  • Data: 2012-09-13 19:07:02
    Temat: Re: Parkowanie roweru na parkingu
    Od: PK <k...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2012-09-13, Jacek <s...@o...pl> wrote:
    > Chciałem wjechać z jedyne miejsce na parkingu ale było zajęte przez
    > rower, a jego właścicielka stała obok. Pokazałem ręką, że mam zamiar tam
    > wjechać a ta wzruszyła ramionami. Jak w końcu wjechałem obok na chodnik,
    > gdzie zaparkowałem (niezgodnie z przepisami) to powiedziałem do niej:
    > "czy coś by się stało, gdyby pani postawiła ten rower na chodniku?"

    Czy to oznacza, że na parkingu było jedno miejsce? :P

    Bo z mojego punktu widzenia to było tak: wjechałeś na parking, na którym
    nie było wolnych miejsc, a jedno miejsce zajmował rower :).

    > Może powinienem zagaić: "czy mogę panią prosić o przestawienie rowerka
    > na chodniczek?"

    Na pewno dało się to jakoś kulturalnie załatwić. Poproszenie kogoś
    o przestawienie roweru, to nie ujma dla honoru - nawet dla takich
    twardych samców alfa rządzących miejską dżunglą, jak niektórzy
    grupowicze. :P

    > W każdym razie był to przykład klasycznej polskiej bezinteresownej
    > złośliwości.

    Generalnie ta sytuacja nie wygląda na tak prostą, jak ją opisujesz.
    Nie ma żadnych oczywistych powodów zostawiania roweru na miejscu
    parkingowym. Rowery się przypina.

    IMO mogło być tak, że ktoś tę kobietę wcześniej opieprzył, że blokuje
    chodnik itp. Ten ktoś mógł jej powiedzieć, że "miejsce roweru jest tam,
    gdzie innych pojazdów" itp. Po prostu zrzuciła frustrację na Ciebie, bo
    akurat pierwszym "celem" :).

    pozdrawiam,
    PK