  • 1. Data: 2017-07-01 00:56:42
    Temat: Paski LEDowe na 230V
    Od: Pawel <ppf9@USUN_TOpoczta.fm>

    Witam wszystkich

    Mam wyprowadzony na balkon kabel do oswietlenia (zasilanie z gniazdke
    elektrycznzego idzie do wlacznika i z wlacznika na balkon) i tak
    pomyslalem o paskach LEDowych na 230V. Myslalem to wlozyc w narozne
    profile do paskow LEDowych, choc jak teraz patrze, to chyba moze byc
    problem, bo te paski na 230V sa na ogol w gumowej oslonie, a co za tym
    idzie, nie zmiescilyby sie.

    Druga sprawa, co mnie bardziej interesuje, to sposob montazu tego. Jak
    to dokladnie zamontowac, zeby dzialalo z wlacznikiem ktory jest w
    mieszkaniu. Z tego co sie zdazylem zorientowac, to te paski nie
    potrzebuja zasilacza, ale potrzebuja stabilizatora bodajze (wybacznie,
    jesli glupoty mowie, ale moja wiedza elektryczna/elektroniczna nie jest
    zbyt wielka).

    Takie cos dojrzalem w sklepie
    http://www.akb-poland.com/wtyczka-do-tasmy-led-220-2
    30v.html
    ale jak zapewne sie domyslacie, takie cos nie wchodzi w gre. Czy daloby
    sie wszystkie te dodatkowe elementy upchnac w puszce podtynkowej z
    wlacznikiem?
    Drugi problem, to jak rozdzielic prad na dwa paski ledowe, ale tak, zeby
    to mozliwie niewidoczne bylo? Chodzi o to, ze kabel jest na srodku
    balkonu, a ja chcialbym, zeby te paski byly po jednej, jak i drugiej
    stronie kabla. Wiem, ze sa te kostki Vago, ale to jest odsloniete i
    troche tak glupio. Niby tam deszcz nie powinien sie dostac, bo od skraju
    balkonu, to jest min metr, ale lepiej by bylo cos bardziej oslonietego i
    mniej rzucajacego sie w oczy(nie widzialem bialych kostek Vago).

    Macie pomysl jak to zrobic? A moze cos innego doradzicie?

    Byloby super, jakby te elementy co zaproponujecie, mialy bialy kolor,
    lub jakis jasny (balkon nade mna jest jasny).

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 2. Data: 2017-07-01 15:17:14
    Temat: Re: Paski LEDowe na 230V
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Macie pomysl jak to zrobic? A moze cos innego doradzicie?

    nikt się nie odzywa, to może ja nieśmiało zacznę. nieśmiało, bo wolałbym
    Ci coś doradzić, a uczciwiej będzie odradzić. 5050to dość stary model
    diody. kij z tym że dużo prądu bierze w porównaniu do mocy światła, ale
    lubi sie przy okazji przegrzewać i zdychać. nie żeby inne diody były
    nieśmiertelne (choć pisałem o takich) ale 2835 (NIE3528) są dużo
    bardziej odporne.
    Z 230v to też taka kiszka jest trochę. mnie z doświadczeń praktycznych
    wychodzi, że można 24-26 pasków z 3diodami podłączyć bezpośrednio do
    230V ( z prostownikiem kondensatorkiem np 4.7uF) i to bedzie dobrze
    świeciło. czyli mamy o wiele wiecej diód w szeregu niż w przypadku kabla
    na 230V (bo w nim jest 60 sztuk), mimo tego, ze te działające na 12v
    mają obniżane napięcie rezystorkiem - bo inaczej się nieda! tak więc te
    które działaja na 230v, mają jeszcze więcej strat na rezystorach.
    Kolejna sprawa to pytanei co jest w tej przelotce 230v- listwa diodowa?
    Prostownik i kondensator? no to jeszcze większa kupa. a le z drugiej
    strony co innego miałoby być?
    Tak wiec dopóki ktoś nam nie rozwjeje wątpliwości i przekona o
    trwałości, ja bym Ci radził dobry zasilacz (15zł?) i paski 2823 na 12v.

    ToMasz

  • 3. Data: 2017-07-01 16:18:11
    Od: Pawel <ppf9@USUN_TOpoczta.fm>

    W dniu 01.07.2017 o 15:17, ToMasz pisze:

> [...]
    > Tak wiec dopóki ktoś nam nie rozwjeje wątpliwości i przekona o
    > trwałości, ja bym Ci radził dobry zasilacz (15zł?) i paski 2823 na 12v.

    Dzieki za odpowiedz, bo juz myslalem, ze nikt nie odpowie.
    Co do rady, to powiem ci, ze popsules mi humor. Myslalem, ze da sie
    takie cos zrobic i ma to sens.
    Jak sie dowiedzialem o tych paskach ledowych, to chcialem zrobic cos, co
    ne rzucaloby sie w oczy jak jest wylaczone, a z ledami na 12 V jest ten
    problem, ze trzeba by ten zasilacz gdzies umiescic. Na balkonie jak sie
    umiesci u gory, to bedzie sie rzucal w oczy, chyba ze znasz jakis
    zasilacz bardzo maly, najlepiej jakis cieniutki.

