  • 21. Data: 2009-05-28 12:47:10
    Temat: Re: Pentaksowiec kupił Canona i go troche szlag trafia :)
    Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>

    j...@g...com pisze:
    [...]
    > Chodzi mi jedynie o to, żeby aparat jednak mylił się jak najrzadziej w
    > tym "inteligentnym" trybie (jak piszesz - dla idiotów). Tzn. jak
    [...]

    Moim zdaniem on robi to, czego większość użytkowników po tym trybie
    pomiaru oczekuje. A Ty jesteś przykładem, że nie da się zadowolić
    wszystkich. Choć obstaję jednak, że to można jakoś konfigurować.

    A.

  • 22. Data: 2009-05-28 12:59:13
    Od: j...@a...at

    On 28 Mai, 14:16, j...@g...com wrote:

> [...]
    > Przyzwyczaję się o ile wytrzymam z nim dłuższy czas :)
    > Przesiadłem się dla lepszych zdjęć, a nie dla większej wygody :)
    >
    > Co do zdjęcia, to może ten przykład nie jest "topowy", bo z pracy
    > piszę i nie mam tu wszystkich... Poza tym, wrzuciłem je tylko
    > poglądowo, nie jest jakoś specjalnie obrabiane i na pewno nie oddaje
    > rzeczywiście tego jak wyszło... Ale generalnie pokazuje problem.
    > Monitor jest raczej ok, bo na wyświetlaczu w aparacie migały te jasne
    > obszary w dość sporej ilości.
    >
    > Heh, mam nadzieję, że to tylko nienajlepszy start i potem będzie już

    na poczatku tez mialem wrazenie ze leciutko przeswietla , nawet mnie
    to cieszylo , ustawilem na stale korekte tak ok -1/2 - -2/3 ev bo
    byl to jakby " cichy "zapas czulosci , pozwalal na skrocenie czasu.
    ale po zrobieniu wydrukow na papierze doszedlem do wniosku , ze byly
    ciut za ciemne i odstapilem od poprawki ,. sciemnilem monitor i nie
    kluje w oczy.

    Ale w sumie zgadzam, sie ze raczej tenduje do zbyt obfitego niz
    skromnego naswietlenia , z tym ze to juz kwestia raczej niuansow
    smakowych niz jakiegos zasadniczego bledu.
    bedzie dobrze.

    XXX

  • 23. Data: 2009-05-28 13:30:26
    Od: "085" <z...@g...pl>

    Użytkownik <j...@g...com> napisał w wiadomości
    n.googlegroups.com...
    Witam,

    Po bardzo wielu latach używania Pentaxa (ostatnio K10D) zmieniłem
    system na Canona (50D + 70-200 F4) no i mam mieszane uczucia...

    a to jakiejs blokady ekspozycji nie ma tam ? AE Lock czy jakos tak ?

    p, zul

  • 24. Data: 2009-05-28 16:35:39
    Od: "JackDeJack" <J...@w...pl>

    Użytkownik <j...@a...at> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    >zdjecie jest obficie naswietlone , ale nie tragicznie przeswietlone ,
    >moze masz za jasno ustawiony monitor i stad takie wrazenie?,

    CIACH

    >U mnie jest jasnawo ale nie moge powiedziec ze znacznie przeswietlone.

    Wrzuć fotke do PSa i uzyj pipetki.
    Oprócz tego że WB jest trochę pojechany w stronę magenty, to białe koszylki
    to w większości biała plama.
    W cieniach i na pokładzie łodzi widać zdecydowanie więcej szczegółów.

    JDJ

  • 25. Data: 2009-05-28 19:18:00
    Od: Bartlomiej Lidke <o...@r...cy.rot13.invalid>

    j...@g...com wrote:
    [...]
    > Ustawiłem scenę z ciemnymi i jasnymi
    > elementami. Nie ruszając aparatu i mając ustawiony pomiar matrycowy!
    > zmieniałem punkt AF na obiekt ciemny i jasny. Różnica naświetlenia
    > jest ogromna. Gdy AF jest na ciemnym polu to reszta jasnych elementów
    > zdjęcia jest przepalona

    a moze w canonie jest jakas opcja podobna do pentaxowej 'linking AF point
    and AE during multi-segment metering'? mam to w gx20 (=k20d) przy czym
    osobiscie uzywam centralnego punktu i zwykle spot-a wiec nie mam z tym
    doswiadczen

    --
    butthead
    o 'Niesmiertelnym' (c) Pleciucha:

  • 26. Data: 2009-05-28 19:33:48
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik wrote:
> [...]
    > system na Canona (50D + 70-200 F4) no i mam mieszane uczucia...
    > Wydawało mi się, że Canon (lub Nikon) to szczyt marzeń, bo zawsze mi
    > mówili, że profesjonaliści nie używają innych firm (w tym Pentaxów).
    > No to zmieniłem z nadzieją doznania szoku na plus. Owszem, AF działa
    > pięknie, cicho i szybko, a to głównie mnie bolało w Pentaxie. Szumy
    > także wydają mi się być mniejsze na wyższych czułościach, chociaż
    > rewelacyjnej różnicy nie ma. Ale to chyba koniec zalet. Trochę mało i
    > nie są spektakularne. A wady?
    > Po pierwsze z ergonomią tych wszystkich przycisków i ogólnie obsługi u

    trzeba było kupić Nikona imho ma bardzo dobrą ergonomię.

