  • Data: 2016-10-05 18:22:22
    Temat: Re: Pascal - ankieta
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2016-10-05 17:35, darekm wrote:
    > Masz jakieś kompleksy/traumy na temat Delphi?

    Mam *obserwacje*. Szczególnie istotne od kiedy szef działu programistów
    pewnej firmy gdzie uzywa się Delphi szukał "komponentu do wątków"
    kompromitując się w lokalnym środowisku (szef kazał zrobić wiele wątków
    bo taka moda). To, że tak powiem, obrazek powszedni. Oczywiscie na tle
    wielkich i znakomitych projektów w Delphi które gdzieś tam ktoś tam
    pisze. Plankton to jednak głównie d'n'd z okolic które obserwuje.
    Nauczanie Delphi rownież kończyło się na Button1.onClick. Kiedy kiedyś
    zapytalem grzecznie gdzie znajdę mapy (np. hashujące) w Delphi5 zostalem
    zaszczuty przez "praktyków programowania" którzy uważali że zwykła lista
    wystarcza każdemu, bo danych przecież zazwyczaj jest mało.

    Innymi słowy: nie mam nic. Takie tylko subiektywne obserwacje, zapewne
    mało sensowne z powodu zakrzywionej wokół mnie rzeczywistosci firm ktore
    w Delphi rysują nastepny program do drukowania faktur.

    > Od kiedy ustalona pozycja równa się przyszłości (OS/2, Nokia, SCO,)

    Możesz wywysać z palca jaka bedzie przyszlość albo możesz estymować na
    podstawie stanu rynku obecnie. Nauczanie Pascala nie mieści się nawet w
    wysysaniu z palca. Pascala naucza się wylacznie z powodu inercji
    biologicznej na uczelniach. Nie istnieją żadne inne powody ponieważ ten
    język jest tak kiepski że kazdy inny silnie typowany imperatywny język
    jest równie dobry + milion innych powodów.

    > No i dlaczego nie C#, Javascript, czy też R, W wielu obszarach dają
    > więcej możliwości (pracy, rozwoju itp)

    No przeciez napisalem, Java 12 lat temu była dość przyszłościowym
    jezykiem. C/C++ również. I tak zostało. Dalej oba sa dośc
    przyszłościowe. Delphi nalezalo porzucić przy pierwszym zawirowaniu
    właściciela aby nie zostać z vendor-lockin.

    > Czyli developer nie powinien myśleć tylko klepać to co już praojcowie dali.

    Developer powinien znać ważne jezyki bo cała reszta to popłuczyny.
    Załóżmy że developer powinien znać minimum programowanie funkcyjne,
    imperatywne, logiczne, metaprogramowanie. Tak się pechowo składa że
    właśnie wszystko to wymyslono w latach młodości ojców i tylko jedno w
    bardzo kiepski sposób można nauczać pascalem (resztę tez mozna, podobnie
    jak można otwierać drzwi łopatą).