    A te 12V bedzie mozna puscic przez zwykly kabel jaki idzie do zasilania
    zwyklych zyrandoli(to chyba 1,5mm)? Jesli tak, to mozna by zasilacz
    umiescic w domu, ale gdzzie go umiescic? Nie widzialem zadnych zasilaczy
    ktore np by sie zmiescily w puszcze podtynkowej. Zreszta, nawet jesli by
    sie zmiescil, to jaak odprowadzic cieplo.

  • 4. Data: 2017-07-01 17:07:48
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > zasilacz bardzo maly, najlepiej jakis cieniutki.

    ehm. ja patrze żeby zasilaczy był solidny, nie spalił mi mieszkania.
    klasy V(piątej) co by się nie grzał. ale malutki? wtyczkowy może mieć
    nawet 1.6A, ale wtyczkowego nie wpakujesz do puszki. JAkie kable dasz -
    takie będą. jak dużo diód zasilam kablem lan, skrętką, więc kabel 1.5mm
    - będzie spoko.
    jakby co to pisz, ja mam całe mieszkanie w diodach :)

    ToMasz

  • 5. Data: 2017-07-01 19:00:21
    Od: Pawel <ppf9@USUN_TOpoczta.fm>

    W dniu 01.07.2017 o 17:07, ToMasz pisze:

> [...]
    > - będzie spoko.
    > jakby co to pisz, ja mam całe mieszkanie w diodach :)

    A co propopnujesz? W scianie mam tylko wlacznik zrobiony i dalej kabel
    wyprowadzony na balkon. Ten wlacznik jest umieszczony w dosc widocznym
    miejscu, wiec wieszanie tam zasilacza troche by to psulo widok.
    Masz jakis pomysl jak to rozwiazac?

    A co dtych tych zasilaczy podtynkowych (takie cos na szybko znalazlem ->
    http://artelsklep.pl/zasilanie-led/637-zasilacz-led-
    do-puszki-podtynkowej-10-w-12v-ip67-.html),
    to jak to odprowadza cieplo? Przeciez jak to sie zaleppi tynkiem, to sie
    to bedzie grzalo.

  • 6. Data: 2017-07-01 19:44:53
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2017-07-01 o 19:00, Pawel pisze:

> [...]
    do-puszki-podtynkowej-10-w-12v-ip67-.html),
    > to jak to odprowadza cieplo? Przeciez jak to sie zaleppi tynkiem, to sie
    Podtynkowy nie oznacza, że masz go zamurować. :-) A może to by nawet
    lepiej było :-) Sciana jako radiator.
    W puszkę podtynkową, w puszkę go.

    Robert

  • 7. Data: 2017-07-01 21:02:58
    Od: Pawel <ppf9@USUN_TOpoczta.fm>

    W dniu 01.07.2017 o 19:44, Robert Wańkowski pisze:

> [...]
    > Podtynkowy nie oznacza, że masz go zamurować. :-) A może to by nawet
    > lepiej było :-) Sciana jako radiator. W puszkę podtynkową, w puszkę
    Ciekawie by to musialo wygladac :), jakby takie cos wystawalo ze sciany
    ;-). Osobiscie sobie tego nie wyobrazam, ale o gustach sie nie dyskutuje :).

  • 8. Data: 2017-07-01 22:19:17
    Od: Pawel <ppf9@USUN_TOpoczta.fm>

> [...]
    > Tak wiec dopóki ktoś nam nie rozwjeje wątpliwości i przekona o
    > trwałości, ja bym Ci radził dobry zasilacz (15zł?) i paski 2823 na 12v.

    Sprobuje pociagnac jeszcze temat, bo caly dzien nad tym mysle.

    A jaka to jest zywotnosc takich paskow ledowych na 230V? Takie cos u
    mnie to by sie pewnie swiecilo gora kilka minut dziennie (nie
    codziennie), wiec nie byloby zbytnio wykorzystywane.
    Jakby dalo rade wytrzymac chociaz zte 3-4 lata, to by mi to pasowalo,
    tymbardziej, ze wymiana nie wyglada na skomplikowana.

    Druga sprawa, to czzytalem troche i znalazlem jeszcze takie cos co sie
    nazywa moduly LED na 230V bez zasilaczy. Co to jest? Czy to nie jest to
    samo co ten pasek LED tylko schowany do jakiejs obudowy?
    Mnie by interesowalo cos w tym stylu
    https://www.led.micros.pl/led-modul-led-13-x-5730-bi
    ala-zimna-13w-35158.html
    czyli podluzny pasek LED.

  • 9. Data: 2017-07-02 18:14:56
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > czyli podluzny pasek LED.
    nie wiem. ale diody ma dobre. może sprawdź sam. ja za 35zł mam 10metrów
    paska ledowego, więc takimi wynalazkami się nie zajmuję :)

    ToMasz

  • 10. Data: 2017-07-02 22:33:22
    Od: Pawel <ppf9@USUN_TOpoczta.fm>

    W dniu 02.07.2017 o 18:14, ToMasz pisze:
    > nie wiem. ale diody ma dobre. może sprawdź sam. ja za 35zł mam 10metrów
    > paska ledowego, więc takimi wynalazkami się nie zajmuję :)
    >
    > ToMasz
    Nie przecze, wolabym zwykly pasek ledowy i sprawa zalatwiona, ale tak
    jak wspomnialem, nie mam gdzie tego zasilacz umiescic i tu jest bol.

    A po czym poznac, ze diody sa dobre? Sa jakies rodzaje diod ktore sa
    lepspze, lub gorsze?

    Pawel