  • 21. Data: 2011-03-29 08:19:02
    Temat: Re: Parę pytań do użytkowników aparatów SONY Nex
    Od: "Bo(o)t_manager" <b...@W...wp.pl>

    Dnia Tue, 29 Mar 2011 10:12:34 +0200, Pawel Gancarz napisał(a):

    > Coś mi się obiło o uszy, że stary firmware w nexach miał problemy z
    > obsługą zasilania (battery drain itp.). Może warto sprawdzić i ew.
    > spróbować upgrade'u?

    Wersja oprogramowania to 03, więc najnowsze - zapomniałem dopisać.

    PZDR.
    Bo(o)t_manager

  • 22. Data: 2011-03-29 09:03:28
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    W dniu 2011-03-29 09:59, PaPi pisze:
    >>> 2) Szybko rozładowują baterie, tj. ze 300 zdjęć można zrobić, ale jak

    > Panasonic GH1/GH2 zostawiony sam sobie w pozycji ON "usypia" ale budzi
    > sie blyskawicznie i nie zauwazylem by zuzywal energie.

    Może japończycy wymyślili Perpetuum Mobile? ;)

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118

  • 23. Data: 2011-03-29 09:08:34
    Od: osiek <o...@g...pl>

    Bo(o)t_manager pisze:
    > Witam! Mam kilka pytań nt w/w aparatów.
    >
    > 1) Czy Wam się też wieszają? Mnie na podglądzie stało się to trzeci raz
    > w ciągu kilku dni.
    > 2) Szybko rozładowują baterie, tj. ze 300 zdjęć można zrobić, ale jak się
    > go nie wyłączy, to w stanie czuwania robi baterii jesień średniowiecza.
    > 3) Wybudzanie ze stanu uśpienia jest dość powolne i nie następuje zawsze
    > za pierwszym przyciśnięciem spustu.
    >
    > Oto kilka fotek zrobionych Nexem:
    > http://bootmanager.unixstorm.org/FotoAlbum/index.htm
    >
    > Z Pozdrowieniami
    > Bo(o)t manager
    ad 1 nigdy mi się to nie zdarzyło

    ad2 bateria faktycznie wytrzymuje kolo 200-300zdjęć, niestety. Co do
    czuwania, zostawiam go na długo, niemalże nie wyłączam bateria się
    zużywa ale np po tygodniu spadek jest rzędu 10% (nie wiem ile dokładnie
    ale nie chce mi się teraz sprawdzać ;) )

    ad3 dłużej wybudza mi się na nieoryginalnej baterii. Na oryginalnej też
    długo ale zauważalnie szybciej. Do lustrzanki trochę brakuje.

  • 24. Data: 2011-03-29 10:14:40
    Od: PaPi <...@...3>

    > Może japończycy wymyślili Perpetuum Mobile? ;)

    A moze skuteczny mechanizm usypiania nieuzywanego aparatu ?

  • 25. Data: 2011-03-29 15:24:15
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Tue, 29 Mar 2011 12:14:40 +0200, PaPi napisał(a):

    > A moze skuteczny mechanizm usypiania nieuzywanego aparatu ?

    Tak, że zupełnie nie pobiera prądu? To musieli przy okazji nową fizykę
    wymyślić :)

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
    "Control the coinage and the courts -- let the rabble have the rest."

  • 26. Data: 2011-03-29 19:31:35
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2011-03-29 07:25, JD wrote:
    > No ja nawet potrafię kadrować lustrzanką w stanie czuwania,
    > ba, nawet całkowicie wyłączoną, wystarczy zdjąć dekielek ;)

    Z evilkiem z celownikiem optycznym też można kadrować, ale aparat tak na
    prawdę jest wyłączony, a jego start z jakimś czyszczeniem matrycy,
    ustawianiem focusa itd... może trwać.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 27. Data: 2011-03-29 19:47:02
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2011-03-29 09:29, Bo(o)t_manager wrote:
    > Karta sprawdzona, to Sandisk ultra, rok przechodziła w panasonicu i nic
    > się z nią nie działo. kupiona w redcoon'ie.

    Akurat to nie musi być zasadą z nowszym aparatem, sam mam 16GB CF, który z
    nowszym modelem nie współpracuje, po prostu karta nie wyrabia przy
    szybkiej transmisji i aparat zgłasza błąd. Karta akurat z tych tańszych
    więc to mnie nie dziwi.

    > Korzystam z heliosa 44 więc ta opcja odpada :)

    I Ci tak bardzo dużo gryzie nie używając focusa, stabilizacji, a nawet nie
    sterując przysłonami? :) Ba.. z tego co piszesz to nawet leżąc bez ruchu :)

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 28. Data: 2011-03-29 20:04:01
    Od: "Bo(o)t_manager" <b...@W...wp.pl>

    Dnia Tue, 29 Mar 2011 21:47:02 +0200, dominik napisał(a):

> [...]
    > z nowszym modelem nie współpracuje, po prostu karta nie wyrabia przy
    > szybkiej transmisji i aparat zgłasza błąd. Karta akurat z tych tańszych

    Fakt o tym nie pomyślałem 3MB jpeg 14MB RAW to jest 17MB, karta ma 15MB i
    to na papierze, w praktyce mniej.

    > I Ci tak bardzo dużo gryzie nie używając focusa, stabilizacji, a nawet
    > nie sterując przysłonami? :) Ba.. z tego co piszesz to nawet leżąc bez
    > ruchu :)

    Mam takie wrażenie, ale go poużywam jeszcze to się może przyzwyczaję :)
    Ale w planach mam konwerter i kiedyś jak uzbieram to dobry obiektyw makro.
    Tak to jestem z niego b. zadowolony.

    Z Pozdrowieniami
    Bo(o)tmanager

  • 29. Data: 2011-03-29 22:54:10
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2011-03-29 22:04, Bo(o)t_manager wrote:
    > Fakt o tym nie pomyślałem 3MB jpeg 14MB RAW to jest 17MB, karta ma 15MB i
    > to na papierze, w praktyce mniej.

    Rozmiary wynikowe plików mają się nijak do transmisji na sekundę. Po
    prostu używasz prawdopodobnie szybszego aparatu niż urządzenia dostepne w
    chwili premiery takiej karty. Niektórzy producenci sobie dobrze z tym
    radzą i nawet stare karty są ok, chociaż wolne. Na innych się wiesza i
    już. Tak jak wspominałem - najpierw wyklucz kartę.

    > Mam takie wrażenie, ale go poużywam jeszcze to się może przyzwyczaję :)

    Nowościami zawsze każdy się na tyle bawi, że może mieć mylne wrażenie.
    Jednak wciąż to mały kompakt, a tym zawsze prądu mniej. Kiedyś dojdziesz
    do momentu, w którym stwierdzisz... 400 zdjęć, toż to zawrotna ilość :)

    > Ale w planach mam konwerter i kiedyś jak uzbieram to dobry obiektyw makro.
    > Tak to jestem z niego b. zadowolony.

    A nie lepiej poczekać na dedykowane obiektywy? Po co konwerterem sobie na
    siłę robić lustro i tracić zalety konstrukcji?
    No chyba że mówisz o konweterze na 16mm :)

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564