  • Data: 2010-01-20 16:23:41
    Temat: Re: Pentax K-x - prośba o opinie
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Bartosz Mierzwiak" <b...@w...pl> napisał:

    >[...]
    > Jeśli wypuszcza się na rynek sprzęt zasilany AA, i jednocześnie ten
    > sprzęt nie potrafi poprawnie współpracować z najpopularniejszymi na
    > rynku ogniwami cynkowymi, alkalicznymi czy akumulatorami NI-CD, NI-MH
    > (które pewnie stanowią 99% rynku), to nawet jeśli producent napisał o
    > tym w instrukcji, należy takie zachowanie obiektywnie uznać za sporą
    > wadę modelu.
    >[...]

    W specyfikacji producent podaje, ze można używać akumulatorków NiMH, baterii
    litowych i alkalicznych. Używania akumulatorków NiCd i ogniw cynkowych
    producent nie przewiduje - podobnie, jak przyciętych na odpowiednią długość
    świeczek lub ołówków. W tej sytuacji aparat ma pełne prawo na nich nie
    działać i nei można mić o to pretensji do producenta. Co do złęgo działania
    na akumulatorkach NiMH i bateriach alkalicznych - podejrzewam, że zły wynik
    uzyskany pzrez testerów optycznych był wynikiem użycia złej jakości
    akumulatorów i baterii. Niestety w naszych sklepach często zdarzaja się
    baterie marnej jakości - zdarzało mi się już, że na bateriach wyjętych
    prosto z opakowania nie chciała mi działać zwykła latarka.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)