  • Data: 2012-09-14 02:13:52
    Temat: Re: Parkowanie roweru na parkingu
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 13 Sep 2012, Jacek wrote:

    > W dniu 2012-09-13 18:13, Shrek pisze:
    >
    > My nie znamy przebiegu zwrócenia uwagi, wiec
    > Chciałem wjechać z jedyne miejsce na parkingu ale było zajęte przez rower,
    > a jego właścicielka stała obok.

    Układ jest jak zwykle... głupi.
    Stan prawny jest taki, że z tezą iż "przepisy są głupie", w 100%
    w tym przypadku się zgadzam.
    Przypadek nie różni się od wersji, w której jedziesz sobie drogą która
    ma podwójną ciągłą i za małą szerokość aby zmieścić się obok jednośladu,
    a tam jest rower lub motorower.
    FORMALNIE przepisy uniemożliwiają wyprzedzenie, również jeśli
    przeciwny pas jest pusty...

    Ad rem.
    Mamy tak: jest parking? - jest.
    No to ta pani powinna była tam stanąć. Dura lex, sed lex.
    Bo jeśli "niepotrzebnie" parkowała na chodniku, to popełniłaby
    wykroczenie takie jak Ty.

    Nie, nie tłumacz mi że:
    - to jest głupie
    - nikt się rowerzystów o takie parkowanie (na chodniku, mimo że obok
    jest parking) nie czepia

    Wiem.

    Ale tak się składa, że ten przykładowo artykuł (nie jestem nijak
    zamieszany) wcale nie jest wynikiem Twojego posta:
    http://ibikekrakow.com/2012/09/04/prawo-dla-rowerzys
    ty-parkowanie-roweru/

    Ustawodawca raczył był wdrożyć (suponowaną i tu) zasadę "to
    miejcie te same obowiazki" wobec rowerów (i zapisał "pojazdy",
    traktując traktory, samochody i rowery po równo, z dokładnością
    do przepisów odrębnych ze względu np. na masę ciężarówki,
    tudzież np. widoczność poprzez rower jest lepsza - niemniej
    zasady ogólne są jednolite).

    > Pokazałem ręką, że mam zamiar tam wjechać a ta
    > wzruszyła ramionami.

    Na głupotę nie ma rady :(
    Oczywiście jakby tych rowerów było kilka, to sens postawienia
    np. 5 rowerów (na miejscu parkingowym) byłby "jakiś".
    A tak go nie widać.

    pzdr, Gotfryd