całej długości. Film był/jest (bo ciągle jest w
    sprzedaży), przyklejony do papieru na końcach. Wymaga dostosowanych do
    tego aparatów/kaset.

    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 50. Data: 2009-03-05 23:13:33
    Od: "PW" <c...@p...wytnijto.e-wro.pl>

    Użytkownik ""Paweł W."" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Czy pamiętacie, który to model lustrzanki miał małą matrycę i właśnie
    > układ optyczny, który zmniejszał pole obrazowe obiektywu?

    Był taki Nikon E2s i E3, robili to we współpracy z Fujixem, w 1996
    kosztowało to w Polsce koło 60000 zł i miało rozdzielczość 1280x1000
    pikseli. Bufor na 7 klatek, 3 fps, zapis na PCMCIA. Testowałem to wtedy,
    kurcze, ale to były emocje :)

    zdrówka, PW