    From: Artur Miller <n...@n...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Patrzcie w lusterka
    Date: Thu, 2 Jun 2016 18:23:40 +0200

    W dniu 2016-06-02 o 17:10, Shrek pisze:
> [...]
    rowerzystki-we-wroclawiu-wpadla-wprost-pod-busa-nagr
    anie-z-rejestratora,10058652/

> [...]
    > jeździ mi się bardzo dobrze jeśli chodzi o kulturę współużytkowników.
    > Trochę słabiej z kulturą względem pieszych, ale i ta się poprawia -
    > trzeba jeszcze wyeliminować wyprzedzających/omijających na pasach
    > (sądząc z ilości artykułów w mediach w końcu się i za to wezmą - może
    > nawet zaczną odbierać prawka na 3 miechy).
    >
    > Twoje podsumowanie jest niestety częściowo trafne - jak masz mniej
    > blachy (lub wcale) to mimo kodeksu, o swoją dupę najlepiej dbać samemu.
    >
    > Ale z drugiej strony - co miałeś na myśli w tym konkretnym przypadku?

    dokładnie to co napisałeś niżej, czyli spodziewać się niespodziewanego,
    wiedzieć, że na drodze są idioci a nie zakładać, że skoro powinien
    ustąpić, to to zrobi.

    > Naprawdę jeżdzę sporo na rowerze i motocyklu co daje mi pewnego rodzaju
    > 6 zmysł, ale takiego manewru ze strony dostawczaka raczej bym się nie
    > spodziewał. Więc akurat w tym przypadku do rowerzystki nie można się
    > przyczepić nawet "moralnie". Jadąc moto na pewno zapaliłaby mi się
    > czerwona lampka z powodu kierunku ale też bym założył, że będzie skręcał
    > na skrzyżowaniu, tym bardziej, że tak to wyglądało.

    kiedyś poznałem bardzo fajne hasło: "assumption is the mother of all
    fuckups". sam fakt, że coś 10 razy większego i 20 razy cięższego może
    być ze mną na kursie kolizyjnym wystarcza, żeby trzymać się od tego w
    rozsądnej odległości. może paranoiczne, ale wolę taką paranoję niż
    wyciąganie spod dostawczaka.

    > Nawet jakbym go
    > łykał z prawej strony (czego raczej nie robię motocyklem) to z
    > nastawieniem zdziebko paranoicznym (choć pewnie wiele by mi nie
    > pomogło). Ale rowerem po wydzielonym pasie?

    może się narażę, ale... chyba kobiety tak mają ,że jak ktoś coś
    powinien, to zakładają, że on to zrobi. bo musi. zupełnie jakby to był
    warunek wystarczający... kiedyś, za moich początków kierowania
    pojazdami, moja kobieta bardzo chciała mi pomóc przy parkowaniu tyłem w
    ciasnym miejscu. więc stanęła dokładnie a tyłu, między zderzakiem a
    przeszkodą. na hasło "weź idź stamtąd, bo jak mi się noga ze sprzęgła
    omsknie, to będziesz o pół metra niższa" stwierdziła "no to niech ci się
    nie omsknie"... według dziwnej kobiecej logiki to wystarczyło, żeby się
    nie omskła...

    a.