eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaPękające szyny - siła natury, czy niedbalstwo ?Re: Pękające szyny - siła natury, czy niedbalstwo ?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!news.nask.pl!news.nask.
    org.pl!news.uni-stuttgart.de!news.belwue.de!news.n-ix.net!newsfeed.freenet.de!f
    eed.xsnews.nl!border-2.ams.xsnews.nl!feeder.news-service.com!postnews.google.co
    m!e1g2000pra.googlegroups.com!not-for-mail
    From: "w...@g...com" <w...@g...com>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Pękające szyny - siła natury, czy niedbalstwo ?
    Date: Thu, 8 Jan 2009 06:37:42 -0800 (PST)
    Organization: http://groups.google.com
    Lines: 48
    Message-ID: <f...@e...googlegroups.com>
    References: <gjvndh$p6e$1@inews.gazeta.pl>
    <6...@i...googlegroups.com>
    NNTP-Posting-Host: 79.189.60.2
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Trace: posting.google.com 1231425462 30269 127.0.0.1 (8 Jan 2009 14:37:42 GMT)
    X-Complaints-To: g...@g...com
    NNTP-Posting-Date: Thu, 8 Jan 2009 14:37:42 +0000 (UTC)
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: e1g2000pra.googlegroups.com; posting-host=79.189.60.2;
    posting-account=3kBfGgoAAADQs8EO6k6H0pLaz-Qx_vnf
    User-Agent: G2/1.0
    X-HTTP-UserAgent: Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; PL; rv:1.6)
    Gecko/20040122,gzip(gfe),gzip(gfe)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:22473
    [ ukryj nagłówki ]



    Konrad Anikiel napisał(a):
    > On 6 Jan, 13:47, "PL(N)umber_One " <p...@g...pl> wrote:
    > > Witam
    > > Spore k?opoty PKP. Ciekaw jestem, czy istniej? jakie? ?znane i praktykowane
    > > rozwi?zania techniczne. W wielu krajach bardzo ostre zimy nie nale?? do
    > > wyj?tk?w. Czy zatem plaga p?kaj?cych tor?w, to tylko nasze zmartwienie ?
    >
    > A czy wie kto?, czy to p?kanie jest zm?czeniowe, czy kruche?
    > Konrad

    Pan Kopnrad pyta :
    1. O naprężenia spowodowane zmarznięciem szyn.

    Oszacowanie to około 1/4 , może 1/3 Re, (bo w temperaturze ujemnej a
    nie mam dostępu do karty materiałowej stali na szyny), granicy
    plastyczności, licząc od zera do tych 35 st.mrozu.

    2. O rodzaj przełomu, doraźne urwanie czy zmęczeniowe.

    Doraźne pęknięcie jest przy takich naprężeniach [(1/4 -1/3) Re] mało
    prawdopodobne.
    Stawiałbym na szybki rozwój pęknicia już tam obecnego, najpewniej w
    główce szyny, w jej środku. Choć rozwój pęknięcia może w takim
    przypadku zachodzić od powierzchni jezdnej, gdzie mikropęknięcia są
    zawsze. Nie byłbym zaskoczony tym, że szyna pęka w trakcie przejazdu
    po niej wagonów. I wtedy końcowe w składzie wykolejają się najeżdżając
    na tę "dziurę" .
    Twardość, umocnienie przez zgniot może być w tym przypadku, kiedy
    takie mikropęknięcia zaszły, niesympatycznym zjawiskiem,
    intensyfikującym proces rozwoju szczliny.
    W.Kr.
    PS. Też bym taki przełom chciał oglądnąć. Wnioski mogą być
    interesujące.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: