    Subject: Re: Pascal - ankieta
    Newsgroups: pl.comp.programming
    <a...@n...v.pl> <io45ikhreb7j$.dlg@tyczka.com>
    <a...@n...v.pl> <1x49juu4y5xvd$.dlg@tyczka.com>
    <2...@g...com>
    <a...@n...v.pl>
    <b...@g...com>
    <a5okgjzv4fg8$.dlg@tyczka.com> <a...@n...v.pl>
    <1...@t...com> <a...@n...v.pl>
    <8...@g...com>
    <a...@n...v.pl>
    <8...@g...com>
    <a...@n...v.pl>
    <57ee3688$0$5153$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@n...v.pl>
    <57eecc76$0$660$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@n...v.pl>
    <a...@g...com>
    <a...@n...v.pl>
    From: darekm <d...@e...com>
    Date: Mon, 3 Oct 2016 19:02:56 +0200

    W dniu 2016-10-01 o 08:17, slawek pisze:

    > Każdy psychoanalityk ucieszyłby się z tej odpowiedzi. Jednak technicznie
    > biorąc: 9 kobiet w odpowiednim wieku itd. może urodzić 10 dzieci w ciągu
    > roku (bo bliźnięta). Nie zdarzyło się jeszcze aby kobieta urodziła
    > ośmioraczki.
    >
    > Milion linii kodu źródłowego to dużo. Są dwie możliwości.

    Mozliwości jest znacznie więcej,

    1.Kodu nie ma : oczywiście łatwo się chwali i łatwo oskarża. Ale do
    sprawdzenia w 10 minut są strony produktowe i wiele świadków, przeciw
    tylko wydumane twierdzenia. Szkoda że za oszczerstwo nie można
    skutecznie ukarać.
    Można też zadać kontrolne pytanie ktoś kto zarządza milionem linii ma
    pewne unikalne kompetencje, których nie ma programista realizujący
    oderwane od siebie zadania (tak jak kucharka nie ma kompetencji
    inżyniera produkcji w fabryce frytek, mimo że frytki powinna umieć też
    zrobić - ale nie na skalę przemysłową)

    > Albo nikt nie chce niczego zmieniać, ale zatrudnia się dwóch-trzech
    > ludzi na wszelki wypadek. Gdyby coś trzeba było (np. zmiana w podatkach,
    > usuwanie drobnych błędów, cokolwiek) to ktoś jest. Na codzień mają
    > ulepszać, a od święta są polisą że ktoś się na tym zna.

    Czyli kod został odziedziczony (powiedzmy 100kLoc) i teraz rośnie bardzo
    powoli, pewnie 10kloc rocznie, mityczny milion będzie za 100 lat

    > Albo celem nie jest napisanie programu w sensownym czasie i w sensowny
    > sposób, nie ma konkurencji, brak trzeźwego spojrzenia na własne
    > możliwości i brak funduszy/inwestora na zatrudnienie kogokolwiek z
    > zewnątrz. Programiści tkwią w przestarzałym oprogramowaniu (Delphi),
    > brak czasu na szkolenia (i urlopy), o inżynierii oprogramowania ktoś coś
    > słyszał, ale i tak wiadomo że lepszy program to taki który ma więcej
    > linijek.

    Wydawać cudze pieniące jest bardzo łatwo. Ale pokazać jak się zarabia na
    własnych inwestycjach trudno bo takich przypadków niewiele, a te są
    skrzętnie wyśmiewane przez osoby którym się to nigdy osobiście nie udało.

    Nadmierne kopiowanie kodu: tego można się o wiele bardziej spodziewać w
    większych zespołach bo:
    1. kod nie jest mój nie mogę go modyfikować
    2. jestem wynagradzany od długości kodu
    3. Mam zrobić nową funkcjonalność jak najszybciej, więc nie martwię się
    kosztem utrzymania

    Imn więcej osób w zespole tym większe tego typu problemy.

    Mając dużo pieniędzy można zatrudnić dużo osób i napisać program w
    krótkim czasie. Tyle że nie będzie on za duży ani zbyt funkcjonalny.
    Najlepszym dowodem są wszelkie projekty rządowe: dużo pieniędzy,
    nowoczesne techniki i niewielki efekt. Tak ogólnie to niewiele
    projektów potrafi przetrwać cezurę czasu, wyśmiewane są legacy code ale
    ile pracy jest włożone w programy, które tak naprawdę nigdy nie zostały
    i nie zostaną wdrożone/użyte. I to jest ten dowód na to że nowoczesne
    techniki, języki metodyki są takie skuteczne

    --
    Darek