    From: "gebi" <gebi_KASUJ_TO_@_I_TO_poczta.fm>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Pentax K-x - prośba o opinie
    Date: Wed, 20 Jan 2010 10:03:39 +0100

    Użytkownik "Bartosz Mierzwiak"
    > On 20 Jan 2010 08:31:10 +0100, januszek <j...@p...irc.pl> wrote(a):
    > Zgrabnie ominąłeś wszystkie wady tego rozwiązania. :)
    A ty zgrabnie ominąłeś wady zasilania dedykowanego ;-)
    Mnie wielokrotnie zdarzyło się przekładać akumulatorki z korpusu do lampy, bo ta
    zdecydowanie szybciej potrzebuje nowego zasilania, potrafisz zrobić taką
    sztuczkę z dedykowanym akumulatorkiem? Używałem ich też chwilowo w innych
    urządzeniach do których akurat nie miałem baterii na wymianę a nie chciało mi
    się biec do kiosku.
    W sprawie dyskusji co jest lepsze czy akumulatorki AA czy dedykowane są już
    stosy dyskusji w internecie.
    Ale skoro chcesz to ciągnąć, to:
    > A jaką wydajność zasilania ma K-x na tych 4xAA? (pomiar wg. metodologi
    > CIPA). Bo z opinii pojawiających się w sieci wynika, że jak już uda się
    > znaleźć odpowiedni typ ogniw na których K-x chce jako tako działać (na
    > tych najpopularniejszych w postaci aku. Ni-MH i baterii alkalicznych nie
    > bardzo chce) wynika że nie jest ona duża. Ba, jest znacząco mniejsza niż
    > w konkurencyjnych puszkach (też entry-level) które na dedykowanych
    > akumulatorach osiagają wydajność rzędu 1000 zdjęć (wg. CIPA).
    Bodajże użytkownik Yogi(n) podaje tu na liście, że potrafi zrobić nawet
    1200zdjęć na jednym komplecie Eneloop-ów. Nie mam K-x-a więc nie mam osobistych
    doświadczeń.
    Ja używam GP Recyko, Panasonic Infinium, bo zdarza się, że nie robię przez
    dłuższy czas zdjęć i zwykłe akumulatorki musiałem ładować, tak więc pod tym
    względem nowe akumulatorki nie ustępują dedykowanym.

    >Akumulator
    > dedykowany jest znacznie mniejszy i lżejszy niż 4xAA. Razem z ładowarką
    > jest dołączony do aparatu.
    Jak zapomnisz ładowarki to nici z fotografowania. Jeśli nie kupisz dobrych
    baterii w kiosku, to kupisz w sklepie 1001 drobiazgów najprostszą ładowarkę do
    AA.
    >Ogniwa AA, oraz ładowarkę do nich trzeba
    > sobie dokupić osobno.
    Ale i ogniwa i ładowarkę wykorzystasz do innych celów - latarka pod namiotem,
    radyjko itp.

    >Ogniwa litowe są koszmarnie drogie. Więc również
    > od strony kosztowej to nie wychodzi korzystnie...
    Kupujesz jeden komplet za 30zł na szczególne okazje, a na codzień komplet
    akumulatorków za 30zł, rzeczywiście straszny wydatek, kiedyś kupiłbyś za to
    rolkę Velvii :-)

    Według mnie nie ma tu zwycięzcy, można tylko dopasować rozwiązanie pod swoje
    konkretne potrzeby!