  • Data: 2010-01-20 16:50:33
    Temat: Re: Pentax K-x - prośba o opinie
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Bartosz Mierzwiak" <b...@w...pl> napisał:

    >[...]
    > Ta dostępność i uniwersalność ogniw AA to niewątpliwie duża zaleta,
    > której jednak został pozbawiony K-x. Na kupienie akumulatorów typu
    > eneloop/recyko czy baterii litowych na szybko w terenie nie miałbym
    > szans.
    > Ja nie neguje że ogólnie zastosowanie ogniw AA ma swoje zalety, tyle
    > tylko że rozwiązanie w K-x zostało ich pozbawione, a jednocześnie
    > odziedziczyło głowne wady: wagę, rozmiar, dodatkowe koszty, czy też brak
    > precyzyjnego wskaźnika wyczerpania ogniw.

    Czy chociaż pzreczytałeś test optycznych którego tak bronisz? Użyli dwóch
    kompletów baterii AA - na pierwszym - Energizera - wykonał kilkanaście
    zdjęć, na drugim - jakichś tanich z Lidla - kilkaset. Na jakiej podstawie
    wyciągasz z tego wniosek, ze nie ma szans kupienia do tego aparatu baterii
    alkalicznych?

    > Nawiasem mówiąc, jeszcze wcześniej miałem kompakta na 4xAA. Zdarzyło mi
    > się kiedyś naładować akumulatory do niego przed wycieczką, zapakować i
    > wyjść. Potem w plenerze okazało się że aparat się nie włącza, nie
    > szukałem nawet nigdzie po sklepach nowych baterii, bo nie sądziłem aby
    > był to problem ze świeżo naładowanymi akumulatorami. Po powrocie
    > stwierdziłem że ładowarka była ustawiona na ładowanie jednej a nie
    > dwóch par ogniw... :)

    Ano właśnie - i nie bylbym zdziwiony, gdyby coś zbliżonego wydarzyło się
    optycznym z ich zkumulatorkami NiMH użytymi do testowania aparatu. Ktoś
    popełnia błąd, wyciąga na podstawie błędnych spostrzeżeń daleko idące
    wnioski, upublicznia je i potem mity krążą po świecie.

    Karpacza czy

    > Nie takie z ogniwami działającymi z K-x'em. Takie rzeczy do dostania są
    > raczej tylko w wyspecjalizowanych sklepach, w dużych miastach, i nie w
    > weekend. Albo wysyłkowo.

    Proszę bardzo - jak już shcesz koniecznie ogniw zweryfikowanych pzrez
    optycznych - www.lidl.pl - w promieniu 15km od Karpacza masz 3 sklepy.

    > Ważne żeby jedne nie przysłoniły nam innych. :)

    Ano właśnie. Dla mnie wady Kx to brak górnego wyświetlacza, brak
    podświetlania punktów AF w wizjerze i ograniczenia ergonomii wynikajace z
    zastosowania tylko jednego pokrętła sterującego. W porównywalnej klasie
    cenowej górnego wyświetlacza i dwóch pokrtęteł nie ma chyba żadna
    lustzranka. Nie wiem też, jak się ma AF do rozwiazań konkurencji - podobno
    go znacznie poprawili, ale dotąd AF był piętą achillesową cyfrowych
    lustrzanek Pentaxa. Zasilania z ogniw AA za wadę nie uważam - takie
    zasilanie pod niektórymi względami jest lepsze, pod innymi gorsze od
    zasilania z dedykowanego akumulatorka.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)