  • Data: 2010-01-09 15:13:25
    Temat: Re: Pentax K-x - wymiana matówki
    Od: "JackDeJack" <J...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "cztery" <r...@d...trzy> napisał w wiadomości
    news:4b486c2b$1@news.home.net.pl...
    > Jak zatem wytlumaczysz zle ostrzenie bez podkladki i dobre po jej
    > zastosowaniu ?

    Jakością matówki.
    Problemem są tanie chińskie matówki w których
    UWAGA !! klin nie jest wyjustowany do matowej powierzchni obrazującej, co
    wymusza używanie podkładek by klin pokazywał właściwie ustawioną ostrość.
    Błąd jaki powodujemy tymi podkładkami koryguje klin jednocześnie
    rozkalibrowując matową powierzchnię, jednak na klinie błąd widać gołym
    okiem, a na reszcie matówki już nie jest to takie proste.

    Fabrycznie zwykle jest jedna podkładka (taka miedziana/mosiężna) i to
    właśnie tą podkładką (dobierając jej grubość) reguluja ustawienie matówki w
    fabryce, jeśli dobrze to wykonali to przy wymianie matówki żadne podkładki
    nie są potrzebne i grubość matówki (w granicach rozsądku oczywiście) jest
    pomijalna.

    Moja K3 zarówno w K100D i K200D nie wymagała podkładek - podobnie jak kilka
    pozostałych które sprzedałem.

    Dlatego z uporem debila będę twierdził że matowa strona jest od strony
    pryzmatu i podkładki są zbędne PRZY DOBREJ MATÓWCE - tak przynajmniej jest w
    K100/200/10/20 więc i w Km/x powinno być identycznie bo procedury wymiany
    matówek są dla tych aparatów identyczne, a wątpię by Pentax wpadł na debilny
    pomysł by matową stronę dać od strony lustra - co powodowałoby odadzanie sie
    kurzu do chłonnej matówki i narażało na zniszczenie przy przypadkowym
    dotknięciu,

    > Byc moze Twoje matowki mialy grubosc taka sama jak oryginal ?

    Niekoniecznie, zresztą nie mierzyłem. Po prostu miały klin i mikroraster
    skalibrowany z matową powierzchnią i dlatego nie robiły problemów