    From: WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Pecet składak dla laika?
    Date: Mon, 18 Jun 2012 19:14:40 +0200

    Dnia 17-06-2012 o 09:22 Dyletant napisał na pl.comp.pecet:

    > Tak, powolutku. Wezmę chyba coś takiego:
    >
    > Procek: i7
    > Ramik: 32G
    > HD: 2T
    > SSD (na system): 30G
    > Płyta: nie wiem, standard, ale żeby się za długo nie podnosił
    > Grafika: standard
    > Muzyka: standard
    > Nagrywara: standard
    > Obudowa: standard
    >
    > Co zrobić? Złożyć samemu, czy iść do specjalisty?
    >
    > Na ile to wyceniasz (wyceniacie)?

    Nie wiem dlaczego niektórzy próbują z Ciebie zrobić jakiegoś snoba.
    Według mnie 5k to nie jest jakaś oszołamiająca kwota i w końcu można
    złożyć jakiś dobry zestaw bez kwotowych ograniczeń i nawet powyżej
    standardu (cokolwiek nie miałoby to oznaczać).

    Dla mnie procesor i7 nie jest wart swojej ceny, ale przecież o cenie
    nie rozmawiamy :).
    Z pamięciami powyżej 4GB jest problem, ponieważ są rzadkością, zresztą
    16GB to jest bardzo dużo dla domowego użytkownika. Płyty posiadają 4
    sloty. Jak nietrudno policzyć zmieści się "tylko" 16GB.

    Nie jestem zwolennikiem SSD, ponieważ według mnie nie oferują na dzień
    dzisiejszy odpowiednich parametrów: mała pojemność, wysoka cena,
    nieznana (wątpliwa?) żywotność. Oczywiście nikomu nie odradzam, a jaki
    - to wypowiedzieć może się ten kto takowy posiada.

    Teraz spróbujmy złożyć zestaw:
    Procesor Intel Core i7-3770 3,4 GHz 8MB cache s. 1155. 1219,00
    Płyta główna GIGABYTE GA-Z77X-D3H Z77 s.1155. 549,00
    Pamięć RAM Corsair Vengeance 4x4GB, DIMM,1600MHz, DDR3, CL9, XMP 415,00
    Karta graficzna ASUS HD6850 1GB 256bit PCI-E DDR5 DirectCU. 535,00
    Dysk Twardy Seagate ST2000DM001 2TB sATA III 64MB. 459,00
    Obudowa Xigmatek Midgard Black. 259,00 259,00
    Zasilacz Be quiet! Straight Power E9-CM-480W BN197. 399,00
    Nagrywarka ASUS DVD Recorder DRW-24B3ST/BLK/B/AS Sata Black Oem. 75,00
    System operacyjnyMS Windows 7 Home Premium OEM SP1 64-bit PL. 395,00
    Cena zestawu: 4305,00 zł + ew SSD jakieś 500zł Proline

    Proline ma przyzwoite ceny, ale oczywiście można porównać w innych
    sklepach np. Agito. Dla porównania, w ulubionym sklepie niektórych
    grupowiczów - Komputroniku, cena np procesora wynosi 1489zł :D.

    No i fajna maszynka by wyszła. Nie wiem do czego Tobie taka, ale fajna :)

    --
    WiesłaW
    Opera Mail