  • Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    From: Bartosz Mierzwiak <b...@w...pl>
    Subject: Re: Pentax K-x - prośba o opinie
    Date: 20 Jan 2010 12:41:39 +0100

    On Wed, 20 Jan 2010 12:12:29 +0100, gebi <gebi_KASUJ_TO_@_I_TO_poczta.fm> wrote(a):

    > To było założenie nadające się do sytuacji gdy robisz wypad za miasto, a nie gdy
    > przygotowujesz podróż życia i z listą w ręku sprawdzasz czy wszystko masz
    > spakowane. Gdy poprzedniego dnia ładowałeś baterie, ładowarka mogła zostać w
    > gniazdku a Ty wrzucasz aparat z ulubionym obiektywem do plecaka (wiem, że Ty

    OK. Cyfrowego lustra z dedykowanym aku używam od ponad czterech lat. Przez ten czas
    raz, słownie raz, zdarzyło mi się że w plenerze skończył mi się prąd w puszce.
    Wcześniej skończyło mi się miejsce na karcie (przeglądałem zdjęcia, żeby
    wybrać coś do wywalenia i prąd się skończył). Faktycznie, wtedy miałbym
    szansę dokupić w okolicy baterie AA, cynkowe albo alkaliczne, i pracować
    dalej.

    Ta dostępność i uniwersalność ogniw AA to niewątpliwie duża zaleta,
    której jednak został pozbawiony K-x. Na kupienie akumulatorów typu
    eneloop/recyko czy baterii litowych na szybko w terenie nie miałbym
    szans.
    Ja nie neguje że ogólnie zastosowanie ogniw AA ma swoje zalety, tyle
    tylko że rozwiązanie w K-x zostało ich pozbawione, a jednocześnie
    odziedziczyło głowne wady: wagę, rozmiar, dodatkowe koszty, czy też brak
    precyzyjnego wskaźnika wyczerpania ogniw.

    Nawiasem mówiąc, jeszcze wcześniej miałem kompakta na 4xAA. Zdarzyło mi
    się kiedyś naładować akumulatory do niego przed wycieczką, zapakować i
    wyjść. Potem w plenerze okazało się że aparat się nie włącza, nie
    szukałem nawet nigdzie po sklepach nowych baterii, bo nie sądziłem aby
    był to problem ze świeżo naładowanymi akumulatorami. Po powrocie
    stwierdziłem że ładowarka była ustawiona na ładowanie jednej a nie
    dwóch par ogniw... :)

    > Jak już napisałem wyżej, ta dzicz to może być weekendowy wypad do Karpacza czy
    > nad morze, a tam kioski i sklepy są.

    Nie takie z ogniwami działającymi z K-x'em. Takie rzeczy do dostania są
    raczej tylko w wyspecjalizowanych sklepach, w dużych miastach, i nie w
    weekend. Albo wysyłkowo.

    > Nie widziałem jeszcze puszki idealnej, każda ma jakieś wady obok zalet.

    Ważne żeby jedne nie przysłoniły nam innych. :)

    B.