  • 27. Data: 2009-05-28 19:46:34
    Od: f1969 <"[odspamiacz]fotograf1969"@gazeta.pl>

    j...@g...com pisze:
    > Witam,

    tak musi byc,
    choć trochę Ci żal
    znów po zimie przyjdzie wiosna,
    znowu będzie maj,

    (parafrazując słowa pewnej ballady Mirka Breguły)

    --
    f1969

  • 28. Data: 2009-05-29 06:58:37
    Od: Bernard Wybierała <b...@g...com>

    j...@g...com pisze:

> [...]
    > to przeszkadza..
    > Z przekadrowywaniem nie zawsze się rzecz sprawdzi, bo poruszający się
    > obiekt może w czasie mojego przekadrowania stracić się z ostrego pola
    > widzenia. W dodatku centralny pomiar wymaga korekt, na co może nie być
    > czasu :) Zresztą chciałem korzystać z dobrodziejstw, jakie daje Canon
    > - wyboru punktu AF, prawdziwego dobrego pomiaru matrycowego itp.
    >
    > Ale widzę już kilka wypowiedzi w stylu "ten typ tak ma". Więc
    > generalnie właśnie o to mi chodziło, żeby dowiedzieć się czy to typowe

    Aparat trzeba poznać
    Pentaxa poznałeś, teraz poznaj Canona. Jak go poznasz - będziesz zadowolony.
    Ja zamieniłem Nikona na Canona. Czy jestem z tej zamiany zadowolony?
    Nie wiem, i nikonami mi się świetnie pracowało i canonami mi się
    świetnie pracuje... Do minolty tylko mam uraz bo mi sie kiedys popsula ;(

    --
    Bernard Wybierała
    B&W Studio

  • 29. Data: 2009-05-29 12:38:19
    Od: "steel" <d...@K...wp.pl>

    > na poczatku tez mialem wrazenie ze leciutko przeswietla , nawet mnie

    znaczy ze juz nie masz?

> [...]
    > ale po zrobieniu wydrukow na papierze doszedlem do wniosku , ze byly
    > ciut za ciemne i odstapilem od poprawki ,. sciemnilem monitor i nie

    Noooo super pomysl... tylko niech lepiej wiekszosc nie korzysta z takich ja
    ta rada... bo raczej do dobrych ona nie nalezy
    Bo niektorzy beda mieli biel szara... jak to sie czesto widuje :)

    > Ale w sumie zgadzam, sie ze raczej tenduje

    hmmmm co znaczy "tenduje" szukalem w slowniku i nie moge znalezc?
    Kiedys byles takim purrysta jezykowym... prosze o wyjasnienie

    > do zbyt obfitego niz skromnego naswietlenia

    zbyt obfite i skromne brzmi ciekawe (zupelnie jak "cialo") ale mamy slowa
    przeswietlone i niedoswietlone

    > z tym ze to juz kwestia raczej niuansow
    > smakowych niz jakiegos zasadniczego bledu.

    Hmmmm nie jest to kwestia niuansow czy jest dobrze naswietlone... jest
    dobrze nasiwtlone albo nie. Przy wersji "nie" mozemy pojechac jeszcze w dwie
    rozne strony.
    Jak wezmiesz sobie szara kartke kodaka to slupek histogramu powinien lezec
    dokladnie w srodku i tyle... bo tak sa kalibrowane swiatlomierze swiatla
    odbitego w aparatach... na srednia szarosc... ew. swiatlomierz moze byc
    walniety...
    Wiec da sie stwierdzic jednoznacznie czy przeswietla czy nie...

    Steel

  • 30. Data: 2009-05-29 12:57:35
    Od: j...@g...com

    On 28 Maj, 21:33, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:

    > trzeba było kupić Nikona imho ma bardzo dobrą ergonomię.

    Nie chciałbym wywoływać kolejnej wojny systemów, ale jak aparat ma np.
    oś (drabinkę) na której na plus jest w lewo, a na minus w prawo (czyli
    odwrotnie niż cały świat i odwrotnie niż uczyła pani na matematyce) to
    raczej nie jest to bardzo dobra ergonomia :D