  • Data: 2010-01-20 11:58:39
    Temat: Re: Pentax K-x - prośba o opinie
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Bartosz Mierzwiak" <b...@w...pl> napisał:

    > Hehe, i wtedy działa Ci lampa, a nie korpus. Bo wyjąłeś z niego
    > akumulatory. No genialne! :)

    Niekoniecznie. Lampa podczas ładowania żre znacznie więcej prądu niż korpus.
    Może się zatem okazać, ze na wyjętych z lampy akumulatorach na którytch
    lampa już odmawia współpracy korpus jeszcze przez pewien czas pociągnie.
    Oczywiście jest to rozwiązanie na sytuacje awaryne - na codzień akumulatorki
    wyjęte z lampy wolałbym jednak naładować a nie męczyć na nich korpusu.

    > To nic nie znaczy, są metodologie przeprowadzania testów wydajności
    > zasilania. Ja też potrafie swoim aparatem zrobić dużo więcej zdjęć niż
    > podaje producent. Ale liczą się warunki w jakich testowanie się odbywa.

    I jakość użytych akumulatorków. Jak wsadzisz jakieś chińskie dziwadła, które
    w/g naklejki na obudowie mają wypisane po 3000mA to możesz być bardzo
    zdziwiony - pojemność jest u wielu producentów parametrem nie fizycznym, a
    czysto marketingowym. Podobnie bedzie w pzrypadku akumulatorów nawet dobrego
    producenta, ale eksploatowanych pzrez kilka lat - akumulatorki są elementami
    zużywalnymi i ich pojemnośc z wiekiem stopniowo maleje - nawet, jeślki sa
    prawidłowo eksploatowane.
    W przypadku akumulatorków dedykowanych aparat jest zwykle testowany na nowym
    akumulatorku dostarczonym z aparatem przez producenta. Pytanie skad biorą
    testerzy akumulatorki AA? Nie jestem przekonany, czy do każdego testu kupują
    nowy komplet porządnych akumulatorków.

    >[...]
    >
    > A Ty jak zapomnisz ładowarki do AA, to one się same wtedy automagicznie
    > naładują? :)
    >[...]

    Nie - ale ma szansę kupić w jakimś kiosku baterie alkaliczne. A na nich w
    awaryjnej sytuacji te kilkanaście czy nawet kilkadziesiąt zdjęć aparat
    pociagnie. Oczywiście nie jest to tanie zasilanie, ale gdy alternatywą jest
    powrót bez zdjęć...

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)