  • Data: 2017-07-01 15:17:14
    Temat: Re: Paski LEDowe na 230V
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Macie pomysl jak to zrobic? A moze cos innego doradzicie?

    nikt się nie odzywa, to może ja nieśmiało zacznę. nieśmiało, bo wolałbym
    Ci coś doradzić, a uczciwiej będzie odradzić. 5050to dość stary model
    diody. kij z tym że dużo prądu bierze w porównaniu do mocy światła, ale
    lubi sie przy okazji przegrzewać i zdychać. nie żeby inne diody były
    nieśmiertelne (choć pisałem o takich) ale 2835 (NIE3528) są dużo
    bardziej odporne.
    Z 230v to też taka kiszka jest trochę. mnie z doświadczeń praktycznych
    wychodzi, że można 24-26 pasków z 3diodami podłączyć bezpośrednio do
    230V ( z prostownikiem kondensatorkiem np 4.7uF) i to bedzie dobrze
    świeciło. czyli mamy o wiele wiecej diód w szeregu niż w przypadku kabla
    na 230V (bo w nim jest 60 sztuk), mimo tego, ze te działające na 12v
    mają obniżane napięcie rezystorkiem - bo inaczej się nieda! tak więc te
    które działaja na 230v, mają jeszcze więcej strat na rezystorach.
    Kolejna sprawa to pytanei co jest w tej przelotce 230v- listwa diodowa?
    Prostownik i kondensator? no to jeszcze większa kupa. a le z drugiej
    strony co innego miałoby być?
    Tak wiec dopóki ktoś nam nie rozwjeje wątpliwości i przekona o
    trwałości, ja bym Ci radził dobry zasilacz (15zł?) i paski 2823 na 12v.

    ToMasz